کد خبر: ۷۱۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱ 15 February 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، با حضور مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان کهکیلویه بویراحمد، فرماندار، هنرمندان عرصه ی فرهنگ و هنر شهرستان و جمعی از مدیران ادارات این شهرستان، در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار گردید.

امیر مسلمی نیا سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی گفت: این برنامه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، جهت ارج نهادن به مقام شامخ روحانیت و شهدا و هنرمندان عرصه انقلاب  تدارک دیده شده است.

وی گفت: همچنین تجلیل از کسانی که در این عرصه فعالیت دارند و کارهایی را در این حوزه انجام دادند.
در ادامه فرماندار شهرستان بهمئی ضمن عرض خیر مقدم و تبریک و تشکر گفت: تکریم فرهنگ و هنر تکریم ارزش‌هاست.

حکمت الله سنایی ادامه داد: قطعاً در دنیای امروز که متاثر از تغییرات سریع زندگی است با چالش‌های زیادی در حوزه فرهنگ و اجتماع روبرو هستیم و این گونه برنامه ها می تواند تاثیر بسیار زیادی را در کاهش آسیب ها و نشان دادن راه درست به خصوص به نسل امروز که با این مشکلات بیشتر از همیشه دست و پنجه نرم می‌کنند، داشته باشد.
وی در پایان گفت: ان شاءالله این برنامه‌ها در ادامه بیشتر تداوم داشته باشند.

رضا دهبانی  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهکیلویه بویراحمد گفت : ضمن عرض تقدیر و تشکر و همچنین تسلیت به مناسبت حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان و شهادت تعدادی از نیروهای سپاه در این حادثه گفت: انقلاب ما، انقلابی ساخته شده است؛ ساخته شد به این عبارت که عواملی دست به دست هم دادند و در تحقق آن نقش داشتند.

وی گفت: انقلاب اسلامی در سال ۵۷ در پرتو یک فرهنگی دینی به وجود آمد و بستر آن یک بستر فرهنگی و مبتنی بر دین اسلام بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: شهدای ما همه شهدای قرآنی و هنرمند بودند، اگر هنرمند و قرآنی نبودند و اگر فهمی از مسائل دینی نداشتند حتما این راه را انتخاب نمی‌کردند.
وی در مورد کتاب و نویسندگی گفت: بحث کتاب، تولید آن و تولید اثر برای ما مهم است و توسعه فرهنگی، لازمه آن تعلیم، آموزش و کتاب است. در فرهنگ و ارشاد از کارهایی که ارج نهاده می‌شود تولید کتاب است.
دهبانی پور در ادامه گفت: با همین هدف و در آستانه پنجاه سالگی انقلاب یاد و خاطره ی عزیزانی را که در گذشته و در حال در موضوعات مختلف، بنا دارند که کار تولید کنند و از خودشان اثر ماندگار بگذارند و هم در صلح و آشتی ،مهربانی و برادری بین مردم قدم بردارند و هم راهنمای مردم باشند، آنها را امر و نهی کنند و اعتقادات مردم را پر کنند تجلیل کنیم و هدفی غیر از این نداشتیم.
وی در پایان در مورد تجلیل از اصحاب رسانه گفت: اصحاب رسانه هم کسانی هستند که در انتشار، انتقال و ابلاغ مطالبات مردم و خدمات دولت و گزارش آن به مردم کمک شایانی به این منطقه کردند و حتما جایگاه رفیعی و ارزشمندی دارند.
در این همایش از خانواده شهیدان هاشمی موخر،خانی، جانکیان،جهان نژاد، نیک بیان و جشان زاده بعنوان فعالان عرصه تعلیم و تربیت و آموزش قرآن در اوایل انقلاب بودند، تجلیل شد.
همچنین خانواده حُجَت الاسلام میر یحیی یزدانی، سید علی تقی زاده و سید عبدالعزیز تقوی  طلاب متوفی و حُجَت الاسلام میر عبدالحسین میری، میر محمد لطیف تقوی و میر محمد حسین بایگانی طلاب در قید حیات که از علمای تاثیرگذار و بانیان مبانی دینی و فرهنگی در شهرستان بهمئی بودند، در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند.
نام آوران عرصه دهه اول انقلاب از جمله سازندگان تئاتر “خان در روستا” و دیگر هنرهای دهه شصت شهرستان بهمئی گروه دیگری بودند که تجلیل شدند.
نویسندگان و اصحاب رسانه ی شهرستان هم گروه دیگری بودند که از آنها تجلیل به عمل آمد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار