به بهانه ی سفر وزیر محترم آموزش و پرورش به استان ایلام :
جهت استحضار جناب عالی و تنویر افکار عمومی به تبیین بخش کوچکی از واقعیت های موجود در آموزش و پرورش استان که منجر به انحراف از مسیر خود شده است می پردازیم.
کد خبر: ۷۱۸۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲ 23 February 2019

اخبار روز ایلام

تابناک ایلام::جناب وزیر حتما می دانید شما به سرزمین آلام وزخم. و زخمه ی دشمنان و ماوای و مشهد شهیدان  والایی قدم می گذارید که هر گام وقدمی که برمی داریدآرامشش بیمه ی خون عزیز و جگرگوشه و پدر و برادر و خواهر و سبب و نسب این دیار است پس لطفا با طهارتِ صداقت و کشفِ حقیقت وارد شوید .  

والبته همگان شجاعت و دلیری و مهمان نوازی عروس زاگرس را به خوبی می شناسند اما به رسم ادب و احترام و مهمان نوازی تشریف فرمایی حضرت عالی و هیئت همراه را به دیارقهرمانان و پایمردان ۸ سال دفاع مقدس گرامی می داریم .خوش هاتی

اینک جهت استحضار جناب عالی و تنویر افکار عمومی به تبیین بخش کوچکی از واقعیت های موجود در آموزش و پرورش استان که منجر به انحراف از مسیر خود شده است می پردازیم.

 قطار آموزش و پرورش در ایلام از ریل خارج شده ودر حال سقوط به دره ی نادانی و تباهی است.منشا و منبع این انحراف سو مدیریت مدیر ارشد فرهنگی استان، خالی بودن اطلاعات اداری ،نگرش های کاذب به وقایع مهم،عدم شناخت و اشراف کافی بر اسنادبالادستی به ویژه سند تحول بنیادین به عنوان راهنمای سیر مسیرتعالی در دستگاه تعلیم وتربیت،عدم شناخت کافی از رویدادها،طرح ها،مدل ها و برنامه های آموزشی و تربیتی،مستندسازی بجای مستند کردن ،رواج بی اخلاقی اداری ،عدم توجه به تکریم فرهنگیان وارباب رجوع ،ورود بی ضابطه ی افراد غیر متخصص بدون توجه به ضوابط و مقررات و صلاحیت عمومی و اختصاصی به آموزش و پرورش ازیک قوم و قبیله خاص بدون نیاز واقعی در قالب برون سپاری برخلاف فلسفه ی برون سپاری ها در مدارس دولتی و دهها معضل دیگر که سنگلاخ خروج ریل این دستگاه از مدار خود شده است.

انتصابات فامیلی ،قومی و قبیله ای در آموزش و پرورش بدون توجه به اصل شایسته سالاری موجب سلب انگیزه در فرهنگیان و تزلزل شغلی درایشان،متزلزل ساختن تصمیمات قانونی و رواج هرج ومرج اداری،عدم ثبات در مدیریت ، قبیله سالاری ودر نهایت نارضایتی سایر اقوام و طوایف وایلات باتوجه به بافت منطقه و تردید و حس بدبینی به اصل نظام و دولت و حاکمیت و سلب اعتماد از آن ها می گردد.

نبود استقلال در آموزش وپرورش  به طوری که همه ی تصمیمات اداری و آموزشی و تربیتی و انتخاب ها وانتصاب ها دراین نهاد دست خوش و محصول نشست های محفلی و شبانه و افراد بیگانه به آموزش و پرورش به ویژه منفعت طلبان ،لابیان قدرت،دلالان و کارچاق کن های پیرامونی و متنفذین اهالی  ایل و قوم و خویش که بی اطلاع از وضع دستگاه تعلیم و تربیت اند می باشد.با این اقدام تنها متضرر این رویدادها دانش آموزان و معلمان هستند که عرصه برنخبگان تنگ و افراد بی تجربه ،غیر متخصص بدون شناخت برپشت رول قطار آموزش و پرورش می نشینند و هرروز بیش از دیروز شاهد پس رفت و تضعیف این نهاد مقدس فرهنگی هستیم.

 مقررات و ضوابط در آموزش و پرورش در حاشیه و روابط و کَس دار مداری حاکم است .بهترین سند مستدل براین پروسه ی نقل و انتقالات آموزشی و بیش از آن وبالاتر از حد متعارف انتقالات اداری است که به واسطه ی کَس دار ها به جای مورد نظر خویش منتقل و منصوب شده اند. لیکن شوربختان بخت برگشته همچنان در خیال خام خود دل خوش به تدبیر دولت امیدند که این حضرات محترم کار گزاران آن دولت اند.

ارزش زدایی یکی دیگر از آسیب های مدیریت ارشد آموزش و پرورش است .دلایل محکم زیادی براین وجود دارد؛از جمله ‌توجه و دقت در انتصابات همراهان و همکاران ایشان است که اغلب از خانواده هایی هستند که در عمل با اصل نظام و فرزندان انقلاب حواشی جدی و غیر قابل اغماضی داشته اند و این رویه علیرغم انتقاد و اعتراض انقلابیون همچنان در معرفی و انتصاب افراد مذکور در بدنه ی آموزش و پرورش ساری و جاری است و رفتار آقای مدیرکل و صحنه گردانان پشت پرده کاملا نشان از آن دارد که این قبیل اقدامات کاملا عامدانه بوده است که؛همین فعل و انفعالات غیر اصولی راه "نفوذ"را به دستگاه تعلیم و تربیت باز می کند و درواقع با استمرار بی ملامت بر این حرکات ،بی توجهی به فرموده ارزشمند امام راحل (ره) که فرمودند:"نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد"  کاملا آشکار می گردد.
 
  رواج بیش از حد آسیب های اجتماعی در مدارس ،همچون ورود مشروبات الکلی ،قلیان و سیگار ،انواع قرص های غیر مجاز و روان گردان ،عادی شدن روابط پسران و دختران باهم ،تکرار خودکشی های موفق و غیر موفق ،تهی شدن دانش آموزان از هویت دینی و مذهبی و انسانی خود بدلیل عدم تعمیق ارزش ها ،فرار دانش آموزان از مدرسه  و پیوستن به عناصر آسیب زا ،نبود انگیزه دربین دانش آموزان  و معلمان و رها کردن آموزش و تربیت،ورود بیش از حد آموزشگاها ی آزاد موسسات کنکوری و تقویتی مجاز و غیر مجاز با چاشنی و مجوز شراکت و منفعت برخی از مسولان به مدارس وبه حواشی بردن اصل آموزش و معلم و مدرسه متضرر کردن خانواده ها و نارضایتی آنان باتوجه به مشکلات اقتصادی و تبدیل مدارس به بنگاههای تجاری و دهها آسیب دیگری که مجال نوشتن آن ها میسر نیست ،با وجود  همه این  آسیب ها نظارت و دقت  کافی و لازم در مدارس وجود ندارد و همین عوامل باعث نابودی فرهنگ و رکود علمی و آموزشی و حتی اخلاقی نوجوانان و جوانان گشته است.

حال از محضر مبارک مقام عالی وزارت تقاضای رسیدگی داشته و خواهان اقدام عاجل و مسئولانه در برابر خداوند متعال و روز قیامت و سرنوشت دانش آموزان و معلمان داریم. معتقدیم اغماض و چشم پوشی ،دادن فرصت های مجدد ،سستی و کندی در اقدام انقلابی شما کار منطقی و عاقلانه ای نبوده و با این منوال خود تیشه و تبر را در دستان افراد ناشی داده و ریشه ی هرآنچه که برای امروز و فردای فرزندان و جامعه ی اسلامی مان ارزش انگاشته می زنیم،پس وجدان بیدار و خدای دادار حاضر و ناظر گرفته و آنچه حق مسلم است دستور به اقدام شود.  

 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
فرهنگی
|
Netherlands
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
احسنت
به این مطالب موشکافانه، آبی بود بر آتش برخاسته از رنگ و ریا. وزیر اگر تدبیر داشته باشد باید تک تک این موارد را بررسی کند تا اینکه همراه برنامه های بدردنخور آنان شود و به دروغ همه چیز را ماست مالی کنند.
ایوب
|
United Arab Emirates
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
درود برتابناک جانا سخن از ....واقعیت همینه خدا خیرتان بدهد
محمد
|
United Arab Emirates
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
با سلام پس از مدتها یک مطلب پر مغز از تابناک خواندم واقعا برگشت این قطار سالها طول می کشه به ریل برگرده
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
احسنت بر نگارنده محترم
آموزش و پرورش استان حقیقتا رها شده است قوم و قبیله گرایی افراطی،عدم استقلال مدیرکل ،دخالت افراد بیرونی در انتصابات، استفاده از افراد فاقد صلاحیت در پست های مختلف اداره کل و استیلای تفکر قومی خاص در اداره آموزش و پرورش استان و رها کردن مناطق و شهرستانها به حال خود از جمله ویژگی های بارز این دستگاه فرهنگی است.
اسماعیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
از نظام آموزش و پرورش به عنوان هرم فرهنگی جامعه انتظار می‌رود با انتساب افراد شایسته و علمی و با صلاحیت به عنوان مدیر ارشد، به رشد و ترقی دستگاه آموزشی کمک کنند. متاسفانه برخی مدیران ارشد ایلام تنها با حس جاه طلبی و سو استفاده از مقام و موقعیت اداری حق بسیاری از فرهنگیان و ارباب رجوعان رو پایمال میکنند.
اسماعیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
از نظام آموزش و پرورش به عنوان هرم فرهنگی جامعه انتظار می‌رود با انتساب افراد شایسته و علمی و با صلاحیت به عنوان مدیر ارشد، به رشد و ترقی دستگاه آموزشی کمک کنند. متاسفانه برخی مدیران ارشد ایلام تنها با حس جاه طلبی و سو استفاده از مقام و موقعیت اداری حق بسیاری از فرهنگیان و ارباب رجوعان رو پایمال میکنند.
دبیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
اقای وزیر مثلث برادران شیروانی.همیشه مشاور بیرو بود .بیرانوند بزرگشان کرد.اقایان بخدا سیستم اموزش و پرورش نابود کردند با تصمیمات نابخردانه.این اقای علی عسکر چکارس میدان کشوری صندوق ذخیره را در دست گرفته.انتظار عزل و برکناری داریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
احمدی ماهی 6میلیون میگیره وهمه کاره اموزس وپروشه
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
درودبرنویسنده محترم اما آنچه بایداضافه کنیداین است که مافرهنگیان معترض اصلی وضع موجودیم که درآن هیچ نقشی نداشتیم باندبازی وفامیل بازی واستفاده ازافرادی که مورداخلاقی واعتیاد و...دارنددرراس امورآموزش وپرورش ورهاکردن مدارس کمترین گناه آقایان حاکم برآموزش وپرورش است.خانم هایی ازنزدیکانشان رابدون هیچ ضوابط وگزینشی تحت عنوان خریدخدمت بکارگرفتند که رفتاراجتماعی وپوشش قبل ازاستخدامشان حرمت معلمان دلسوزواخلاق گرارازیرسوال برده وهرکس دیگری بودخواب آموزش و پرورش راهم نمی دید
چرداولی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
امروزکه وزیرچرداول بوده یه صندوق گذاشتن برای جمع کردن نامه های فرهنگیان به وزیر متاسفانه میگن این نامه هاتحویل وزیرنشده لطفاپیگیری کنید اگه راست باشه یعنی هرکی ازاوضاع آموزش وپرورش شکایت به وزیربرده شکایتش میرسه دست مسببین مشکلات
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
برادر چرداولی خدا خیرت بدهد
مگر رییس جمهور نامه برد که وزیرش ببره
بیچاره شدین
از فردا زمانی و پسرخاله اش در ایلام
زندگی نیمه ناتمامتان را سیاه می کنند
این اینقدر ترسو بودن هزینه کردن کسی چیزی ننویسه
ولی خدا خیر تابنک بده که مثل همیشه طرف معلمان را گرفت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار