کد خبر: ۷۲۲۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲ 06 March 2019

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه بویراحمد، گفت: باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها، انگل ها و دیگر عوامل عفونت های بیمارستانی به علت ویژگی های عامل عفونت زا (مقاومت، قدرت تهاجم و بیماری زایی) و هم نوع بیمارانی که دچار آن می شوند، کشندگی بالایی دارد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، مهندس نصراله کرمی در کارگاه آموزشی نظام مراقبت کنترل عفونت افزود: عفونت بیمارستانی از سه جنبه ابتلا، میرایی و هزینه بسیار مهم بوده که باعث افزایش مدت اقامت بیمار در بیمارستان و نهایتا افزایش هزینه های بیمارستانی و ابتلای کارکنان بیمارستان و گاها همراهان بیمار می شود.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش های سازمان بهداشت جهانی بروز عفونت های بیمارستانی در کشورهای توسعه نیافته بین 5 تا 25 درصد و در کشورهای توسعه یافته بین 5 تا درصد است.

کرمی عنوان کرد: ثبت و ضبط دقیق آمار و اطلاعات در سامانه ها، تشکیل منظم کمیته کنترل عفونت در سطح بیمارستان ها و دانشگاه ها به صورت کیفی به منظور تحلیل منظم و دقیق امارها و تصمیم گیری در خصوص بهبود فرایندها باعث کاهش این بیماری ها می شود.

محسن رضائیان؛ رئیس گروه واحد بیماری های واگیر معاونت بهداشت استان نیز در ادامه به ارائه گزارشی از میزان کارهای انجام گرفته در این کارگاه آموزشی پرداخت.

به گزارش وب دا: کارگاه آموزشی نظام مراقبت کنترل عفونت ویژه کارشناسان کنترل عفونت بیمارستان ها و شهرستان های استان با حضور معاون فنی معاونت بهداشتی، مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری ها، رئیس گروه بیماری های غیر واگیر، دکتر نیکبخت؛ متخصص عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان در سالن اجتماعات این معاونت برگزار شد.5

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار