کد خبر: ۷۱۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ 22 February 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، طی 24 ساعته گذشته و بر اثر برخی حوادث اعلام شده تعداد 9 نفر از هم استانی ها دچار مصدومیت شدند که با حضور پرسنل اورژانس عملیات درمان در مورد آنان شد.
انتقال مصدوم ۴۰ ساله  سقوط از ارتفاع توسط بالگرد اورژانس یاسوج +عکس
مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از امدادرسانی اورژانس هوایی یاسوج به آقای سقوط از ارتفاع در مناطق محروم و صعب العبور کوهستانی  دیشموک خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اورژانس استان جلال پوران فرد در خصوص امدادرسانی اورژانس هوایی به این مصدوم سقوط از ارتفاع شش متری در کوههای دیشموک افزود:  این امداد رسانی امروز پنجشنبه ۲ اسفندماه ۹۷ انجام گرفت که بلافاصله باهماهنگی های لازم از طرف eoc دانشگاه علوم پزشکی و پزشک مشاور ۱۱۵ خانم دکتر ابراهیمی بالگرد اورژانس به محل اعزام شد .
پوران فرد تصریح کرد: بنا به اطلاعات کسب شده طی تماس امداد خواه فردی در روستای آینه بازار مهتاب، از مناطق محروم و صعب العبور وکوهستانی دیشموک  که جهت چراگاه گوسفندان خود به کوه رفته بود به علت لیز خوردن  بر روی یخ در ارتفاع ۶ متری دچار مولتیپل تروما از جمله درد و ترومای شدید در ستون فقرات و ران راست شده بود که امکان حرکت وی وجود  نداشت.
رئیس اورژانس ۱۱۵ استان ادامه داد:  این مصدوم ۴۲ ساله بعد از ارائه خدمات پزشکی توسط کادر درمانی اورژانس هوایی یاسوج  به نام های حمید براتی و اسحاق ولدی و همچنین کادر باتجربه پروازی آقایان شاه نظری و آقامیری توانستند مصدوم را به  یاسوج انتقال و از آنجا توسط کد شهری به بیمارستان انتقال دهند.

مسمومیت ۶  نفر با گاز منوکسید کربن در قلعه رئیسی
مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی از مسموم شدن شش نفر با گاز منواکسید کربن در یک چادر مسافرتی در قلعه رئیس خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اورژانس به نقل از کارشناس مسئول eoc جلال پورانفرد گفت این حادثه در ساعت ۲۲ و ۵۰ دقیقه پنج شنبه شب ۲ اسفند ماه سال جاری به وقوع پیوست که شش نفر را روانه درمانگاه قلعه رئیسی کرد.
پوران فرد با بیان اینکه  ۵ خانم و یک کودک ۸ ساله  در یک چادر مسافرتی از زغال جهت وسیله گرمایش استفاده کرده بودند که دچار مسمومیت با گاز زغال از جمله سردرد ، سرگیجه و تهوع و استفراغ شده بودندکه بلافاصله با تماس با اورژانس ۱۱۵ قلعه رئیسی آمبولانس به  محل اعزام شد و هر ۶ نفر را بعداز ارائه خدمات پزشکی به درمانگاه قلعه رییس انتقال دادند.
دو مصدوم با مسمویت منواکسید کربن در یاسوج
به علت گاز گرفتگی با گاز منوکسیدکربن دو نفر در شهر یاسوج خیابان شهدای ۲ مسموم شدند.
که بلافاصله پایگاه اورژانس شهرب به محل اعزام شد و بعد از اقدامات اولیه درمانی هر دو مورد را به بیمارستان امام سجاد یاسوج انتقال داده بود.
بنابر این گزارش ، علت نشت گاز از لوله بخاری بوده که هموطنان در نصب دقت لازم را نم یکنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار