کد خبر: ۷۱۹۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 27 February 2019
روستای تلخدان نرمیانه از روستاهای مرزی شهرستان بهمئی و هم مرز با شهرستان لنده است که اهالی آن از راه ارتباطی مناسب محروم هستند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از جماران نکته قابل تامل این است که این روستا کمتر از یک کیلومتر با جاده آسفالته ارتباطی شهرستان بهمئی به لنده فاصله دارد اما جاده آن حتی زیرسازی ساده هم نشده است.
یکی از اهالی این روستا گفت: روستای ما نزدیک به 200 نفر جمعیت داشت که به دلیل نبود جاده ارتباطی و دیگر امکانات رفاهی نیمی از جمعیت آن مهاجرت کردند.
موسوی، از دیگر اهالی روستا گفت: چطور ممکن است که روستای ما با فاصله بسیار کم از جاده ارتباطی بین 2 شهرستان حتی یک زیر سازی ساده هم نشده است.
تقوی، پیرمرد ساکن این روستا گفت: چیزی که امروز ماشین شما به عنوان جاده از روی آن عبور کرد، سالها قبل با دستان بنده و دیگر اهالی روستا با کلنگ و چکش احداث شد.
 
روستایی بدون جاده در یک کیلومتری راه آسفالته

وی افزود: روستای شهید پرور کیمه که در کنار روستای ما قرار دارد، هم اکنون به دلیل نداشتن جاده ارتباطی مناسب خالی از سکنه شده است، این روستا تا چند سال قبل جمعیتی به اندازه جمعیت روستای ما داشت اما در حال حاضر جاده مناسبی برای زیارت قبر دانش آموز شهید، رضا امینی در این روستای خالی از سکنه وجود ندارد.
خانم جلیلی، از ساکنان روستای تلخدان نرمیانه گفت: نزدیک به 30 سال است که عروس یکی از اهالی این روستا شدم و از آن زمان تاکنون از نداشتن راه ارتباطی مناسب رنج می بریم.
وی افزود: اهالی روستا یاد دارند که چند سال قبل در یک روز بارانی که در شرایط سخت وضع حمل بودم، مجبور شدند مرا به صورت سنتی بر روی چند چوب بسته و از رودخانه عبور دهند تا سوار ماشین کرده و به بیمارستان انتقال دهند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج بهمئی در بازدید از این روستا و دیدار با اهالی محروم آن، از وضع نامناسب جاده ارتباطی آنها اظهار نگرانی کرد.
حجت الاسلام مجاهدی گفت: انقلاب باید در خدمت محرومان و پا برهنگان جامعه باشد.
وی تصریح کرد: مسئولان شهرستانی باید در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف جاده ارتباطی این روستای محروم که ساکنانی ولایتمدار و وفادار به انقلاب دارد، اقدام کنند.
روستای تلخدان نرمیانه از 22 روستای شهرستان بهمئی بود که پروژه زیرسازی و آسفالت آنها 2 سال قبل از محل اعتبارات مناطق نفت خیز مصوب و کلنگ زنی شد اما در این مدت هیچ اقدامی برای احداث جاده این روستا صورت نگرفته است.
اهالی روستای تلخدان نرمیانه از نداشتن راه ارتباطی مناسب گلایه مند بوده و خواهان تعیین تکلیف جاده ارتباطی این روستا هستند.
 
اخبار کهگیلویه و بویراحمد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار