کد خبر: ۷۱۸۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵ 23 February 2019
ایران به هزار و ۲۰۰ پایگاه امداد و نجات هلال احمر نیازمند است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، رئیس جمعیت هلال احمر کشور در سفر به یاسوج گفت :۶۰۰ پایگاه امداد و نجات در کشور موجود است، ولی بر اساس استاندارد‌ها این تعداد باید به هزار و ۲۰۰ پایگاه افزایش یابد.
علی اصغر پیوندی افزود: تعداد بالگرد در کل کشور ۲۴ مورد است، که با توجه به تعداد استان‌های کشور پاسخگو نبوده و تلاش می‌شود ۳ مورد بالگرد دیگر به ناوگان امداد و نجات اختصاص دهیم، اما با توجه به مشکلاتی که در کشور وجود دارد تامین آن‌ها کار دشواری است.
وی گفت: تلاش می‌شود تا پایان امسال این سه بالگرد به سیستم ناوگان هلال احمر اضافه شود و در خصوص کهگیلویه و بویراحمد باید با بررسی‌های لازم نظیر نیاز آنها، شرایط منطقه و اتفاقات قبل در مورد آن تصمیم گیری شود.
پیوندی به آغاز برخی طرح‌های عمرانی هلال احمر در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و اضافه کرد:برای تسریع در فرایند اجرا در اولین گام بیست میلیارد تومان اعتبار به این طرح‌ها اختصاص می‌یابد.
رئیس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به ضرورت تامین انبار‌ها متناسب با شرایط جغرافیایی گفت: خدمات لجستیکی برای پشتیبانی از حوادث احتمالی در دستور کار این جمعیت است.
استاندار هم به حادثه خیز بودن استان و بروز دو حادثه‌ی سال گذشته (سقوط هواپیما در یاسوج و زلزله بویراحمد و دنا) اشاره کرد و گفت: در سفر رئیس جمعیت هلال احمر کشور به استان نیاز استان به توسعه‌ی امکانات اداری و تجهیزات امدادی مطرح شد.
علی محمد احمدی افزود: شهرستان لنده فاقد ساختار اداری است که در این سفر این موضوع بعنوان یکی از مطالبات استان مورد تاکیید قرار گرفت.
زارعی نماینده‌ی مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی هم به ترافیک جاده‌ای استان و قرار گرفت راه‌های ارتباطی آن در کریدور شمال به جنوب اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد پایگاه‌های جاده‌ای در استان تقویت شوند.
غلام محمد زارعی افزود: بازنشستگان جمعیت هلال احمراستان ۱۸ میلیار ریال پاداش طلبکار هستند که در این دیدار مطالبه‌ی آن‌ها مطرح و برای پرداخت آن قول همکاری داده شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار