دو خبر از استقلال و پرسپولیس
در تیم استقلال یکی از مهمترین خبرهای روز موضوع خرید پر هزینه بازیکن اهل آفریقای جنوبی است که تاکنون خبرها از عدم توانایی این بازیکن برای بازی در استقلال داشت و در مورد پرسپولیس هم این تیم نسبت به خارج از خانه بازی کردن با تیم های عرستانی معترض بوده و در این زمینه خواستار پرداخت هزینه این بازی ها توسط عربستان شده است.
کد خبر: ۷۱۵۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵ 16 February 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / ورزشی ، اخبار مربوط به دو تیم پرطرفدار استقلال و پرسپولیس همیشه از جمله خبرهای پر مخاطب است که در تمام نقاط کشور و در همه ی گروه های سنی ، مورد توجه قرار می گیرد. در تیم استقلال یکی از مهمترین خبرهای روز موضوع خرید پر هزینه بازیکن اهل آفریقای جنوبی است که تاکنون خبرها از عدم توانایی این بازیکن برای بازی در استقلال داشت و در مورد پرسپولیس هم این تیم نسبت به خارج از خانه بازی کردن با تیم های عرستانی معترض بوده و در این زمینه خواستار پرداخت هزینه این بازی ها توسط عربستان شده است.
 
از حل یکی از مشکلات مهم این روزهای استقلال تا نامه پرسپولیس به کنفدراسیون آسیا
 
استعلام مثبت پاتوسی
بازیکن اهل آفریقای جنوبی باشگاه استقلال به احتمال زیاد در بازی بعدی آبی پوشان در لیگ برتر قادر به حضور خواهد بود.
بنابر گزارش برخی رسانه ها ، این تصمیم جدید پس از صحبت های روز گذشته مبنی بر منع این بازیکن در ترکیب استقلال در لیگ برتر است اما امروز فریبرز محمود زاده مدیر نقل و انتقالات سازمان لیگ اعلام کرده با دریافت استعلام از فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی این بازیکن شرایط احراز حضور در لیگ برتر فوتبال ایران را کسب می کند.
همانطور که انتظار می رفت این مساله با توجه به هزینه ای که باشگاه استقلال صرف خرید این بازیکن کرده حل می شد و راه حل مدنظر سازمان لیگ ملاک قراردادن دو فصل گذشته فوتبال آفریقای جنوبی است.
محمود زاده در این باره گفت: استقلال قراردادی با این بازیکن منعقد کرده که با توجه به سیر مراحل اداری پرونده بازیکن مذکور و مطالب منتشر شده در رسانه ها در مورد این بازیکن باید نظر صریح و کارشناسی سازمان لیگ در این خصوص را به این ترتیب بیان کنم که فدراسیون فوتبال در تاریخ مشخص استعلام رسمی از فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی مبنی بر سوابق بازی های ملی این بازیکن گرفت که فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی در پاسخ به این استعلام اعلام کرد پاتوسی در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۷ در تیم ملی فوتبال این کشور بازی نکرده است.
وی افزود: نکته مهمی که در پرونده این بازیکن به آن توجه نشده بود این است که هر فصل فوتبالی در کشور ما در ۲ سال میلادی تداخل دارد و استعلام مربوط به ۲ فصل  گذشته ملاک عمل و تصمیم گیری است که مبنای محاسبه از ابتدای فصل لحاظ می شود نه از زمان ارسال درخواست.
 
از حل یکی از مشکلات مهم این روزهای استقلال تا نامه پرسپولیس به کنفدراسیون آسیا

او در توضیح تصمیم جدید سازمان لیگ می گوید: هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران نیز از سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز شده به همین دلیل نیز سازمان لیگ فوتبال ایران در مکاتبه‌ای با دبیر کل محترم فدراسیون فوتبال درخواست کرد که سوابق ملی پاتوسی در تیم ملی آفریقای جنوبی در سال ۲۰۱۷-۲۰۱۶ نیز از فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی استعلام شود.
محمودزاده با اشاره به نامه جدید دبیر کل فدراسیون فوتبال عنوان کرد: امروز شنبه ۲۷ بهمن ۹۷ دبیرکل فدراسیون فوتبال در نامه ای به سازمان لیگ اعلام کرد که طبق اعلام فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی پاتوسی در سال ۲۰۱۷-۲۰۱۶ چهار بازی برای تیم ملی این کشور حضور داشته که در دو مسابقه نیز  به میدان رفته است. بنابراین روابط بین الملل فدراسیون فوتبال می تواند نسبت به درخواست ITC پاتوسی از فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی اقدام کند و در صورت رعایت تمامی موارد مقررات نقل و انتقالات پاتوسی منعی برای همراهی استقلال تهران در لیگ برتر ندارد. ضمن اینکه باشگاه بلژیکی در مکاتبه رسمی با باشگاه استقلال تهران و فدراسیون فوتبال اعلام کرده پاتوسی حداقل ۱۰ بازی برای این تیم در سال ۲۰۱۷-۲۰۱۶ انجام داده است.
به این ترتیب پاتوسی با گذراندن مراحل اداری و دریافت آی تی سی می تواند مجوز حضور در لیگ برتر فوتبال ایران را دریافت کرده و چه بسا برای استقلال در بازی با پارس جم به میدان برود.
 
از حل یکی از مشکلات مهم این روزهای استقلال تا نامه پرسپولیس به کنفدراسیون آسیا

عربستانی ها باید هزینه سفرهای بازی های کشور ثالث را بپردازند
اما در خبری دیگر ، باشگاه پرسپولیس با ارسال نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا، خواهان جبران هزینه‌های وارده به این باشگاه به دلیل برگزاری مسابقه در کشور ثالث برابر نماینده باشگاه‌های عربستان با توجه به خواست فدراسیون فوتبال آن کشور شد.
باشگاه پرسپولیس با ارسال نامه‌ای از طریق فدراسیون فوتبال ایران برای کنفدراسیون فوتبال آسیا و کمیته برگزاری لیگ قهرمانان آسیا ضمن اعلام دوباره این مطلب که عدم برگزاری مسابقات باشگاه‌های پرسپولیس و الاهلی عربستان در دو کشور به درخواست طرف مقابل (فدراسیون فوتبال عربستان) بوده است، خواهان جبران هزینه‌هایی شد که به دلیل برگزاری مسابقه در کشور ثالث برای پرسپولیس حادث می‌شود.
به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، در این نامه اشاره شده است؛ اجرای خواست فدراسیون فوتبال عربستان برای برگزاری بازی نمایندگان دو کشور در کشورهای ثالث، موجب ایجاد هزینه‌های غیر قابل جبران برای پرسپولیس در جریان رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا می‌شود که انتظار می‌رود این هزینه‌ها از سوی طرفی که حاضر به انجام بازی‌ها طبق روال عادی نیست و تقاضای این شرایط را دارد، جبران شود.
در این نامه با اشاره به اینکه چنین تصمیمی منجر به تحمیل هزینه‌هایی چون پرواز رفت و برگشت، اقامت و هتل، اجاره زمین تمرین و اجاره ورزشگاه بر باشگاه پرسپولیس می‌شود، به تضییع حقوق هواداران پرسپولیس برای حضور در ورزشگاه، بهره‌مندی از حق تماشای مسابقه در ورزشگاه خانگی همچنین محروم شدن پرسپولیس از حمایت آنها و در کنار آن عدم فروش بلیت برای 78 هزار تماشاگر، تاکید گردیده است.
باشگاه پرسپولیس هزینه‌های تحمیل شده را فراتر از این دانسته و خاطرنشان کرده است؛ با توجه به فشردگی رقابت‌های داخلی، بازی در کشور ثالث در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا که یک سفر رفت و برگشت را به برنامه‌ها اضافه می‌کند، می‌تواند منجر به مشکلات جبران ناپذیر دیگری هم بشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار