کد خبر: ۷۱۲۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۲ 08 February 2019

در ١٠ ماه نخست سال جاری ١٩٠٠میلیارد ریال به بیمه شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است .

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر گفت : این مبالغ صرف ارایه تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت از جمله مستمری های بازنشستگی ، ازکارافتادگی و بازماندگان ، مقرری بیمه بیکاری ، کمک هزینه ازدواج ، غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری و... شده است .

عباس نورمحمدی ، تعمیم پوشش بیمه ای برای همه اقشار جامعه را از برکات انقلاب اسلامی بیان کرد و افزود : کارگران مزد و حقوق بگیر که به عنوان بیمه شدگان اجباری قلمداد می شوند ، تنها گروهی بودند که پیش از انقلاب از پوشش بیمه ای تامین اجتماعی برخوردار بودند ، اما هم اکنون امکان بهره مندی  اقشار گوناکون جامعه شامل کارگران ساختمانی ، زنان خانه دار ، قالی بافان ، شاغلان در صنایع دستی ، باغداران ، دامداران ، زنان سرپرست خانوار ، نویسندگان ، هنرمندان ، ورزشکاران ، مهندسان ، خویش فرمایان ، دانشجویان و ... نیز از خدمات و حمایت های بیمه ای و درمانی سازمان تامین اجتماعی در راستای اصل ٢٩ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران فراهم است .

وی تعداد کارگاه های فعال مشمول قانون تامین اجتماعی در استان را ٩٩٦٩ کارگاه اعلام کرد و گفت : در سال ١٣٥٧ تعداد این کارگاه ها ٣١٠ کارگاه بود که رشدی ٣٢ برابری را نشان می دهد .

   
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار