در خطبه نماز جمعه کبگیان مطرح شد:
علی وحدانی فر : متاسفانه با توجه به حوادث اخیر دادگستری استان و اخیرا گچساران می توان گفت اوضاع امنیتی استان وضعیت مطلوبی نیست زیرا اگر قاضی در جامعه امنیت نداشته باشد نمی تواند با قدرت و شجاعت حکم بدهد .
کد خبر: ۷۱۷۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶ 22 February 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از چیتاب حجت الاسلام والمسلمین علی وحدانی فر در خطبه های نماز جمعه 3 اسفند 97 کبگیان با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه با اشاره به آداب صحیح زندگی در خانواده گفت : بدترین آفت زندگی بد کلامی است ، زیرا نداشتن احساس امنیت کلامی در خانه بین زوجین، خلاف تقوا و اخلاق انسانی است و خوش خلقی در رفتار از سیره اسلامی است که اگر در خانواده ها رعایت شود امنیت روانی و آسایش اجتماعی در بنیانش  نهادینه می شود.
امام جمعه کبگیان با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری در چله سالگرد انقلاب بعنوان گام دوم انقلاب در مسیر راهش گفت : لبیک گفتن به بانیه ، انسانی که با بیش از 55 سال سابقه مجاهدت در ابعاد مختلف علمی حکیمی ژرف انگیز است میتواند چراغ راه مسئولان در تحقق خواسته های ملت با بیداری در برابر نقوش دشمنان باشد که وضعیت و مسیر پیش رو را با یک نقشه دقیق راه مشخص کرده اند.
این خطیب جمعه افزود : ترجمه روح این بیانیه توسط جوانان متعدد ملتهای جهان با پخش در دنیا نشان از فراگیر بودن انقلاب بعد از گذشت از چله افتخارش بود که روح توانستن و واقع بینانه را در نسل پنجم انقلاب زنده کرد.
وی جامع بودن در ابعاد مختلف این نگاه همراه با عقلانیت و حکمت را از ویژگی این نگاه دانست و گفت : نگاه به سنت الهی و ابعاد جغرافیائی جامعه در سایه توانائی های کشور با نگاه کاملا جامعه شناسی همراه با زیبائی و ایجاد این بیانیه از ویژگی های این نگاه و استفاده از آرایه های ادبی سرشار از واژه های زیبا و خوش ساخت و ترکیب های بدیع با استعاره های استادانه به اختصار برای ارتقاء به نسل جوان با انتقال میراث گرانبهای انقلاب به نسل سوم را از دیگر ویژگیهای مطالب معظم له برشمرد که ، هم مسئولان توجه جدی و لازم و هم مردم خاصه جوانان نسبت به این مسئله حساسیت داشته باشند.
خطیب جمعه کبگیان با اشاره به سفر ریاست مجلس شورای اسلامی به چین و ژاپن گفت : خروجی این حرکت سیاست نظام با نگاه عدم اتکال و بازگشت از غرب است و علاوه برحمل پیام معظم له نشان داد که دنیا صرفا اروپا نیست و اگر مسئولان به این باور برسند که استفاده از توانمندیهای شرق دیگر نیاز به غرب نیست و میدان برتری اولویت دادن به شرق نشان از عدم اعتماد به غرب (مانند برجام و غیره برجام ... ) در عمل به تعهداتش است.
دکتر وحدانی فر با اشاره به صادرات کشور در سال 2018 تصریح کرد : وقتی کشورهائی با این پهنه جغرافیائی قابلیت دریافت واردات ما را دارند ذره ای نباید به کشورهای بی اعتنای غربی اتکا کرد.
امام جمعه کبگیان با اشاره به نشست چهارم سوچی در روسیه هم گفت : در نشست مقتدرانه کشورهای روسیه ، ایران و ترکیه مسائلی مانند بومی سازی امنیت منطقه مطرح و به امریکا هشدار خروج تمام نیروهایش با مرزبانی کردها داده شد و مسئله اِدلِب بعنوان یک مسئله حیاتی در منطقه بود که همزمان با شوی سیاسی عده ای در وَرشـو ( با تهدید و تتمیع و فشار بر هشتاد کشور ) و سرانجام 28 کشور در سطح وزرای امور خارجه برای موضع گیری علیه جمهوری اسلامی ایجاد شده بود که خوشبختانه با دعوی سران رژیم صهیونیستی با ادعای کشتار یهودیان (هلوکاست) به هم خورد و نشستی که باید به اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران تبدیل می شد به تفرقه بین خودشان مبدل شد که خداوند فرمود هر آن کس که دین را یاری کند کمک خواهم کرد.
علی وحدانی فر در رابطه با وضعیت امنیتی استان هم گفت : متاسفانه با توجه به حوادث اخیر دادگستری استان و اخیرا گچساران می توان گفت اوضاع امنیتی استان وضعیت مطلوبی نیست زیرا اگر قاضی در جامعه امنیت نداشته باشد نمی تواند با قدرت و شجاعت حکم بدهد که این مسئله باید باتلاش مسئولان محترم امنیتی استان مد نظر و برطرف بشود.
دکتر وحدانی فر با اشاره به مشکلات بخش ، خاصه سالن ورزشی بزرگ شهر چیتاب گفت : کشاندن موضوعات اینچنینی به خطبه های نماز جمعه خوب نیست و زیبنده یک شهر نیست که جوانانش با شرایط فعلی در سرمای شبانه به پاتاوه و ... صرفا برای یک بازی فوتسال بروند.
وی افزود : مسئولان کار را به یک جائی رساندند اما مطلوب نیست ولی باز به خاطر تلاش هایی که صورت گرفت و کارهایی که انجام شد اشاره ای نمی کنم اما این به معنای سکوت نخواهد بود و اخلاقا من باب تعهد اخلاقی در برابر تعهدات شما مسئولان فعلا چیزی نمی گویم اما خواهشمندیم باعمل به تعهداتتان درمیدان عمل نگذارید این مسائل به خطبه های نمازجمعه کشیده بشود.

پایان خبر:اسماعیل رسام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار