رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع بودجه ۹۸ در جلسه شب گذشته مجلس به اتمام رسید که سهم خوبی برای حوزه سلامت دیده شده و امیدواریم که کلیه رقم‌های این بودجه در حوزه‌های مختلف با مدیریت درست دولت محقق شود.
کد خبر: ۷۲۱۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸ 03 March 2019

به گزارش تابناک رضوی، حسینعلی شهریاری در اولین همایش ملی ناهنجاری‌های مادرزادی در مشهد، اظهار داشت: در سال ۸۴ موسسه محکم در جهت مشارکت خیران نیک‌اندیش و انجام غربالگری به‌موقع تاسیس شد و موضوع تصویب قانون سقط‌درمانی را در چند سال قبل داشتیم، نکته‌ای که نه تنها در کشورهای اسلامی، بلکه در سراسر جهان قابل پذیرش نیست.

وی افزود: رئیس در نشست‌های تخصصی کمیسیون بهداشت و درمان و در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی تصویب کردیم که بهزیستی باید حمایت لازم از بیماران دارای مشکلات و ناهنجاری‌های مادرزادی و خانواده‌های آن‌ها که اکثراً جزو اقشار محروم و کم‌درآمد جامعه هستند داشته باشند.

مجمع خیران سلامت کشور با بیان اینکه این مجمع ۵۶ مرکز فعال در ایران دارد، خاطرنشان کرد: ما به نمایندگی از این مجمع خواسته‌ایم که حمایت لازم و کامل از بیماران خاص صورت پذیرد و در اصل ۲۹ قانون اساسی به درمان با مشارکت مردم اشاره شده است، گرچه طرح تحول سلامت هم به‌تصویب رسیده، اما متاسفانه این بودجه به‌درستی هزینه نمی‌شود و برخی از این هزینه‌ها اسراف بوده و باید در نوع خرج‌کردها اصلاح شود.

شهریاری تصریح کرد: رئیس جمهور در سخنرانی اخیر خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی نسبت به جامعه شریف پزشکان سخنان مناسب و شایسته‌ای عنوان نکرد و همه نمایندگان خواستار عذرخواهی رسمی‌اش شدند و این نوع سخنان در شان شخص اول اجرایی کشور نیست.

وی تاکید کرد: هزینه‌های درمان بسیار زیاد است که برای اقشار محروم قابل تامین نیست و باید با حمایت مسئولان و مشارکت خیران نیک‌اندیش این گروه از اقشار جامعه و خانواده‌های آن‌ها دردی به‌جز درمان بیماری نداشته باشند و نگران هزینه‌های درمان نباشند، نکته‌ای که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری واقع شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از اتمام جلسات مرتبط با بودجه ۹۸ و نهایی شدن بودجه‌های حوزه‌های مختلف از جمله سلامت خبر داد و گفت: موضوع بودجه ۹۸ در جلسه شب گذشته مجلس به اتمام رسید که سهم خوبی برای حوزه سلامت دیده شده و امیدواریم که کلیه رقم‌های این بودجه در حوزه‌های مختلف با مدیریت درست دولت محقق شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار