کد خبر: ۷۱۶۹۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹ 19 February 2019
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد تعداد فوتی های ناشی از سوانح رانندگی در 10 ماه گذشته سال جاری در این استان را 150 نفر ذکر کرد و گفت: صدمات بدنی متعدد علت 77 درصد این فوتی ها بوده است.
کامروز امینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 19درصد فوتی های ناشی از تصادفات در این مدت بر اثر ضربه مغزی بوده است.
به گفته وی وی تعداد فوتی های ناشی از حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد در 10 ماهه سال گذشته نیز 153 مورد بوده است.
وی یادآور شد که 54 درصد فوتی ها در اداره پزشکی قانونی شهرستان بویراحمد معاینه شده اند.
وی تصریح کرد که 125 مورد با 83 درصد تعداد فوتی ها در جاده های برون شهری ، 17 مورد در جاده های درون شهری و 8 نفر نیز در جاده های روستایی این استان جان خود را از دست داده اند.
امینی با اشاره به آمار فوتی های ناشی از تصادفات در پزشکی قانونی نیز گفت: در شهرستانهای بویراحمد و دنا 81 مورد ، گچساران 37 ،کهگیلویه 30 و بهمئی 2مورد فوتی در پزشکی قانونی بررسی شده است.
مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: از این تعداد 34 نفر زن و 116 نفر مرد بوده که 62 نفر آنها مجرد و 88 نفر( 58درصد متوفیان) متاهل بوده اند.
وی فروردین ماه سال جاری را در صدر ماه های پرحادثه در استان ذکر کرد و گفت: بیشترین آمار فوتی های ناشی از تصادفات با 22و 19 مورد به ترتیب در فروردین و خرداد ثبت شده است.
امینی با بیان اینکه از مجموع 150 نفر فوتی در 10 ماه گذشته سال جاری 43 درصد سرنشین خودرو بودند، گفت: 21درصد عابر و 36 درصد راننده بوده اند.
وی یادآور شد: 51 درصد با تعداد 77 فوتی در روز و 38درصد با 16 نفر فوتی نیز در شب اتفاق افتاده است و 43 درصد تصادفات با 65 مورد نیز در اثر برخورد 2وسیله نقلیه با همدیگر بوده است.
وی گفت: 32 مورد برخورد وسیله نقلیه با عابر متوفی، 33 مورد واژگونی،13 مورد برخورد وسیله نقلیه با شی ثابت و 4 مورد سقوط ، و سایر موارد حریق و نامعلوم بوده است.
امینی یادآور شد که 48 درصد با 72 مورد از تصادفات منجر به فوت در محل حادثه بوده ، 70 نفر در بیمارستان و هشت نفر نیز در راه انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست داده اند.
امینی همچنین تعداد مصدومان ناشی از تصادفات در 10 ماه امسال را چهار هزار و 367 نفر ذکر کرد که از این تعداد 2هزار و 858 نفر مرد و یکهزار و 509 نفر نیز زن بوده اند.
وی تاکید کرد: بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه وبویراحمد در سال 96 رتبه سوم میزان مصدومان ناشی از حوادث رانندگی را بر حسب جمعیت داشته است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود 723 هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان ، 17 بخش و یکهزار و 670 روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.
این استان با داشتن کمتر از 140 کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان های خطرناک در زمینه سوانح و حوادث رانندگی است.
بر اساس برآورد هزینه هر کیلومتر بهسازی و اسفالت راه های اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر استان های کویری است.
از مجموع حدود 6 هزار کیلومتر راه موجود در این استان بیش از چهار هزار کیلومتر آن راه های روستایی است که بیش از 50درصد آن همچنان خاکی و شوسه است.
راکد ماندن طرح های بزرگ راهسازی از جمله بزرگراه ها و 30کیلومتر ورودی شهرهای استان، ضعف توان فنی پیمانکاران و ضعف محسوس ایمنی راه ها به ویژه در محورهای اصلی از یاسوج به سمت اصفهان و بابامیدان و همچنین ضعف فرهنگ ترافیکی و رانندگی از جمله دلایل بروز تصادفات در این استان از نظر کارشناسان اعلام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار