مدرسه خیرساز شهیدان تقی زاده در حالی افتتاح شد که حضور کمرنگ مسئولان استانی و شهرستانی بویراحمد به چشم می آمد.
کد خبر: ۷۲۱۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵ 04 March 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، محمود تقی زاده برادر شهیدان تقی زاده که چند سالی است به صورت خانوادگی و طی برنامه های منظم اقدام به ساخت اماکن فرهنگی و آموزشی در سراسر کشور می کنند و به گفته خودشان ، با بررسی پیشنهادات سعی می کنند در انتخاب پروژه های خیرساز خود اولویت ها را در نظر بگیرند ، صبح امروز به یاسوج - روستای سروک سفر کرد تا یک مدرسه 9 کلاسه را به نام دو برادر شهید خود افتتاح کند.
افتتاح مدرسه تقی زاده ها در کهگیلویه و بویراحمد
بنابر این گزارش مدرسه 9 کلاسه ابتدایی شهیدان مسعود و محسن تقی زاده روز دوشنبه با حضور مدیر کل نوسازی مدارس استان ، حسن زاده مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد و مردم روستا توسط محمود تقی زاده برادر شهیدان تقی زاده افتتاح شد.
 افتتاح این فضای آموزشی که در منطقه سروک یاسوج و استان محروم کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید، بیست و هشتمین هدیه خانواده شهیدان تقی زاده در ساخت و ایجاد سرپناه آموزشی در سطح کشور بود.
از سال 1389 تا امروز 33 مجموعه آموزشی، ورزشی و درمانی توسط محمود تقی زاده برادر شهیدان محسن و مسعود تقی زاده ساخته شده که 28 مورد آن فضای آموزشی بوده است.
محمود تقی زاده در آیین بهره برداری از این فضای آموزشی گفت: بر اساس برنامه پیش بینی شده 110 فضای آموزشی در کشور با نام برادران شهیدم تقدیم خواهیم کرد.
 
افتتاح مدرسه شهیدان تقی زاده در کهگیلویه و بویراحمد / 1/3 میلیاردی که به چشم مسئولان کهگیلویه و بویراحمد نیامد! + تصاویر

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: مدرسه 9 کلاسه شهیدان تقی زاده سروک دارای 17 اتاق، 9 کلاس و سیستم مجهز گرمایشی و موتورخانه است.
جهان محرابی میزان اعتبار هزینه شده برای ساخت این مدرسه را افزون بر 13 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: صفر تا 100 این اعتبار توسط خیر تامین شد.
وی مساحت زیربنای این فضای آموزشی را نیز یکهزار و 325 متر مربع عنوان کرد.
محرابی با بیان اینکه هم اینک 63 فضای آموزشی خیرساز در سطح استان در حال اجراست ، خواستار مشارکت و همکاری بیش از پیش مردم و افراد نیکوکار برای ساخت، تجهیز، مقاوم سازی و تجهیز فضاهای آموزشی در این استان به ویژه روستاها و مناطق محروم شد.
محرابی افزود: 92 طرح شامل فضاهای آموزشی، سالن های چندمنظوره ورزشی ویژه دانش آموزی، استخرهای شنا و نمازخانه مدارس در سطح استان در دست ساخت است.
وی اظهار داشت: 187 میلیارد و 160 میلیون ریال اعتبار در سال 96 به تکمیل و تجهیز طرح های نیمه تمام مدارس کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.
سال تحصیلی جدید بیش از 150 هزار دانش آموز در حدود سه هزار و 17 فضای آموزشی این استان تحصیل می کنند.
1/3 میلیاردی که به چشم مسئولان کهگیلویه و بویراحمد نیامد!
همانگونه که گفته شد این مدرسه خیرساز در حالی افتتاح شد که حضور کمرنگ مسئولان استانی و شهرستانی بویراحمد به چشم می آمد. این در حالی است که خانواده تقی زاده که در انتخاب محل اقدام خیر خود بسیار حساس هستند و سعی دارند با توجه به اطلاعات دریافتی مناسب ترین موارد را بر اساس اولویت واقعی انتخاب کنند و از انجایی که کهگیلویه و بویراحمد از نظر بودجه و امکانات یکی از محرومترین استان های کشور است که به شدت به اقدام خیرین نیازمند است ، بسیار ضروری می نمود که مدیران در چنین برنامه هایی حاضر شوند بلکه بتوانند با جلب نظر خیرین حداکثر استفاده را از اقدامات خیرخواهانه آنان برای کمک به محرومیت زدایی فضاهای آموزشی ببرند.
از طرف دیگر میزان سرمایه گذاری این پروژه بیش از 1 میلیارد و 300 میلیون تومان بوده است که به نظر می رسد اگر مسئولان کمی حساب و کتاب با خود می کردند می دیدند حضور در چنین مراسمات افتتاحیه ای و سعی در بهره گیری بیشتر از چنین ظرفیتی بسیار پرسودتر از اکثریت جلسات بدون خروجی در استان است! به هر جهت باید به مهندس مهرابی مدیر کل و همکارانش در اداره کل نوسازی مدارس به سبب تلاش هایشان برای جذب هر چه بیشتر خیرین به استان تبریک گفت ضمن اینکه از دیگر مدیران هم انتظار می رود کمی بیشتر موقعیت شناس باشند و از فرصت ها به راحتی عبور نکنند! چرا که خیرین دوست دارند در مناطق محروم کمک کنند پس مدیران استان محرومی مانند کهگیلویه و بویراحمد نباید از چنین فرصت هایی به راحتی بگذرند.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
پروره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
سلام و درود به روح ملکوتی شهیدان تقی زاده.
عرض سلام و ادب و احترام و خسته نباشید خدمت خانواده بزرگ این دوشهید.
مدرسه مذکور دقیقا در جایی واقع شده که اکثر ساکنین این منطقه از شهر یاسوج وضعیت مالی مناسبی ندارند و بهتر بگویم مسکن مهر نشین هستند که واقعا احداث این مدرسه کمک بسیار بزرگی بود برای این خانواده ها.
دعای خیر این خانواده ها بدرقه راه خانواده بزرگ و خیر شهیدان تقی زاده.
امیدوارم در تمام مراحل زندگی موفق و سربلند باشند.
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
بسیارسپاس گزاریم که برای ما مسکن مهری های نجف آباد-سروک چنین مدرسه ای بزرگ وباعظمت وبا صرف هزینه ی 13میلیاردی تاسیس نمودید وباعث ایجادعدالت آموزشی شدید.ممنون ازباعث وبانی خیر
ایسا سهیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
من هم دانش اموزاین مدرسه بودم واز اقای تقی زاده ممنون هستم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار