کد خبر: ۷۱۴۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱ 12 February 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از خبرگزاری فارس امروز و با حضور سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد؛ امیرحسین رستمی مدیرعامل بنیاد خیریه وفاق سبز علوی و تنی چند از مسوولان استانی و شهرستانی قرارگاه جهاد توانمندسازی روستاهای باغچه و اسلام‌آباد جلیل افتتاح شد.

در روزی که برف سراسر منطقه جلیل را سفیدپوش کرده بود و خودروها به سختی در جاده عبور می‌کردند مسوولان آمدند تا به همت بنیاد خیریه وفاق سبز علوی روستاهای باغچه و اسلام‌آباد جلیل را بعد از سال‌ها مهجوریت از محرومیت نجات بخشند.

در سال 73 مقام معظم رهبری با حضور خود در منطقه جلیل و دیدار با مردم این منطقه از مسوولان خواستند تا برای رفع محرومیت و مشکلات مردم منطقه همت به خرج دهند.

حال با گذشت سال‌ها از سفر پر برکت رهبری به استان در سال 73 بنیاد خیریه وفاق سبز علوی به همراه سپاه فتح استان و کمیته امداد و صندوق کارآفرینی امید و تعدادی دیگر از دستگاه‌ها به یاری مردم شتافتند تا قبل از هر چیز قرارگاه جهاد توانمندسازی را در این منطقه راه‌اندازی کنند و روزی برسد که این روستاها به عنوان روستای بدون بیکار معرفی شود.

امیرحسین رستمی مدیرعامل بنیاد خیریه وفاق سبز علوی در این آیین با بیان خدماتی که تاکنون این مؤسسه در کمک به محرومان و مستضعفان در کهگیلویه و بویراحمد انجام داده است اظهار کرد: بنیاد خیریه وفاق سبز علوی فارغ از همه گیر و بندهای اداری و گوش به فرمان مقام معظم رهبری به کمک محرومین استان شتافته است.

وی گفت: سال 88 به این استان آمدیم و تاکنون با همکاری سپاه و کمیته امداد موفق به ساخت تعداد 427 منزل برای افراد محروم و بی‌سرپناه شده‌ایم و در دوره فعالیت خود تعداد 5 استاندار را دیده‌ایم که همه پای کار بوده‌اند و در طول دو سال اخیر موفق به زیارت آقای احمدی استاندار کنونی برای کارهای جهادی نشده‌ایم؟!.

مدیرعامل بنیاد خیریه وفاق سبز علوی ادامه داد: با کمک سپاه و کمیته امداد به دنبال کارآفرینی در این منطقه هستیم و چون کار برای خداست هیچ موقع بن‌بستی وجود ندارد.

وی از هماهنگی با سپاه فتح و سردار خرمدل فرمانده سپاه استان برای کمک به رفع مشکلات مردم محروم این منطقه خبر داد و گفت: در این راه باید دولتی‌ها نیز همراه شوند تا بتوانیم همه دست در دست هم مشکلات را برطرف کنیم.

در ادامه سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح استان با اشاره به فداکاری‌ بی‌نظیر مردم استان در هشت سال دفاع مقدس برخی آمارهای استان و ایثارگری مردم آن را بی‌نظیر در کل کشور دانست و گفت: خوب است بدانیم که به ازای هر 170 نفر در استان یک نفر شهید در دوره دفاع مقدس از استان تقدیم انقلاب و اسلام و ایران شد.

خرمدل با اشاره به دغدغه خود برای محرومیت‌زدایی در استان و همکاری با هر بنیاد و نهادی که درصدد رفع مشکلات محرومان و مستضعفان باشد و با اشاره به نقش تسهیل‌گری سپاه افزود: هر چه در توان داریم کمک خواهیم کرد.

در ادامه مسؤولان حوزه درمان بنیاد خیریه وفاق سبز علوی توضیحاتی در خصوص اقدامات انجام شده این بنیاد در مناطق محروم استان داد و گفت: در بحث درمان و پزشک عمومی و دهان و دندان و چشم در سه استان کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و خوزستان و البته در حاشیه‌های شهر تهران کار می‌کنیم.

وی گفت: تاکنون افزون بر 12 هزار نفر در 10 سال اخیر غربال‌گری کودکان و دانش‌آموزان را در مناطق محروم استان انجام داده‌ایم و به غیر از کودکان و دانش‌آموزان اولیای آن‌ها نیز اگر مشکلی داشتند مورد معاینه و درمان قرار گرفتند.

حسن‌پور مدیر صندوق کارآفرینی امید استان هم با اشاره به رتبه‌های برتر این صندوق در کشور گفت: در کل کشور رتبه چهارم را در بحث جذب داشته‌ایم و اکنون 170 درصد جذب تسهیلات داریم و این آمادگی هست که در استان با همه توان کار کنیم و اولویت‌های اشتغال روستایی را ابتدا احصا کرده و سپس با کمک فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم داده شود و تسهیلات اشتغال‌زایی در اختیار روستاییان قرار گیرد.

در ادامه این آیین دکتر باقری به نمایندگی از مردم باغچه جلیل پشت تریبون رفت و به بیان برخی از مشکلات مردم این منطقه پرداخت و گفت: این یک افتخار است که در اولین روز از دهه پنجم انقلاب اسلامی این کاروان به روستای باغچه جلیل رسیده و به فکر خدمت به محرومین و مستضعفین در روستاهای باغچه و اسلام‌آباد هستند.

باقری که اکنون به عنوان یک طبیب در جزیره خارک مشغول به کار است و رئیس شورای شهر خارک نیز هست افزود: باغچه و اسلام‌آباد مشکلات زیادی دارند از جمله این که نیاز به احداث خانه بهداشت در روستای اسلام‌آباد هستیم و جوانان به چمن ورزشی نیاز دارند و روستای اسلام‌آباد مسجد نیاز دارد و مسجد باغچه جلیل هم نیاز به تعمیر دارد و باید جداول آب کشاورزی روستاها هم تعمیر شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار