این داوطلبان معتقدند که تمامی فرآیند آزمون از کنترل مدارک داوطلبین وتطبیق آن گرفته تا نحوه بازگشایی پاکت سوالات آزمون و توزیع پاسخنامه های نوعی رخوت وسستی در نظارت مشهود بوده است ،مضافا اینکه برخی مراقبین بدلیل عدم نظارت و کنترل دقیق زمینه بی نظمی و سوء استفاده از سوی برخی را فراهم آورده بودند.
کد خبر: ۷۲۳۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 09 March 2019

تابناک ایلام ::روز گذشته  ششمین آزمون استخدامی فراگیر کشور به‌صورت همزمان در 262 حوزه در سراسر کشور برگزار شد.در استان ایلام هم تعدادی از داوطلبین شرکت در این آزمون با حضور در حوزه های امتحانی بمنظور کسب امتیازات لازم به رقابت پرداختند.

صرفنظر از اینکه سازمان سنجش آموزش کشور بعنوان مرجع برگزار کننده آزمونهای مختلف از تجربه وپختگی  لازم برای برگزاری این دست آزمونهای برخوردار است اما بروز  برخی ناهماهنگی ها وکاهش دقت نظر در برگزاری آزمون فوق ،دغدغه ونگرانی تعدادی از داوطلبن را بر انگیخته است.

 از آنجاییکه متاسفانه این سالها در کشور ما  پاره ای بد اخلاقی ها که به صورت منفعت طلبی و عدم رعایت امانت در برخی آزمونها خصوصا آزمونهای استخدامی به محملی برای تضییع حقوق دیگران و عدم رعایت مساوات در گزینش نیروهای مورد نیاز دستگاهها ومراکز آموزش عالی تبدیل شده است.

نمونه بارز این بداخلاقی نموده یافته به شکل فروش ویا لو رفتن سوالات در آزمونهای مختلف نظیر آزمون دستیاری پزشکی در سالهای گذشته است . این  آزمون که شرکت کنندگان و عمده مسئولانش هر دو پزشک  هستند آلوده به تقلب و تخلف است تا حدی که در سال 1377توسط وزارت بهداشت، که خود برگزار کننده آزمون است، باطل اعلام شد و در سال ۱۳۸۲ با دخالت مجلس و قوه قضاییه تقلب در آن به اثبات رسید. وقوع تقلب در سالهای دیگر نیز از سوی شرکت کنندگان و رسانه‌ها مطرح شده‌است.

برهمین اساس است که برخی از داوطلبین شرکت کننده در آزمون استخدام دستگاههای دولتی معتقدند که بایستی این چنین آزمونهایی با حساسیت وامنیت هر چه تمامتر برگزار شوند تا مسیر های تقلب و تضییع حقوق دیگران وشکل گیری هرگونه شائبه در آن مسدود شود .اگر چه ممکن است ظاهر برگزاری بصورت ضابطه مند جلوه گری نماید، اما کم اهمیتی به فرآیند آزمون از شیوه انتقال سوالات گرفته تا کنترل داوطلبین و نحوه مراقبت وکنترل از سوی مسئولین ومتولیان برگزاری ،ممکن است شائبه بروز تقلب ویا فراهم نمودن مسیر برای تقلب را پررنگ نماید.

مع الاسف بروز این بی اعتمادی ها وبد اخلاقی ها در برگزاری آزمونهای استخدامی و همچنین پرش برخی نورچشمی ها ،آقا زاده ها و فرزندان سیاسیون ومدیران و وابستگان نمایندگان از روی دروازه آزمون استخدامی ودور زدن ضابطه ها ،به محملی برای شکل گیری این تفسیر تبدیل شده است که " آزمونها نمایشی بیش نبوده و کارمندان پذیرش شده از مسیر رابطه ،حتی کت وشلوارشان را هم دوخته اند"!

صرفنظر از درستی یا نادرستی چنین ادعاهای نشات گرفته از بی اعتمادی مردم به مسئولین برگزارکننده آزمون و دستگاههای جذب کننده  نیرو  که در جامعه مطرح می شود ،لازم است مسئولین اگر به خاطر حفظ ظاهر هم که شده ،در آزمونهای استخدامی ، جدیت وسختگیری بیشتری  به خرج دهند .

چرا که برخی از دواطلبین سرخورده از برگزاری ششمین آزمون  استخدامی فراگیر در استان ایلام ، از عدم سختگیری ،عدم رعایت امانت در راستای قانومند نمودن برگزاری این آزمون به شدت انتقاد وابراز گلایه نموده اند. 

این داوطلبان معتقدند که تمامی فرآیند آزمون از کنترل مدارک داوطلبین وتطبیق آن گرفته تا نحوه بازگشایی پاکت سوالات آزمون و توزیع پاسخنامه های نوعی رخوت وسستی در نظارت مشهود بوده است ،مضافا اینکه برخی مراقبین بدلیل عدم نظارت و کنترل دقیق ،زمینه بی نظمی و سوء استفاده از سوی برخی را فراهم آورده بودند.

به هرحال لازم است مسئولین نظارت بر اجرای این آزمون و همچنین سایر دستگاههای مسئول با بررسی ادعای دواطلبین منتقد ،صحت وسقم آن را کشف نموده وچنانچه در فرآیند برگزاری این آزمون مهم وحساس، تخلفی بروز کرده ،بمنظور جلوگیری از  تضییع حقوق سایرین، تصمیمات مقتضی اتخاذ شود.

اخبار امروز ایلام

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
خیلی ناجوان مردانه قضاوت میکنید . اخرتی هم هست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار