طی چند روز گذشته دو انتقاد استاندار از عملکرد دو مدیر باعث واکنش متفاوت این دو مدیر شد که در هر دو انتقاد استاندار به نوعی پای رسانه ها در میان بود اما انعکاس هر دو موضوع در رسانه ها ضمن قربانی شدن رسانه ها ! تفاوت نگاه ، شان و شخصیت مدیران نسبت به رسانه ها کاملا عیان بود.
کد خبر: ۷۲۴۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۴ 13 March 2019
طی چند روز گذشته دو انتقاد استاندار از عملکرد دو مدیر باعث واکنش متفاوت این دو مدیر شد که در هر دو انتقاد استاندار به نوعی پای رسانه ها در میان بود اما انعکاس هر دو موضوع در رسانه ها ضمن قربانی شدن رسانه ها ! تفاوت نگاه ، شان و شخصیت مدیران نسبت به رسانه ها کاملا عیان بود.
ماجرای هردو انتقاد به یک موضوع برمی گردد و آن هم انتقاد استاندار کهگیلویه و بویراحمد به عملکرد ضعیف شهردار یاسوج در شورای سلامت بود که در این بین یکی از خبرنگاران خوب و با سابقه استان با درج خبری از زبان شهردار انتقادات تندی را نسبت به استاندار منتشر کرد. پاسخ شهردار متاسفانه هیچ یک از مبادی قانونی و اخلاقی را در خود نداشت! در این پاسخ هر آنچه که توهین و از بعد اخلاقی و گریز از قانون (نپذیرفتن انتقادات مافوق) را در خود داشت.
 
 
اما نکته تاسف بار دیگر و اشتباه بعدی با تکذیب همه گفته های منتشر شده شهردار از زبان خودش بود! و در این بین رسانه ها زیر سوال رفتند تا جایی که باعث تذکر جدی استاندار به مدیر کل ارشاد به عنوان متولی فرهنگ استان شد! اما این بار بر عکس واکنش عجولانه شهردار ، دهبانی پور با ادب و حوصله از طبیعی بودن چنین انتقاداتی از مافوق برای بهبود وضعیت سخن گفت.
رضا دهبانی پور در صفحه اینستاگرامی خود در واکنش به انتقادات استاندار از وی و رسانه ها ، با انتشار تصویری از سلفی گرفتن استاندار با اصحاب رسانه در روز خبرنگار ،نوشت :در طول ۴ سال و چند روز مدیریتم در فرهنگ و ارشاد اسلامی با دواستاندار دانشگاهی کارکردم.هر دو بزرگوار حامی جدی برنامه های فرهنگی و هنری ورسانه بودند...ساعت هادرکنارهنرمندان دربرنامه ها نشسته اند و این جماعت مرجع ودغدغه مندرااحترام کردند..صحبت های اخیر جناب دکتر احمدی در مورد رسانه ها بیشتر از سر انتظار و برای بهبود شرایط بود...بخش دیگرسخنان ایشان که متوجه اینجانب بود نیز یک بحث اداری و مرسوم است. نباید غیر طبیعی جلوه گر شود و به آن پرداخته شود.
مدیر ارشد استان حسب وظیفه گاهی مدیران زیر مجموعه خود را برای بهترشدن امور مورد خطاب و گاهی تذکر قرارمیدهد. حق بدهید که من هم در چارچوب قانون از زیرمجموعه هایم مخصوصا رسانه دفاع کنم. حق بدهیم که رسانه دراستان ما بی عیب و نقص نیست ولی باید به آنها کمک کنیم تا بهتر از این شود. درآستانه تحویل سال هستیم درحق هم دعای خیرکنیم و برای سربلندی مملکتمان تلاش کنیم و مسائل غیرضرور را برجسته نکنیم.
 
واکنش متفاوت دو مدیر به انتقاد استاندار / سنگی که شهردار در چاه انداخت!
 
با نگاهی به ماجرا به تفاوت در عملکرد ، نوع نگاه دو مدیر در خصوص الزامات مدیریت خود و همچنین نگاه ابزاری به رسانه ها است . این سنگی که شهردار یاسوج در چاه انداخت را دهبانی پور به عنوان متولی رسانه ها و فرهنگ استان ، تلاش نمود بدون هزینه بیرون بیاورد . ضمن اینکه به نظر می رسد شهردار یاسوج رسانه ها را یک ابزار تبلیغاتی می داند که به میزان پولی که به آن ها می دهد از آن ها تبلیغات می خواهد نه فرهنگ سازی و اگر احیانا اشتباهی صورت گرفت هم این همان رسانه ها هستند که قربانی می شوند نه وی ! اما در طرف دیگر مدیر کل فرهنگ ارشاد است که انتقادات استاندار را یک تلنگر به خود و رسانه ها برای بهبود وضعیت تلقی می کند و مودبانه از عملکرد رسانه هایی که گاها تندترین انتقادات را متوجه وی می کنند ، دفاع می نماید!
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار