خانواده های جانباختگان سقوط هواپیمای تهران یاسوج امروز دوشنبه در تجمعی اعتراضی در فرودگاه مهرآباد تهران خواستار پاسخگویی مسئولان شدند. خانواده جانباختگان همچنین بیانیه‌ای را هم به مناسب سالگرد این حادثه منتشر کردند.
کد خبر: ۷۱۶۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱ 18 February 2019
امروز سالگرد حادثه تلخ سقوط هواپیمای آسمان مسیر تهران به یاسوج بر یکی از بلندترین قله های دنا است که در این حادثه 66 نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند. با گذشت یک سال از این حادثه اما همچنان برخی خانواده های این جانباختگان معتقد به روشن نشدن برخی از زوایای آن هستند. چیزی که باعث تجمع اعتراضی تعدادی از این خانواده ها در فرودگاه مهرآباد تهران شده است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، خانواده های جانباختگان سقوط هواپیمای تهران یاسوج امروز دوشنبه در تجمعی اعتراضی در فرودگاه مهرآباد تهران خواستار پاسخگویی مسئولان شدند. خانواده جانباختگان همچنین بیانیه‌ای را هم به مناسب سالگرد این حادثه منتشر کردند.
در این بیانیه آمده است:
«هنوز داغ از دست رفتن فرزندان میهن در حوادثی همچون سانچی و پلاسکو التیام نیافته بود که بار دیگر بر اثر بی تدبیری و سهل‌انگاری مدیران صنعت هوایی کشور و در رأس آن شرکت هواپیمایی آسمان، ایران سیاه پوش غم تازه‌ای شد وسقوط هواپیمای مسافری شرکت آسمان در ارتفاعات سفیدپوش دنا در پگاه بیست و نهمین روز از بهمن ماه ۱۳۹۶، نبض شصت و‌شش زندگی را در یک قدمی بهار خاموش کرد و داغ و حسرتی جانکاه بر دلهای بیقرار بازماندگانشان تا ابد بجا نهاد.

امروز، ما خانواده‌های جانباختگان آن پرواز ابدی و آن حادثه سراسر اندوه و باورنکردنی، گردهم آمده‌ایم تا ضمن نکوداشت یاد و خاطره آن عزیزان پر کشیده در نخستین سالروز عروج آسمانیشان، بار دیگر بر عزم و اراده خود در شناسایی مقصران ومسببان آن سانحه تاکید ورزیده و از دستگاه قضایی کشور تقاضا کنیم تا دراین مسیر، به دور از هیاهوهای تبلیغاتی و هرگونه فشار از سوی افرادوگروههای زر و زور و در فضایی آرام وعدالت محور این خواسته ی مهم وبه حق ماخانواده ها را با جدیت پیگیری نماید، تا مبادا خدای ناکرده جای متشاکی و شاکی و یا مقصر و جانباخته عوض شود.
هیچگاه از حافظه مردم ایران و از خاطر خانواده های جانباختگان محو نخواهد گشت ماه‌ها به زیر برف ماندن پیکرهای عزیزانمان که نتیجه سوء مدیریت وعدم نظم وهماهنگی ارگانهای امدادرسان کشور بود و نیز روزهایی که سازمان هواپیمایی کشور وشرکت آسمان با تلاش درجهت مبری کردن خود از این جنایت هولناک با اقدامات نسنجیده شان داغ داغدیدگان را دوچندان می‌کردند.
در پایان، باردیگر ما خانواده های جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای پرواز تهران – یاسوج دراین روز عزیز مراتب اصلی خواسته های خودرا اعلام داشته و هم پیمان میشویم تا در راستای تحقق آنها از هیچ کوشش قانونی فروگذار نکنیم :
۱-روشن شدن حقیقت که کمترین و در عین حال مهمترین تسکینی خواهد بود بر آلام خانواده ها.
۲- محکومیت و مجازات مقصرین و مسببین حادثه ی سقوط هواپیما.
۳- احقاق حقوق قانونی وشرعی خانواده های جانباختگان مطابق با قوانین حقوقی کشور.»
دانلود
واکنش وزیر به تجمع اعتراضی
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، وزیر کار ، تعاون و رفاه اجتماعی در شبکه های مجازی به این تجمع واکنش نشان داد. شریعتکداری با انتشار پستی نوشت : ضمن عرض تسلیت به همه بازماندگان سانحه هوائی یاسوج رسیدگی فوری بخواست خانواده های حادثه غم انگیز سقوط هواپیمای یاسوج را علاوه بر تامین بیمه و مسائل مادی به مدیر عامل آسمان ابلاغ کردم و پیگیری ویژه میکنم.
 
تجمع اعتراضی خانواده های جانباختگان حادثه دنا / واکنش وزیر کار + تصاویر و فیلم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار