کد خبر: ۷۲۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶ 09 March 2019
امروز مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با فرماندار گچساران  به منظور ایجاد موزه نفت در گچساران دیدار و گفت وگوی کرد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، در این نشست محمود باقری با اشاره به ایکه توافقات اولیه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران جهت احداث موزه نفت صورت گرفته است، اظهار کرد: در نشستی که با مسوولان نفت برگزار شد زمین مورد نظر موزه نفت گچساران مشخص شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: موزه نفت گچساران نیازمند صدور مجوز از وزارت نفت و اعتبارات ملی است.
 وی با بیان اینکه قرار است اعتبارات ملی برای این پروژه از سوی نماینده شهرستان گچساران و باشت پیگیری شود، گفت: با تامین اعتبار در آینده نزدیک شاهد عملیات اجرایی احداث این موزه در این شهرستان خواهیم بود.
 باقری همچنین با اشاره به قدمت تاریخی برخی از تاسیسات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: اولین چاه نفت در گچساران که نفت از آن استخراج شده است در فهرست آثار ملی کشور ثبت ملی خواهد شد.
 
موافقت اولیه با احداث موزه نفت در گچساران

 در ادامه این نشست علی‌خوان‌پایه با اشاره به قدمت تولید نفت در گچساران عنوان کرد: با احداث موزه نفت در گچساران موافق هستیم.
 فرماندار گچساران با بیان اینکه نفت نماد تاریخی شهرستان گچساران است، افزود: ایجاد موزه نفت می‌تواند یک مکان فرهنگی برای گردشگران  و جذب ترویست به این شهرستان باشد.
 وی خاطرنشان کرد: از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران و میراث صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد درخواست داریم با کاری مطالعاتی دقیق هر چه سریعتر عملیات اجرایی موزه نفت گچساران آغاز شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار