جمیاری : در هفته اول محاسبه عفو اعطایی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در زندان های کهگیلویه و بویراحمد از مجموع ۵۰۰ نفر مشمول عفو زندان های استان ۳۱۰ نفر آزاد و ۱۹۰ نفر تخفیف مجازات گرفته اند.
کد خبر: ۷۱۷۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۶ 22 February 2019
در جلسه 15 بهمن ماه امسال و همزمان با دهه فجر بود که آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه عالی مسئولان قضایی اعلام کرد که با موافقت رهبری به مناسبت دهه فجر و آغاز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ۵۰ هزار زندانی عفو داده شده است.
وی گفته بود : عده‌ای آزاد و به عده‌ای تخفیف مجازات داده می‌شود. امیدواریم عفو گسترده‌ای داده شود که اصل آن پذیرفته شده است و رافت نظام جمهوری اسلامی است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل زندان های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : در هفته اول محاسبه عفو اعطایی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در زندان های کهگیلویه و بویراحمد از مجموع ۵۰۰ نفر مشمول عفو زندان های استان ۳۱۰ نفر آزاد و ۱۹۰ نفر تخفیف مجازات گرفته اند.
اسماعیل جمیاری با تبریک طلیعه دهه پنجم انقلاب، زندانبانی اسلامی را از جمله دستاوردهای سیستم قضایی کشور دانست و اظهار داشت: نگاه جامعه زندانبانی به زندانیان همراه با رافت اسلامی و توجه به کرامت انسانی افراد بوده و به همین خاطر هدف اصلی در مجازات حبس، اصلاح و بازپروری زندانیان همراه با بازاجتماعی شدن آنان است.
عضو شورای قضایی استان، استفاده از ظرفیت های قانونی در جهت اصلاح پذیری زندانیان را مهم، اثرگذار و لازمه تکمیل چرخه اصلاح و تربیت دانست و افزود: چنانچه زندانیان در طول دوران تحمل حبس دارای حسن رفتار و کردار باشند و در کنار ندامت و پشیمانی از اعمال گذشته خود، سعی در جبران مافات داشته باشند، مشمول رافت اسلامی نظام قضایی شده و می توانند از تسهیلات و رفاهیات ارفاقی اعم از مرخصی ها، عفوهای عمومی و موردی، آزادی مشروط، تعلیق و تخفیف مجازات و … بهره مند شوند.
مدیرکل زندان های کهگیلویه و بویراحمد افزود : اعطای عفو عمومی اخیر از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) هدیه ایی گرانبها به خانواده های زندانی و نشانه توجه نظام به کرامت والای انسانی افراد است که در ماه پایانی سال باعث خوشحالی، تحکیم مبانی خانواده و بازگشت روحیه امید و نشاط اجتماعی خواهد شد.
جمیاری با قدردانی از همراهی و همکاری مسئولین قضایی استان و حضور مستمر روسای زندان ها و مسئولین اجرای احکام و مددکاران گفت: خوشبختانه پس از ابلاغ رسمی بخشنامه عفو، زندانیان مشمول شناسایی و با بررسی پرونده ها و تطبیق با مفاد بخشنامه لیست اسمی واجدین شرایط به محاکم قضایی ارسال که خوشبختانه تا به امروز ۵۰۰ نفر مشمول عفو شده که از این تعداد ۳۱۰ نفر آزاد و ۱۹۰ نفر دیگر تخفیف و تقلیل مجازات گرفته اند، البته بررسی ها کماکان ادامه داشته و یقیناً آمار مشمولین بیشتر خواهد شد.

اخبار تبریز

اخبار اردبیل

اخبار البرز

اخبار اصفهان

اخبار ایلام

اخبار تهران

اخبار خراسان جنوبی

اخبار خراسان رضوی

اخبار خراسان شمالی

اخبار مازندران

اخبار خوزستان

اخبار فارس

اخبار قزوین

اخبار قم

اخبار کردستان

اخبار کرمانشاه

اخبار کهکیلویه و بویراحمد

اخبار گیلان

اخبار همدان

اخبار یزد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار