کد خبر: ۷۲۰۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶ 28 February 2019
جلسه شورای کشاورزی شهرستان کهگیلویه با موضوع تشکیل ستاد مبارزه با ملخ صحرایی در دهدشت برگزار شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مدیر حفظ نباتات جهاد کـشاورزی استان در این جلسه گفت: ملخ صحرایی یکی از آفات مهم عمومی و خطرناک است که در استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان، فارس و جنوب کرمان مشاهده شده است.  
حسین لایقی مطلق با بیان اینکه میزان خسارت این گونه ملخ از نظر اقتصادی بسیار زیاد است، افزود: دسته‌های پر تراکم این حشره هر نوع سرسبزی اعم از علوفه، غلات، صیفی جات و حتی علف‌های هرز را که در مسیر خود ببینند، از بین می‌برند.
وی گفت:تاکنون موردی از وجود ملخ صحرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد مشاهده نشده، ولی تدابیر لازم برای مقابله احتمالی با این آفت اندیشیده شده و در صورت مشاهده اقدام لازم برای جلوگیری از بروز خسارت انجام می‌شود.
لایقی مطلق ادامه داد: با توجه به خسارت سنگینی که این آفت وارد می‌کند ضروری است همه کشاورزان وضعیت مزارع خود را کنترل کنند و در صورت مشاهده هر گونه ملخ صحرایی بلافاصله به نزدیکترین مرکز خدمات جهاد کشاورزی مراجعه و با کمک کارشناسان مربوطه برای مبارزه با این آفت اقدام کنند.
ابراهیم خنجری معاون فرماندار کهگیلویه نیز بر ضرورت همکاری تمام دستگاه‌ها با جهادکشاورزی تاکید کرد و گفت: تمامی ادارات مکلفند نسبت به تامین امکانات ردیابی و مبارزه با ملخ‌های مهاجر، تامین خودرو و سایر امکانات مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با هجوم احتمالی ملخ‌ها با جهادکشاورزی همکاری کنند.
 
اخبار کهگیلویه و بویراحمد


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار