درگفتگو با تابناک مطرح شد:
بهره مند : لازم است به اگاهی اندسته از مسافران عزیزی که می خواهند به محلهای کار خود برگردند ، رسانده شود ، با توجه به شدت بارش ها در روز دوشنبه برنامه مسافرت خود را مدیریت کنند تا دچار مشکل وخسارت نشوند.
کد خبر: ۷۱۳۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷ 09 February 2019
در حالیکه از ساعاتی پیش بارش باران و برف در اغلب نقاط استان آغاز شده است ، کارشناسان هواشناسی از امتداد داشتن این بارش ها طی چند روز آینده خبر می دهند.
کارشناس هواشناسی استان در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت :با توجه به تحلیل جدیدترین نقشه های هواشناسی امروز شنبه 20بهمن طی امروز وفردا بارش هایی به صورت رگبار پراکنده وبارش باران در برخی نقاط استان پیش بینی می شود، که امروز بعداظهر تا امشب شرایط بهتری برا بارش فراهم می شود و این در حالی است که فردا در برخی نقاط رگبارهای پراکنده خواهیم داشت.
ولی بهره مند افزود : از فرداشب وضعیت بارش به صورت گسترده تر و بهتر تا سه شنبه صبح ادامه پیدا می کند و در واقع روز دوشنبه 22 بهمن درتمامی نقاط استان شاهد بارش باران وبرف در ارتفاعات و برخی مناطق سردسیری استان خواهیم بود.
وی در ادامه گفت : لازم است به اگاهی اندسته از مسافران عزیزی که می خواهند به محلهای کار خود برگردند ، رسانده شود ، با توجه به شدت بارش ها در روز دوشنبه برنامه مسافرت خود را مدیریت کنند تا دچار مشکل وخسارت نشوند.
بهره مند در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد پیش بینی ها تغییرات لحظه ای دارند ؟ با توجه به فصل آیا این تغییرات معمول است؟ گفت : تغییرات بواسطه نوع امواج بارش رگباری متغیر وطبیعی است.
وی همچنین اظهار داشت : آنچه که از نقشه های پیش یابی و مدل های هواشناسی  تاکنون مشخص است ، روز دوشنبه بعداز ظهر تا سه شنبه صبح بارش ها چشمگیر خواهد بود.
 
هشدار هواشناسی به مسافران برای پایان تعطیلات + آخرین جزئیات بارشی
 
وضعیت بارش ها طی ۴ هفته أینده
این کارشناس هواشناسی استان در ادامه در خصوص پیش‌بینی تغییرات بارش کشور برای 4 هفته آینده کشور ، گفت : هفته اول از 15 تا 21 بهمن، نیمه شرقی کشور بارش های بیش از نرمال را تجربه خواهند کرد. در حالیکه در شمال، نیمه غربی و زاگرس بارش رخ می دهد اما قدری کمتر از نرمال خواهد  بود.
وی افزود : هفته دوم از 22 تا 28 بهمن، تمام مناطق کشور بارش بیش از نرمال خواهد بود. در جنوب غرب کشور احتمال وقوع بارش های سنگین وجود دارد که در بین 4 هفته آینده این هفته پربارش ترین هفته کشور می باشد.
بهره مند ادامه داد : هفته سوم از 29 بهمن تا 5 اسفند، بارش در اغلب مناطق کشور - به استثنای شمال غرب-بیش از نرمال است.
این کارشناس هواشناسی با اشاره به چهارمین هفته پیش بینی شده ، افزود : از 6 تا 12 اسفند ، بارش در اغلب مناطق به ویژه جنوب غرب کشور بیشتر از نرمال مورد انتظار است.
بهره مند در پایان گفت : مطمئنا آنچه که در این گزارشات بیان می شود منطبق بر تحلیل آخرین داده های هواشناسی است و امکان تغییر در الگوها وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار