کد خبر: ۷۱۶۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹ 18 February 2019

در یکمین سالگرد حادثه دلخراش سقوط هواپیمای مسیر تهران ، یاسوج ، علی اکبر پاک ،خبرنگار طی یادداشتی به یکی از اتفاقات بسیار باارزش آن روزها در شهر سیسخت پرداخته است .

در این یادداشت آمده است :یک سال گذشت، یک سال از پرواز ناتمام و سقوط تلخ هواپیمای ای‌تی‌آر ۷۲ شرکت هواپیمایی آسمان که بعد از ۵۰ دقیقه پرواز از تهران به سمت یاسوج به کوه دنا اصابت کرد تا ۶۶ مسافر آن به آسمان دنا پرواز کنند، می‌گذرد.
بعد از این سقوط تلخ، شهر های کهگیلویه و بویرا حمد را سراسر غم و اندوه فرا گرفت و شهر سی‌سخت در دامنه‌های دنا تا مدت‌ها میزبان مسئولان ارشد کشوری، نیروهای امدادی و خانواده‌های بازماندگانی بود که تا ماه‌ها به قلل دنا چشم دوخته بودند تا دنا اجساد از هم پاشیده عزیزانشان را به آن‌ها برگرداند.

اما آن روزها در میان غم و اندوه سنگینی که بر دنا و دامنه‌های آن سایه افکنده بود، مهمان‌نوازی مردم سی‌سخت مرهمی بود بر زخم‌ عمیقی که بر پیکر نحیف سرزمین چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد وارد شده بود و بار دیگر سخاوت مردمان سی‌سخت که به شهر علم و فرهنگ در کهگیلویه و بویرا حمد شهره است بر سر زبان‌ها افتاد.

آری، در آن روزها که نگاه رسانه‌ها به حوادث بعد از سقوط هواپیما در دنا معطوف شده بود به یک باره حرکت خودجوش مردم دنانشین‌ در پذیرایی از خانواده‌های داغدار و نیروهای امدادی نگاه رسانه‌های استانی و ملی را به خود جلب کرد.

مردم سی‌سخت به صورت بسیجی و کاملا خود جوش مواد غذایی جمع‌آوری و برای نیروهای امدادی پخت می‌کردند و این اقدام ارزشمند سبب شد تا مردم شهرهای همجوار سی‌سخت حتی از روستاها برای کمک به نیروهای امدادی بسیج شوند.

اگر چه این روزها در رسانه‌ها به مناسبت یکمین سالگرد جان‌باختن هموطنان عزیزمان در پرواز تهران -یاسوج تحلیل‌ها و گزارشات خبری راجع به این سقوط تلخ و عبرت‌انگیز منتشر می‌شود اما بر خود لازم دیدیم تا اقدام فرهنگی مردم ولایت‌مدار شهر سی‌سخت را یادآوری کنیم که چگونه بار دیگر مهمان‌نوازی قوم لر استان کهگیلویه و بویراحمد برگ زرین دیگری بر افتخارات مردم ولایت‌مدار، شهیدپرور و مهمان‌نواز این خطه از ایران زمین افزود.

با آروزی اینکه دیگر هیچ کجای کشور عزیزمان ایران اسلامی شاهد چنین حوادث تلخ و غمباری نباشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار