استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این مباحث از مدیرکل مربوطه (بهزیستی) خواست تا بیشتر پای کار باشد چرا که این موضوعات به بهزیستی مرتبط است .
کد خبر: ۷۲۴۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۷ 12 March 2019

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج در دو روز متوالی دو کارگروه مهم در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که در هر دوی این کارگروه‌ها معلوم شد برخی از مدیران به وظیفه خود آن گونه که باید عمل نمی‌کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در کارگروه اشتغال و هم در ستاد مبارزه با مواد مخدر از عملکرد افشاردوست مدیرکل بهزیستی استان اظهار نارضایتی کرد.

در کارگروه اشتغال یکی از دستورالعمل‌هایی که مطرح شد در خصوص وام اشتغال روستایی بود که دستگاه‌ها یک به یک مورد ارزیابی قرار گرفتند و معلوم شد که هر دستگاه چه میزان به وظیفه خود عمل کرده و کدام بانک‌ها در رسیدگی به پرونده‌ها و پرداخت‌ها وظیفه خود را انجام داده‌اند.

اما یکی از دستگاه‌هایی که استاندار به شدت از عملکرد آن در زمینه معرفی به بانک ناراضی به نظر می‌رسید اداره‌کل بهزیستی بود.

در این نشست معلوم شد که در زمینه پرداخت وام اشتغال روستایی به جامعه هدف بهزیستی تاکنون تنها 350 میلیون تومان پرداخت شده که افشاردوست دلیل آن را باز نشدن سامانه کارا اعلام کرد.

استاندار این میزان ناچیز از پرداخت وام اشتغال روستایی را برنتافت و گفت: از شما خواستیم که بیایید و با انرژی برای مردم کار کنید زیرا جامعه هدف شما افرادی زیر خط فقر هستند.

وی گفت: کمیته امداد دو تا سه برابر شما پرداخت کرده ولی شما مانده‌اید اجازه ندهید که این تسهیلات برگشت بخورد نگذارید حق مردم مظلوم ضایع شود.

در این نشست به جز عملکرد بهزیستی عملکرد بنیاد شهید و همچنین برخی بانک‌ها نیز از نظر استاندار ضعیف تلقی شد.

در نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر استان و در آخرین نشست آن در سال جاری هم که به عبارتی یازدهمین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان بود استاندار از مسؤولان گزارشی مبنی بر وضعیت کلی تعداد 6 روستا خواست که از جمله روستاهای پر خطر در زمینه مصرف و فروش مواد مخدر به شمار می‌روند.

اما قسمت شنیدنی این جلسه مربوط به سؤالات استاندار از مسؤولان مرتبط و جواب‌های سربالا و نا مربوط مسؤولان بود .

استاندار وقتی از مدیرکل بهزیستی می‌خواهد که آماری مربوط به وضعیت روستاها بدهد آقای مدیرکل برای مثال آمار بیکاری را 60 درصد اعلام می‌کند.

البته استاندار این آمار غیر علمی و من درآوردی را بی‌پاسخ نگذاشت و گفت که حتما شما مرده‌های روستا را هم در زمره بیکاران آورده‌اید؛ شنیده بودیم نرخ بیکاری 17 یا 18 یا 20 درصد باشد اما نرخ بیکاری 60 درصد نشنیده بودیم!.

جالب‌تر این که در ادامه گزارش آقای مدیرکل که خنده حضار را برمی‌انگیزد این گونه گفته می‌شود که شغل اصلی مردم روستا کشاورزی و دامداری است و استاندار باز هم با حاضر جوابی می‌گوید شما که می‌گفتید 60 درصد بیکاری چطور شد که شغل اغلب مردم را دامداری و کشاورزی اعلام می‌کنید؟.!

در این نشست صحبت از وضعیت بد اعتیاد و توزیع مواد مخدر این 6 روستا با جمعیتی بین 3 تا 4 هزار نفر بود که همین آقای مدیرکل اسلایدی از موقعیت روستا با خود به جلسه آورده بود اسلایدی که فقط و فقط نشان دهنده سرسبزی این روستا بود و چیز دیگری نمی‌شد از آن برداشت کرد.

خون استاندار این جا هم به جوش آمد و گفت که این عکس‌ها به چه درد می‌خورد شما عکسی از مناظر بهاری این روستاها پخش کردید در حالی که زندگی مردم این روستا و جوانان آن به سوی خزان پیش می‌رود.

استاندار از معاون سیاسی امنیتی خود خواست که به دلیل حساسیت موضوع به جای طرح مشکلات این 6 روستا در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شورای تامین استان مطرح شود تا فکری اساسی برای رفع این مشکل کنند.

بنتبر این گزارش استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این مباحث از مدیرکل مربوطه (بهزیستی) خواست تا بیشتر پای کار باشد چرا که این موضوعات به بهزیستی مرتبط است و این چنین به اهمیت موضوع اشاره کرد که ممکن است برای چند روزی گوشت در بازار نباشد اگر مردم سختی می‌کشند اما این مشکل برطرف می‌شود و زیان چندانی هم به مردم نمی‌رسد اما در خصوص مواد مخدر با زندگی و مرگ مردم رابطه مستقیم دارد و باید بیشتر پای کار باشید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار