کد خبر: ۷۱۶۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵ 17 February 2019
با حضور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از صیاد تقی‌پور معلمی که در روستای سرگچ بخش دیشموک دانش‌آموزان را از رودخانه عبور می‌دهد تجلیل شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نقل از آموزش و پرورش استان در آئینی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از صیاد تقی‌پور معلمی که در روستای سرگچ بخش دیشموک دانش‌آموزان را از رودخانه عبور می‌دهد تجلیل شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این معلم در مدرسه قدس روستای سرگچ در ۱۱۰ کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه در هنگام عبور از رودخانه دانش آموزان خود را بر دوش عبور می‌دهد.

هادی زارع پور گفت:به پاس این اقدام ارزشمند و نقش الگوی این معلم فداکار از وی تقدیر شد.

وی گفت: انتظار داریم که به خاطر حفظ جان دانش‌آموزان در این منطقه پل احداث شود و پیگیری لازم در این زمینه را انجام دهیم.

این معلم دوره ابتدایی بخش دیشموک هم گفت: از اهالی بخش سرآسیاب یوسفی شهرستان بهمئی هستم و امسال خدمتم را در روستای سرگچ با ۲۲ دانش‌آموز آغاز کردم.

صیاد تقی‌پور گفت: پس از شروع فصل بارش و افزایش آب رودخانه دانش‌آموزان توان عبور از آب رودخانه را نداشتند که آنها را بر دوش خود عبور می‌دهم.

وی گفت: بسیار احساس خوشحالی می‌کنم و کار معلمی فقط در تدریس نیست و باید تمام رفتارها تربیتی و آموزنده باشد و خواستم یکی از روش های معلمی را انجام دهم.

 محمد نوروزی رئیس آموزش و پرورش دیشموک هم گفت: ۱۶ مدرسه در منطقه دیشموک صعب العبور و دارای جاده های خاکی که برخی برای دسترسی به مدرسه باید از رودخانه عبور دهند

بنابر این گزارش، صداقت تقی‌پور معلم جوان ۲۴ ساله‌ای است که در مدرسه روستای سرگچ بخش دیشموک تدریس می‌کندو به جهت هم مسیری با این دانش‌آموزان که باید از این رودخانه عبور کند تا به کلاس درسش برسند با از خود گذشتگی چهار دانش‌آموز را بر روی دوش خود از رودخانه عبور می‌دهد تا به مدرسه برساند و از آموزش و تعلیم عقب نمانند.

این معلم فداکار بعد از عبور اعظم، علی، کانیا و محمد دانش‌آموزان این روستا از رودخانه آن‌ها را برای رفتن به مدرسه بدرقه می‌کند و خود برای رفتن به مدرسه‌ای که در آن تدریس میکند یک ساعت را در کوه‌های سخت گذر زاگرس پیاده روی می‌کند.
وی این کار را وظیفه خود می‌داند و می‌گوید در برابر این چهار دانش آموز احساس مسؤولیت می‌کنند.

این معلم فداکار بعد از اتمام کلاس درس یک بار دیگر این دانش‌آموزان را از رودخانه بر روی دوش خود عبور می‌دهد تا دانش آموزان بتوانند بعد از تعطیلی مدرسه به خانه برگردند.

 تقی‌پور روزی ۸ بار از این رودخانه سرد و خروشان عبور می‌کند تا بتواند فراتر از علم آموزی به دانش آموزان درس ایثار فداکاری و همدلی بیاموزد.

روستای سرگچ از بخش دیشموک در فاصله ۱۱۰ کیلومتری از شهر دهدشت قرار گرفته است .
 
دانلود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار