کد خبر: ۷۲۳۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۶ 10 March 2019
حیدر بهاروند و سیدکاظم طالقانی دو عضو هیئت رییسه فدراسیون فوتبال هستند که هنوز خبری از استعفای آنها از هیئت رییسه فدراسیون فوتبال نیست.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از "ورزش سه"، مجمع عمومی فدراسیون فوتبال فردا قبل از ظهر برگزار می‌شود و مسائل مختلفی مورد بحث و تبادل قرار می‌گیرد. جلسه‌ای که پیش از این قرار بود در خلال برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا برگزار شود اما حساسیت فراوانی که وجود داشت باعث لغو آن و موکول شدنش به تاریخ دیگری شد.
 
 در مجمع قبلی قرار بر این بود که در خصوص افراد بازنشسته فدراسیون فوتبال تصمیم گیری شود که تمامی این فعل و انفعالات به بعد از جام ملت‌های آسیا انتقال یافت. اتفاقی که باعث شد پس از محمدرضا ساکت ، فریدون معینی و فریدون اصفهانیان نیز در فاصله کمتر از 24 ساعت تا مجمع عمومی از پست های خود در فدراسیون فوتبال کنار بروند. معینی رییس کمیته آموزش و اصفهانیان رییس دپارتمان داوری بود ، همچنین استعفای مهم مربوط به علی کفاشیان بود که باوجود حضور او در تایلند به عنوان یکی از اعضای اکسکو از او گرفته شد.
 
در این بین شنیده می‌شود که سه عضو دیگر هیئت رییسه از جمله حیدر بهاروند، رییس سازمان لیگ و هم‌چنین کاظم طالقانی که نماینده هیئت‌های فوتبال در هیئت رییسه بوده و البته محمود اسلامیان یار غار تاج نیز  نیز تا فردا و قبل از برگزاری مجمع استعفای خود را تقدیم می‌کنند. شنیده می‌شود اسلامیان خودش دیگر تمایلی به ماندن در هیئت رییسه ندارد و کفاشیان هم با فشار پیوسته مجلس حالا چاره ای جز استعفا نداشته است. او  امروز از سمت خود در کمیته فوتسال استعفا داد اما ظاهرا در پست نایب رییسی باقی خواهد ماند که این چالش بزرگ مجمع فرداست؛ اینکه آیا اعضای هیئت رییسه در سمت خود(که شغل نیست) باقی خواهند ماند یا خیر؟ کفاشیان که از حضور او در فوتبال بیش از 10 سال می گذرد سرانجام در آستانه پایان دوره کاری خود در رشته ایست که متخصص آن نبود.او به عنوان منتخب یک دولت رییس شد و بعد از 8 سال به انتخاب تاج به سمت رییس جدید کمک کرد اما دیگر وقت آن رسیده که از پای میز بلند شود اگرچه هنوز این موشوع کاملا روشن نیست.
 
شایعات قوی درباره مجمع حکایت از این دارد که  مسعود سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش قصد شرکت در این مجمع را ندارد. از طرفی محمدرضا داورزنی هم که در غیاب وزیر وظیفه شرکت در مجامع را بر عهده داشت احتمالا دومین غایب سرشناس مجمع خواهد بود که این موضوع به سبب کاهش حساسیت های فیفا روی فدراسیون فوتبال ایران و مجمع آن است. با این اوصاف اگر پست ها و سمت ها با هم خالی بشوند باید در انتظار یک تغییر و تحول عظیم در فدراسیون فوتبال باشیم اما اگر تغییرت تنها به پست ها محدود شود احکام جدیدی برای نفرات جدید توسط تاج صادر خواهد شد کمااینکه گفته می شود هدایت الله ممبینی جانشین فریدون اصفهانیان می شود. با سه استعفای امروز، 2+1 عضو دیگر جید بهاروند رییس سازمان لیگ و سیدکاظم طالقانی هم باید کناره گیری خود را اعلام کنند و البته محمود اسلامیان هم باید استعفای خود را رسمیت بخشد.
 
با توجه به پیش بینی ها با برگزاری این مجمع دور اصلی انتخاب به اردیبهشت خواهد کشید. جایی که به احتمال فراوان با برگزاری یک جلسه فوق العاده از بین کاندیداهای موجود، مجمع عمومی بار دیگر افراد هیئت رییسه  را مشخص می کند. اما دامنه این تغییرات تا کجاست؟ حالا که بازنشسته‌های فوتبال یک گام عقب رفته اند شاید اتفاقات جدیدتری هم در راه باشد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
حتما اختلاس کردن میخان برن کانادا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار