کد خبر: ۷۲۱۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹ 03 March 2019
گروه های مختلف برای مبارزه با آفت احتمالی ملخ صحرایی در چرام آماده شده اند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از خبرگزاری صداوسیما ، فتاحی اصل فرماندار چرام، با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده وآمادگی برای مقابله با آفت ملخ صحرایی گفت : گروه پایش و رصد این شهرستان با حضور کارشناسان و نیرو‌های فنی برای کنترل منافذ ورودی و مبارزه با این آفت، آماده هستند.
مدیر حفظ نباتات جهاد کـشاورزی استان هم گفت:ملخ‌های صحرایی که از خطرناک‌ترین انواع ملخ‌ها هستند، در دسته‌های چند صد هزار تایی از صحرای آفریقا، عربستان، امارات، کویت، عمان و قطر گذشته و از چند هفته قبل میهمان ناخوانده استان‌های جنوبی کشور شده‌اند.
 حسین لایقی افزود: این نوع حشره خود را به دشت‌های حاصلخیز ایران می‌رساند و در مسیر خود، هرگونه گیاه سبزی را نابود می‌کند.  
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان چرام نیز گفت: این ملخ‌های ۷ سانتیمتری روزانه تا چند برابر وزن خود غذا میخورند و خسارت‌های زیادی را به بار می‌آورند.
هوشدار نسل افزود: به منظور مبارزه با آفت ملخ و جلوگیری از این معضل، اقدامات لازم انجام می‌شود و از طریق بخشداری و شورا‌های شهر و روستا به کشاورزان و مردم اطلاع رسانی می‌شود.
وی با اشاره به تبلیغات میدانی در این زمینه گفت:با توجه به هجوم آفت ملخ صحرایی به استان‌های همجوار و با توجه به اهمیت مبارزه با ملخ صحرایی به عنوان آفت مهاجم وخطرناک، کمیته ردیابی و کنترل این آفت با حضور نمایندگان دستگاه‌های مسئول تشکیل شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار