دبیر کل جمعیت هلال احمر در مشهد تاکید کرد:
دبیر کل جمعیت هلال احمر با تاکید بر ضرورت داشتن تقوا و نظم در برنامه‌ها اظهار کرد: وضعیت مدیریت فن‌آوری‌ و ارتباطات در جمعیت هلال احمر نیازمند توجه و رسیدگی بیشتر است.
کد خبر: ۷۱۹۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱ 27 February 2019

به گزارش تابناک رضوی، دکتر محمودرضا پیروی امروز در گردهمایی علمی، کاربردی معاونین منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر کشور در مشهد با بیان این مطلب افزود: خوشبختانه وضعیت آگاهی ها در جامعه ما بالارفته و پیگیری اهداف سازمانی باید در راس برنامه‌های ما باشد.

دبیر کل جمعیت هلال احمر مهمتربن منابع در سازمان‌ها را انسانی دانست و گفت: پس از منابع انسانی، منابع مالی در اولویت بعدی است و گاهی حتی یک نیروی اندیشمند و مولّد می‌تواند سرنوشت خوبی را برای سازمان ما رقم بزند.

وی تاکید کرد: فرآیندهای جذب نیروها و مدیریت منابع انسانی در جمعیت هلال احمر می‌بایست براساس اصل شایسته سالاری باشد.

دکتر پیروی، پشتیبانی متناسب برنامه‌ها را در سازمان‌ها به گردنه احد تشبیه کرد و گفت: در عین رسیدگی به مسائل معیشتی و دغدغه‌های کارکنان باید به ارتقای سطح کیفی و کیفیت فعالیت‌ها هم توجه خاص داشت.

وی افزود: برنامه داشتن در همه بخش‌ها و برای کارکنان ضروری است و رسیدگی به منابع انسانی با هدف چابکی و سبک شدن ستاد و تقویت صف و خط مقدم خدمت به مردم ضروری است.

دبیر کل جمعیت هلال احمر،  سازماندهی مردم در عرصه‌های ماموریت هلال احمر و هنگام بروز حوادث را لازم دانست و گفت: جمعیت هلال احمر می‌بایست علاوه بر امداد و نجات در سایر قسمت‌های ماموریت کاری خود مانند جوانان ، داوطلبان ، درمان و حوزه آموزش همگانی هم فعال باشد و برای تغییر بهینه و کیفی‌سازی فعالیت‌ها باید در راستای اهداف هلال احمر، برنامه داشته باشیم.

به گفته دکتر پیروی، ماموریت‌های جدید در جمعیت هلال احمر، ساختار متناسب می‌طلبد و در این راستا باید قدرشناس داوطلبانی که در خط مقدم ارتباط با مردم بوده و خدمات متنوع و عام‌المنفعه انجام می‌دهند، باشیم.

دبیر کل جمعیت هلال احمر بر رویکرد داوطلب‌محور در جمعیت هلال احمر تاکید کرد و خواستار پرهیز از روزمرگی و انجام هزینه‌های غیرضروری، شد.

 

منابع انسانی مهمترین سرمایه هستند

معاون منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر گفت: منابع انسانی مهمترین سرمایه سیستم هستند و با این دیدگاه باید برای بالندگی آنها گام برداریم.

دکتر بهرام غیبی نیز در گردهمایی علمی، کاربردی معاونین منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر کشور که از صبح امروز هشتم اسفند امسال به میزبانی خراسان رضوی و در مشهد دایر است، با اشاره به اینکه پس از دو تا سه سال ماموریت در حوزه پشتیبانی برگزاری این همایش جمعی مقدور شد افزود: چهار گروه کاری در این همایش در عرصه‌های رسالت معاونت منابع انسانی به بحث و تبادل نظر گذاشته می‌شود و جمعبندی مباحث به صورت برنامه راهبردی مدنظر قرار می‌گیرد.

وی، بدنه ستاد جمعیت هلال احمر را قدری سنگین و متورم خواند و تاکید کرد: هدایت ستاد در پیشبرد برنامه‌های جمعیت هلال احمر می‌بایست در راستای سیاست‌های فرادستی و برنامه پنج ساله جمعیت باشد.

دکتر غیبی افزود: آیین‌نامه حقوق و دستمزد جمعیت هلال احمر می‌بایست به زودی در راستای چابکی بیشتر سیستم و بالندگی مجموعه مدنظر باشد.

وی با اشاره به برخی افتتاح پروژه‌ها در حوزه عمرانی گفت: اولویت عمرانی در جمعیت هلال احمر در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است و تا حد امکان از آغاز پروژه های جدید باید اجتناب کرد.

وی یادآوری کرد: برنامه‌های راهبردی مناسبی در حوزه فن‌آوری در دست اقدام داریم برای اینکه روند عضویت داوطلبان و سایر اعضا و مواردی مانند انبارداری و ترابری در فضای نوین ارتباطی و اطلاعاتی بارگذاری و تسهیل شود.

وی همچینین از اجرای برنامه‌های رفاهی مانند اجرای المپیاد ورزشی و مسافرت کارکنان خبر داد که در ارتقای سطح روحی همکاران موثر بوده است.

دکتر غیبی افزود: بالارفتن انگیزه و توان کارکنان و ارتقای تعلق خاطر همکاران به جمعیت، می‌تواند منجر به خدمت بهینه و امدادرسانی بهتر در حوادث باشد.

معاون منابع انسانی و جمعیت هلال احمر با بیان اینکه این نهاد دارای برنامه مدون و کتاب سندتوسعه است خواستار بررسی و مطالعه دقیق این اسناد و پیگیری اجرایی آن در همه استان‌ها شد.

وی برگزاری این همایش علمی و کاربردی را به صورت کارگاهی و کاربردی و برای نیل به راهبردهای اجرایی و عملیاتی شایسته دانست‌.

 

عدالت‌محوری در ارتقای منابع انسانی ضروری است

خزانه‌دار کل و ذیحساب جمعیت هلال احمر کشور گفت: عدالت‌محوری در تداوم خدمت و ارتقای منابع انسانی ضروری است چرا که هر سیستم و سازمان اداری در نظام آینه تمام نمای نظام و کشور است.

همچنین دکتر سید حسین دشتی در گردهمایی علمی، کاربردی معاونین منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر کشور در مشهد م م. م:

امروز افزود: مدیریت منابع انسانی شغل محسوب نمی‌شود و این همایش برای نزدیک شدن دیدگاهها میان خزانه‌داری و منظومه معاونین منابع انسانی و وحدت رویه در پشتیبانی بسیار حایز اهمیت است.

وی افزود: فربه شدن هر سازمان گاهی منجر به خلل در برنامه هاست و بنابراین ما نیز نیازمند اصلاح برخی مسایل و رویکردها هستیم.

خزانه‌دار کل و ذیحساب جمعیت هلال احمر کشور گفت: در جمعیت هلال احمر به آیین نامه‌ها و ساز و کارهای جدید و رویکرد ویژه برای رسیدن به پویایی بیشتر نیازمندیم.

خزانه‌دار کل جمعیت هلال احمر تاکید کرد: تغییر و دگرگونی بهینه در سازمانها ضرورت امروز نهادها بوده که با اختیار و پیش از اجبار، باید به آن برسیم.

وی افزود: سازمان‌های جدید اساس و ذاتشان پویایی است و مدیران باید برای زنده نگه داشتن سیستم با موانع مقابله کنند و ضرورت تغییر در نظام اداری ضروری است و ساختارها و فرآیندها و رویه‌ها و مقررات و فرهنگ خدمت‌رسانی می‌بایست مورد عنایت باشند.

دکتر دشتی با اشاره به برخی سیاستهای فرادستی در جمعیت هلال احمر مانند سیاستهای اقتصاد مقاومتی خواستار صرفه‌جویی در هزینه‌های کشور و حذف هزینه‌های زائد شد.

وی مهمترین ارکان نظام اداری را شامل مدیریت ، منابع مالی و نیز منابع انسانی با مدیریت استراتژیک و آینده‌نگرانه برای تبدیل ضعف‌ها به فرصت‌هاست.

خزانه‌دار کل و ذیحساب جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه تبعات برخورد مدیران با کارکنان، گاهی در خانواده آنها هم موثر است بر ضرورت مدیریت راهبردی با چاشنی دانش و مدیریت دانایی، تاکید کرد.

به گفته وی منابع مالی باید تامین کننده همه نیازهای سازمان باشند و اجرای استراتژی‌ها در سیستم دارای دارای اهمیت است.

دکتر دشتی بر کشف توانمندی کارکنان و از سوی دیگر سامانه ذخیره تجربیات و اندوخته‌های کارکنان به‌عنوات یک گنج بزرگ تاکید کرد و گفت: ارزشها و نگرشهای نظام یافته در هر نهاد حایز اهمیت است و آموزش نیز در عین اهمیت باید با توجه به نیازها و غیرمجرد و غیرانتزاعی باشد.

وی تاکید کرد: هدف آموزش باید ارتقای توانمندی کارکنان و ایجاد آمادگی جهت پذیرش مسئولیت‌های سازمان باشد و پژوهش نیز باید مسایل و مشکلات امروز و فردای ما را رفع کند.

خزانه دار کل جمعیت هلال احمر بازارهای از دست رفته را عامل سرشکستگی هر مجموعه‌ای خواند و فعالان بازار را پیشگامان توسعه کشور دانست.

وی افزود: تغییر برنامه، خودجوش و تکاملی ضرورت دارد و از اهداف تا ساختار و روابط و رهبری و پادشها از مولفه‌های مهم در این عرصه است.

 

لجستیک ضربه‌گیر سیستم است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: معاونان منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر مسئولیت لجستیک را عهده‌دار هستند که علاوه بر اهمیت، خیلی اوقات ضربه‌گیر سیستم هم هستند.

دکتر سید مجتبی احمدی، در آغاز این نشست ضمن خیرمقدم به مسئولان ارشد و نیز معاونین منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر کشور در مشهد، اظهار کرد: معاونان منابع انسانی، رسالت خطیری در پیشبرد اهداف و برنامه‌های نهاد مردمی و بشردوستانه  جمعیت هلال احمر به خصوص در بحران‌ها دارند.

وی اظهار امیدواری کرد: حضور در مشهد و این همایش، توام با برکت برای مهمانان و رسیدن به قله‌های کامیابی و نیز وحدت رویه و اتخاذ رویکردهای بهینه برای هلال احمر در خدمت به مردم باشد.

شایان ذکر است این گردهمایی از امروز چهارشنبه هشتم اسفند ۹۷ به مدت دو روز به میزبانی خراسان رضوی در مشهد برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار