این عوامل و برخی عوامل دیگر که مجال گفتن ان ها نیست دست به دست هم داده اند تا عدل هاشمی فارغ از هر دغدغه ای فعلا با بیان این نکته که به عنوان وکیل مردم موظف به واکنش نشان دادن به از هم گسیختگی مدیریت کشور است ، با استیضاح کنندگان همنوا شود.
کد خبر: ۷۱۹۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۴ 25 February 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / سیاسی ،آنچه که در ادامه می خوانید ، تحلیل ارسالی یکی از مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد از شهرستان بهمئی است و به گونه ای نیست که تابناک آن را تایید یا تکذیب کند اما این سایت خبری تحلیلی به احترام مخاطبان و به منظور در اختیار قرار دادن فضای رسانه به کسانی که می خواهند در مورد مسائل مختلف اظهار نظر یا تجزیه و تحلیل کنند ، قرار داده می شود. لذا این فضا توسط مدیریت تابناک کهگیلویه و بویراحمد در اختیار همه افراد و یا گروه های سیاسی که بنابر اعلام دیدگاه های خود دارند با همین شیوه و بدون تایید یا تکذیب ، قرار خواهد داشت.
افزایش شمار یاران هاشمی در استیضاح روحانی
چند روزی است که زمزمه تلاش برخی نمایندگان برای استیضاح رئیس جمهور به گوش می رسد که در بین امضاهای 18 نفر نخست نام عدل هاشمی پور نماینده مردم کهگیلویه ، بهمئی ،چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی هم دیده می شود. البته انتشار این خبر باعث واکنش های تند برخی افراد که خود را منتسب به جریان اصلاحات معرفی کرده اند مواجه شده است! هر چند چهره های برجسته اصلاح طلب کشوری و حتی استانی مدتی است که دست به انتقادات تند از عملکرد ضعیف روحانی و تیم مدیریتی اش زده اند اما همچنان برخی افراد که خود را اصلاح طلب معرفی می کنند در کهگیلویه و بویراحمد به شدت خود را حامی روحانی معرفی می کنند و در چند روز اخیر حملات تندی را متوجه عدل هاشمی پور نموده اند. در خصوص امضای هاشمی پور و دیگر نمایندگان پای نامه استیضاح رئیس جمهور نکته مهمی وجود دارد که گویا توانسته است بر عدم افزایش شمار استیضاح کنندگان تاثیرگذار باشد !
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با تشریح آخرین وضعیت طرح عدم کفایت سیاسی و استیضاح رئیس جمهور گفت: این طرح متوقف نشده و جمع آوری امضاء برای حد نصاب رسیدن طرح ادامه دارد.
وی با بیان اینکه برای جمع آوری امضاء نمی خواهیم با شتاب عمل کنیم، افزود: اعتقاد ما بر این است که نمایندگان باید به این باور برسند که رئیس جمهور توانائی اداره کشور را ندارد.
رئیس کمیته هسته ای مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از نمایندگان باور دارند که آقای روحانی نمی تواند کشور را اداره کند و این طرح را امضاء کردند اما برخی نسبت به بهتر شدن اوضاع کشور با استیضاح رئیس جمهور تردید دارند و این سوال را مطرح کی کنند که با استیضاح آیا وضعیت کشور بهتر می شود؟.
حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری با بیان اینکه کسی تا کنون از این نظر دفاع نکرد که استیضاح کار مناسبی نیست، افزود: اکثر نمایندگان بر ناتوانی و ناکارآمدی رئیس جمهور اذعان دارند.
وی تصریح کرد: نوع نگاه افراد اینگونه است. البته برخی از نمایندگان که این طرح را امضاء نمی کنند استدلاهای غیر انقلابی و غیر ارزشی دارند و شاید نگران صندوقهای انتخابات مجلس در سال آیند هستند که در اختیار دولت است و ممکن است دولت در حوزه های انتخابیه آنها کارشکنی هایی داشته باشد.
طراح طرح عدم کفایت سیاسی و استیضاح رئیس جمهور افزود: در هر حال این روزها در مجلس، با گروهها و گرایش های سیاسی مختلف بر سر این موضوع در مجلس بحث های زیادی داریم.
حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری با بیان اینکه هر روز بر تعداد امضاهای این طرح افزوده می شود، گفت: علاوه بر 18 نماینده قبلی، حجت الاسلام و المسلمین سالک نماینده اصفهان، قاسم ساعدی نماینده دشت آزادگان، سید حسن نقوی حسینی نماینده ورامین، سید قاسم جاسمی نماینده کرمانشاه و سید محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر این طرحح را امضاء کردند.
وی با بیان اینکه فشار بر روی نمایندگان برای امضاء نکرد این طرح وجود دارد، افزود: نمایندگانی که این طرح را امضاء می کنند، تحت تاثیر قرار نمی گیرند.
طبق قانون برای استیضاح رئیس جمهور 97 امضاء نیاز است.
این طرح 14 محور دارد که عدم مدیریت صحیح اقتصاد کشور و مشکلات ناشی از آن، مشکلات معیشتی و عدم رونق اقتصادی و کسب و کار اشتغال، از جمله محورهای اساسی استیضاح رئیس جمهور است.
 
افزایش شمار یاران هاشمی در استیضاح روحانی / نماینده کهگیلویه نگران کارشکنی دولت در انتخابات نیست؟
 
نماینده کهگیلویه نگران کارشکنی دولت در انتخابات نیست؟
آنگونه که ذوالنوری گفته است ، تعدادی از نمایندگان علیرغم موافقت با استیضاح رئیس جمهور اما آنان از در پیش بودن انتخابات مجلس در سال آینده از کارشکنی دستگاه های دولتی که مجری برگزاری انتخابات هستند ، ترسیده اند و فعلا حاضر به امضای این نامه استیضاح نیستند.
در کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده که عدل هاشمی نمایندگی را بر عهده دارد و فرمانداران هم موافقان و برخی حتی خود را سینه چاکان رئیس جمهور نشان می دهند ، این نماینده بدون ترس از اعمال نفوذ آنان نامه استیضاح را امضا کرد و حتی انتقاد برخی از کسانی که خود را اصلاح طلب نامیده اند را به نظر هم نیاورده است! به راستی چرا در دیگر مناطق کشور نمایندگان از اعمال نفوذ فرمانداران در انتخابات می ترسند اما عدل هاشمی ترسی ندارد؟
به نظر می رسد عدل هاشمی به چند نکته مهم پی برده است که وی را اینگونه جسورتر کرده است! اولا هم عدل هاشمی و هم سران اصلاح طلب می دانند که اگر سید محمد موحد در دور بعدی انتخابات شرکت کند (احتمال آن قوی است) رقابت شدید بین موحد و وی خواهد بود و در این بین اصلاح طلبان مخیر هستند که بین خود و موحد یکی را انتخاب کنند که با توجه به رابطه حسنه خود با هر دو طیف اصلاح طلب و کینه قدیمی این دو طیف از موحد ، بسیار بعید است که آن ها حاضر به دادن نمایندگی چهار شهرستان به موحد شوند در حالی که عدل هاشمی عملا حوزه سیاسی این سه سال را به خود اصلاح طلبان داده بود و چندان سهم خواهی نکرده است ضمن اینکه در حوزه اجرایی هیچکدام از نمایندگان قبلی و کاندیداهای مطرح شده فعلی توان رقابت با وی را ندارند.
از طرف دیگر اولین منتقدان جدی دولت روحانی خود اصلاح طلبان بوده اند و هم اکنون هم اگر نبود همنوایی با اصولگرایان چه بسا طبل مخالفت با روحانی را بیشتر و بلندتر از امثال عدل هاشمی می کوبیدند و عدل هاشمی هم بر این موضوع واقف است و می داند که اصلاح طلبان چندان رضایتی به عملکرد روحانی ندارند.
عدل هاشمی می داند آنچه که اکنون در انتقاد از وی مطرح می شود در واقع انتقاد اصلاح طلبان نیست بلکه شیطنت برخی افراد است که از هم اکنون خود را برای آمدن موحد آماده می کنند و سعی دارند با تحریک اصلاح طلبان زمین سازی این حضور را نمایند.
اما برخی از فرمانداران و بخشداران کنونی چهار شهرستان کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی به احتمال قوی مجریان انتخابات سال آینده نخواهند بود چرا که چندان عقبه حمایتی ندارند. برخی از این مدیران به شدت مورد غضب عدل هاشمی و برخی سران اصلاحات هستند ضمن اینکه تعدادی از آنان برای استاندار هم هزینه های غیرضرور سیاسی ایجاد می کنند!
این عوامل و برخی عوامل دیگر که مجال گفتن ان ها نیست دست به دست هم داده اند تا عدل هاشمی فارغ از هر دغدغه ای فعلا با بیان این نکته که به عنوان وکیل مردم موظف به واکنش نشان دادن به از هم گسیختگی مدیریت کشور است ، با استیضاح کنندگان همنوا شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
دولت توان تخلف ندارد
بویر احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
اینا همش سر کار گذاشتن مردمه والا روحانی هم بهاشون شریکه اینا خوب فهمیدن که مردم نه اراده دارن نه قدرت هر بلاایی هم بخان میتونن سرشون بیارن اینا ففط جنگ زرگری راه انداختن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار