مدیر اداره جهاد کشاورزی اهواز با بیان اینکه 8 اکیپ فعال کار ردیابی و دیده‌بانی حضور ملخ‌های دریایی را به عهده دارند، گفت: مواردی بسیار کم و ناچیز و به صورت انفرادی از حضور ملخ‌های دریایی در مزارع شهرستان مشاهده شده است.
کد خبر: ۷۱۸۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳ 26 February 2019

عبدالرضا نیسی با اشاره به مشاهده گونه‌هایی از ملخ دریایی در مزارع اهواز اظهار کرد: مواردی بسیار کم و ناچیز و به صورت انفرادی از حضور ملخ‌های دریایی در مزارع شهرستان مشاهده شده است.

وی افزود: در حال حاضر 26 کارشناس در شهرستان در قالب 8 اکیپ فعال کار ردیابی و دیده‌بانی را در دستور کار قرار داده‌اند و در تلاش هستند تا نسبت به تشخیص و ردیابی این آفت اقدام و در صورت نیاز کار مبارزه را آغاز کنند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی اهواز با بیان اینکه پایش‌ها به صورت 24 ساعته و در همه روزهای هفته در حال انجام است، تصریح کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی از نظر حضور ملخ‌های دریایی در شهرستان وجود ندارد و کشاورزان اطمینان لازم داشته باشند که وضعیت عادی است.

نیسی ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد ملخ‌های مشاهده شده در مزارع اهواز بسیار ناچیز بوده، نیازی به آغاز کار مبارزه با این آفت نیست و در صورتی که حضور این ملخ‌ها از حالت انفرادی خارج شوند، مبارزه با آن‌ها را در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: مواردی از ملخ دریایی که تاکنون و به صورت انفرادی مشاهده شده در منطقه غیزانیه اهواز بوده است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: ملخ دریایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار