نگاهی سیاسی به اختلاس توسط یک زن؛
اختلاس" وقتی صورت گرفت چه فایده دارد که مثلأ فلان خبرگزاری یا فلان روزنامه تیتر بزند که دزد در لیست اصلاح طلبان بوده است یا بالعکس، جناح رقیب در فلان مجله یا روزنامه تیتر بزند که دزد در قامت اصولگرایان بوده است و یا "دزدی و اختلاس" در فلان دولت انجام گرفته است و در این میان جنگی رسانه ای بین طیف ها و جناح های مختلف سیاسی در بیفتد و مدتی مردم را اینگونه سرگرم کنند و شخص خیانتکار هم تمام این وقایع را ببیند و به ریش ما بخندد!!!
کد خبر: ۷۲۴۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۵ 13 March 2019

آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.

مرجان شیخ الاسلامی اصلاحاتی بود یا اصولگرا؟؟؟/کدام درد مردم مرهم می شود؟/فضای رسانه ای خیانت کارند!

نحوه ی پرداختن به موضوع اختلاس 7میلیارد یوریی جدید در فضای رسانه ای کشور بسیار مضحک است. فضای رسانه ای کشور به طور خنده داری در خدمت اختلاس گران محترم عمل می کند و با راه اندازی جنگ های روانی و شوهای تبلیغاتی بی مورد روحیه ی مطالبه گری مردم را ضعیف و به سخره می گیرد؟
در اینجا چندین نکته همراه با سوال پرسیده می شود. قبل از هر چیز باید گفت شنیدن اخبار و سوژه های جدید اختلاس برای مردم به صورت عادت روزانه در آمده است، مردم کاملأ می دانند که با پول ناشی از این اختلاس ها چه کارهایی که می شود انجام داد و چه اقتصادی که می شود ساخت! اما شیوه ی اطلاع رسانی رسانه ها در مورد این اختلاس ها خیانت بزرگی به ملت ایران خواهد بود؟
"اختلاس" وقتی صورت گرفت چه فایده دارد که مثلأ فلان خبرگزاری یا فلان روزنامه تیتر بزند که دزد در لیست اصلاح طلبان بوده است یا بالعکس، جناح رقیب در فلان مجله یا روزنامه تیتر بزند که دزد در قامت اصولگرایان بوده است و یا "دزدی و اختلاس" در فلان دولت انجام گرفته است و در این میان جنگی رسانه ای بین طیف ها و جناح های مختلف سیاسی در بیفتد و مدتی مردم را اینگونه سرگرم کنند و شخص خیانتکار هم تمام این وقایع را ببیند و به ریش ما بخندد!!!
آیا چنانچه در فضای مجازی مشخص شود که "دزد" از فلان حزب بوده است، به اندازه پوست پیازی برای ملت فایده دارد و یا دردی را روا می کند و پول های به یغما رفته برگردانده می شود؟
در کشور ما احزاب آنچنان جایگاهی ندارند که به توانند مسئولیت افراد خود را بپذیرند! این یک واقعیت مسلم است که حزبی وجود ندارد، و احزاب دکانی هستند، جهت کسب منفعت و گرفتن پست ها مدیریتی، این احزاب تمام فعالیت هایشان مربوط میشود به ایام انتخابات و بس!!!

حال این سوالأت پیش می آید و ذهن مخاطب را به کنش وا می دارد که؛
( ۱ )چرا به جای پرداختن به چنین موضوعات آبکی و بی ارزش و بدون فایده، فضای رسانه ای در جهت انجام رسالت خویش که همانا اطلاع رسانی و آگاهی مردم است، چنین عناوین بسیار مهم را هایلایت نکرده و درشت جلوه نمی دهد؟
( ۲ ) مگر قانون اساسی ما چه مشکلی دارد که این همه دزدی به راحتی در کشور رخ می دهد؟
( ۳ ) مگر وظیفه نهادهای نظارتی خصوصا قوه ی قضائیه چیست که اینهمه اختلاس در سطح کشور روزانه انجام می شود و هیچ یک بازداشت نمی شوند و روز به روز بر آمارشان افزوده می شود؟
( ۴ ) مگر شیوه اجرایی کشور توسط دولت های مختلف چه مشکلاتی دارد که باید شاهد چنین اختلاس هایی باشیم؟
( ۵ ) مگر نهادهای فرهنگی و آموزشی ما به جای تربیت نیروهای دلسوز و متخصص، فقط دزد و اختلاسگر تربیت می کنند؟
( ۶ ) مگر در دانشگاه های ما انواع متدهای نوین اختلاس آموزش داده می شود و یا در مورد آثار مخرب و سوء دزدی و اختلاس صحبتی نمی شود؟
( ۷ ) مگر قانون کشور چقدر ضعف دارد که باید هر روز اخبار اختلاس مخابره شود؟
( ۸ ) مگر نظارت دقرق و درستی در نهاد ها و وزارتخانهای دولتی و غیردولتی انجام نمی شود؟
( ۹ ) چرا باید قوانین اجرایی و نظارتی کشور تا این حد و تا این میزان ضعیف باشند که هرشخصی بتواند بواسطه رانت خویشاوندی و حزبی سرمایه کشور را غارت کند؟
( ۱۰ ) چرا باید افرادی تحت عنوان فرزند، برادر و داماد فلان مسئول بلندپایه کشور، این چنین به سرمایه ها دسترسی داشته باشند و در یک چشم به هم زدن بار خود را ببندد و فرار کنند؟ مگر مسولان دیگر کشورها فرزند و برادر و خواهر و داماد ندارند؟؟؟
( ۱۱ ) چرا رسانه ها مطالبه ی اصلاح قوانین را تیتر نمی کنند؟ باید گفت که رسانه ها، خواسته یا ناخواسته در خدمت اختلاس گران عمل می کنند. ( ۱۲ ) آیا فرضا مشخص شود اختلاسگری با فلانی قوم یا هم حزب باشد اقتصاد کشور آباد می شود؟ اشتغال درست می شود؟ فقر از بین می رود؟
( ۱۳ ) و هزاران چرای دیگر که نه جوابی برایشان است و نه راه حلی، فقط روز به روز شاهد بدتر شدن زندگی مردم خواهیم بود، مردمی که به گفته حضرت امام خمینی (ره) صاحبان اصلی این انقلاب و شایسته تکریم و احترامند.

در پایان خواهشمندم رسانه های محترم وظیفه ی اصلی خود را که همانا آگاهی بخشی جامعه و بیان حقایق و نیز تنویر افکار عمومی است را پیشه و مدنظر خود و همکارانشان قرار دهند و از افتادن در دام بازی بسیار خطرناک سیاستمدارن، با هوشمندی هرچه تمامتر و با شرافت پرهیز کنند...

 

به قلم سجاد افسر

سه شنبه ۲۱ اسفندماه ۹۷

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بویر احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
دردی بدتر از این اختلاسها همین اصول گرا و اصلاح طلبه این دو واژه را درست کردن تا مردم را مشغول کنن و خودشون برا خودشون اختلاس کنن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار