حال باید دید که آیا تاجگردون در این مورد دروغ گفته بود و تنها هدفش بهره برداری تبلیغاتی (برای تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی) یا سیاسی ( فشار حداکثری بر وزیر رفاه) بوده است یا اینکه در عدم ارائه این اسناد به خانواده قربانیان مصلحتی در کار بوده است؟!
کد خبر: ۷۱۷۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 21 February 2019
درست یک سال پیش در 29 بهمن 96 بود که خبر حادثه ناگوار سقوط هواپیمای آسمان به عنوان یکی از تلخ ترین حوادث تاریخ کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد. این حادثه از زمان وقوع تاکنون که یک سال از حادث شدن آن می گذرد ، پر از حاشیه و اعتراض و استیضاح و لرزه و پس لرزه است! در آن زمان دو تن از نمایندگان استان یعنی عدل هاشمی و غلام رضا تاجگردون به شدت پیگیر استیضاح وزرای مرتبط و کشف واقعیت علت یا علل حادثه بودند که در این زمینه هر دو نماینده نطق های تندی بر علیه مسئولین بیان کردند. تاجگردون یکی از افرادی بود که در جریان استیضاح وزیر کار نطق آتشینی بیان کرد و در بخشی از این سخنان ادعای بیمه نبودن هواپیما را نمود که البته هواپیمایی آسمان آن را رد کرد . حال در سالگرد این حادثه برخی تجمعات و اعتراضاتی نسبت به بی مسئولیتی برخی افراد از طرف خانواده های جانباختگان صورت گرفت که به طور اختصاص در یک مورد سخنان تاجگردون در مورد بیمه نبودن هواپیما را شبه انگیز می کند.
 
آیا تاجگردون در مورد هواپیمای آسمان دروغ گفته بود؟
 
نطق تاجگردون و جوابیه هواپیمایی آسمان
در جریان استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی غلامرضا تاجگردون نماینده مجلس سخنانی پیرامون این که هواپیمای سقوط کرده تهران یاسوج متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان بیمه نداشت اظهار کرد.
وی گفت: هواپیمای تهران - یاسوج در حالی سقوط هواپیما در کوه دنا 66 کشته به جا گذاشت که این هواپیما حتی بیمه نداشت.
این نماینده مجلس مدعی شد: من بعد از سقوط هواپیما با بیمه تماس گرفتم و گفتم می‌دانم این هواپیما بیمه نیست اما خواهش می‌کنم برای حقوق آن عزیزان این را اعلام نکنید و مجددا هواپیما را بیمه کنید. به رییس هواپیمایی آسمان هم این را گفتم، شما حتی هواپیما را بیمه نکردید، این چه مدیریتی است؟
پس از این سخنان شرکت هواپیمایی آسمان طی اطلاعیه ای اعلام کرد: هواپیمای سقوط کرده شرکت آسمان بیمه بوده است.
شرکت آسمان اعلام کرد: به اطلاع مردم عزیز و نمایندگان مجلس شورای اسلامی می رساند که تمام هواپیماهای شرکت آسمان بیمه هستند.
بر اساس این اطلاعیه، شرکت هواپیمایی آسمان تاکید کرده است که هیچ هواپیمایی بدون داشتن بیمه مجوز پروازی ندارد و هواپیمای سانحه دیده در کوه دنا نیز بیمه بوده است.
هیچ هواپیمایی بدون داشتن اسناد و مدارک بیمه، مجوز پرواز از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت نمی‌کند.
آیا تاجگردون در مورد هواپیمای آسمان دروغ گفته بود؟
چیزی که همواره از طرف نمایندگان اعلام می شود در برخی محافل و تحلیل ها بیشتر به جنبه تبلیغی بودن آن ادعا می شود چرا که معتقدند نمایندگان به دلیل نیاز به رای مردمی معمولا با شگردهای مختلف و گاها صرفا تبلیغاتی سعی در مدیریت افکار عمومی دارند. حال برادر یکی از جانباختگان دنا طی مصاحبه ای به موردی اشاره کرده است که ضمن آن معتقد است نمایندگان از موضوع برای بهره برداری انتخابات سوء استفاده کرده اند.
 
بیشتر بخوانید

مهدی علیپور برادر یکی از جانباختگان سقوط هواپیمای تهران یاسوج که در سالگرد سقوط هواپیما در فرودگاه مهرآباد حضور داشت، به رویداد۲۴ می‌گوید: در یکسالی که از این حادثه می‌گذرد، خانواده‌هایی که عزیزانشان را در سانحه هوایی از دست دادند هیچ تریبونی برای بیان مشکلاتشان نداشتند. برخی از این خانواده‌ها در جنگ تحمیلی شهید داده‌اند و در یکسال گذشته حتی حاضر به صحبت با رسانه‌های خارجی نشدند و با وجود پایبندی به نظام، رسانه‌های داخلی حمایت و همکاری با ما نداشتند.
علیپور می‌گوید: برخی نمایندگان مجلس هم از این سانحه به نفع خودشان سوءاستفاده کردند و یاری این خانواده‌ها نیامدند و هیچ کدام حاضر نشدند که اسنادشان را به خانواده‌های جانباختگان دهند. به نظر ما رفتار این نمایندگان در رو کردن اسناد بیمه در مجلس صرفا یک شوی انتخاباتی برای سال آینده بود.
بنابر سخنان برادر جان باخته حادثه دنا ، غلام رضا تاجگردون حاضر به ارائه اسنادی که در نطق خود در زمان تلاش برای استیضاح وزیر کار از آن صحبت می کرده است به خانواده های قربانیان نشده است. حال باید دید که آیا تاجگردون در این مورد دروغ گفته بود و تنها هدفش بهره برداری تبلیغاتی (برای تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی) یا سیاسی ( فشار حداکثری بر وزیر رفاه) بوده است یا اینکه در عدم ارائه این اسناد به خانواده قربانیان مصلحتی در کار بوده است؟!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار