کد خبر: ۷۱۳۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱ 09 February 2019
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به پایش انجام شده ۱۲۰ واحد صنعتی این استان وجود خارجی ندارند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، داریوش دیودیده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ، اظهار داشت: ابتدای امسال پایش واقعی واحدهای صنعتی استان را انجام دادیم که در پایان مشخص شد از 620 واحد صنعتی استان 120 مورد وجود خارجی نداشته و یا شرایط ادامه کار ندارند و 370 واحد فعال و مابقی نیز تعطیل است.

وی با تاکید بر اینکه هنوز زیرساخت‌های لازم برای سرمایه گذاری در استان فراهم نیست، عنوان کرد: برخی واحدهای تولیدی برای حمل کالا با مشکل نبود کامیون روبه‌رو هستند و هزینه حمل در این استان به نسبت سایر استان‌ها بیشتر است.

دیودیده با تاکید بر اینکه شرایط به گونه‌ای بوده که نمی‌توانیم تعارف کنیم، ابراز کرد: در این استان تمامی فعالیت‌های اقتصادی در زمینه تولید، اجرا و پیمانکاری توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و در این شرایط برای رقابت کردن باید توانمند شود زیرا با این وضعیت توان رقابت ندارند.

ئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: مشکلات بخش خصوصی در این استان به نسبت سایر استان‌ها خاص‌تر و بیشتر است به گونه‌ای که یک کارخانه برای تعمیر 10 برابر دیگر استان‌ها باید هزینه کند.

دیودیده با تاکید بر اینکه بخش خصوصی این استان با وجود مشکلات و پیچیدگی‌های اداری به فعالیت خود ادامه می‌دهند، خاطرنشان کرد: برای کمک به رونق تولید و وضعیت اقتصادی، ایجاد انسجام و هماهنگی بین تمامی مجموعه‌ها نیاز است.

وی بیان کرد: باید به یک نقطه‌ای برسیم که سیاست‌های کلی نظام محفوظ، تولید کننده به فعالیت ادامه دهد و مصرف کننده نیز رضایت نسبی داشته باشد و در مجموع دنبال کاهش بیکاری باشیم.

دیودیده با اشاره به اینکه 70 معدن فعال و 26 هزار واحد صنفی در رسته‌های مختلف داریم، گفت: نوسانات کالا و قیمت مردم را اذیت می‌کند و امیدوارم این شرایط اصلاح شود تا سراآغازی برای توسعه استان باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار