مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر خبرداد:
مدیر اداره جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: مواردی از ملخ دریایی به صورت انفرادی در منطقه شلمچه خرمشهر مشاهده شده است.
کد خبر: ۷۱۹۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸ 27 February 2019

محمد مطرودی با اشاره به مشاهده گونه‌هایی از ملخ دریایی در مزارع خرمشهر اظهار کرد: جلساتی در این زمینه برگزار کرده ایم و کمیته های فنی و مدیریت بحران شهرستان را تشکیل داده ایم و همه امکانات را در این حوزه برای مبارزه با آفت ملخ دریایی آماده کرده ایم.

وی افزود: در حال حاضر 4 اکیپ فعال کار ردیابی و دیده‌بانی را در مناطق مورد نظر شهرستان در دستور کار قرار داده‌اند و در تلاش هستند تا نسبت به تشخیص و ردیابی این آفت اقدام و در صورت نیاز کار مبارزه را آغاز کنند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی خرمشهر تصریح کرد: این اکیپ ها ردیابی و پایش در مناطق حفار شرق و غربی، جزیره مینو و شلمچه مستقر هستند و به صورت روزانه شرایط را بررسی می کنند. به صورت کامل آمادگی مبارزه با این آفت در شهرستان وجود دارد و پایش‌ها به صورت 24 ساعته و در همه روزهای هفته در حال انجام است.

مطرودی ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد ملخ‌های مشاهده شده در مزارع خرمشهر بسیار ناچیز بوده، نیازی به آغاز کار مبارزه با این آفت نیست و در صورتی که حضور این ملخ‌ها از حالت انفرادی خارج شوند، مبارزه با آن‌ها را در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: همه توان را به کار گرفته ایم تا شاهد رشد این آفت در منطقه نباشیم اما مواردی که به صورت انفرادی نیز مشاهده شده بسیار ناچیز و محدود بوده اند که آن ها را از بین برده ایم.

مدیر اداره جهاد کشاورزی خرمشهر ادامه داد: مواردی از ملخ دریایی که تاکنون و به صورت انفرادی مشاهده شده در منطقه شلمچه خرمشهر بوده است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: ملح
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار