کد خبر: ۷۲۱۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹ 04 March 2019
معاون سلامت دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به خطر شیوع بروز تب برفکی در جمعیت دامی این استان هشدار داد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ، با توجه به مشاهده مواردی از رخداد بیماری دامی تب برفکی در برخی استان‌های کشور، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد، نسبت به شیوع این بیماری دامی بین دام‌های استان، هشدار جدی داد.
امید حمشیدی از دامداران استان خواست تا ضمن رعایت قوانین و دستورالعمل‌های دامپزشکی، سرمایه دامی خود را در مقابل این بیماری خطرناک و واگیر دامی مصون نمایند. 
وی افزود: با توجه به تصویب ستاد تنظیم بازار استان و دستور اکید استاندار محترم ،  همجنان موضوع خروج دام از استان ممنوع بوده و دامداران می بایست ضمن جدی گرفتن هشدارهای بهداشتی دامپزشکی ،  نسبت به رعایت موارد بهداشتی قرنطینه ای فارم خود اقدام نمایند.
معاون سلامت دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از دامداران خواست تا از رفت و آمد‌های غیرضروری افراد در واحد دامپروری «بویژه افرادی که به هر نحو، با دام و فرآورده‌های دامی در تماس می‌باشند» ممانعت نموده و در صورت وجود دام ‌های غیرواکسینه و حساس در مقابل بیماری تب‌برفکی، مراتب را در اسرع وقت، به اطلاع اداره دامپزشکی شهرستان برسانند.
دکتر جمشیدی  گفت: مرگ و میر و تلفات بره‌ها و گوساله ها، قطع ناگهانی اشتهای دام به سبب ایجاد تاول‌های دهانی و عدم تمایل دام به خوردن خوراک، وقوع لنگش، کاهش تولید شیر و یا قطع ناگهانی آن و سقط جنین در دا‌م‌ها، از جمله علایم بیماری تب برفکی است.
انتهای پیام/82009
وی در ادامه گفت : دامداران در صورت مشاهده هرگونه علائم بالینی مخاطی واگیردار در گله یا سایر نشانی‌های اعلام شده فوق مراتب را در اسرع‌وقت به اطلاع نزدیک‌ترین اداره دامپزشکی رسانده و یا با سامانه 1512 ارتباط مردمی دامپزشکی  ارتباط برقرار نمایند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار