تابناک گزارش می دهد؛
یادواره ۴۱۹ شهید و ۹ شهید گمنام شهرستان کهگیلویه با حضور خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران، بسیجیان، یادگاران جنگ، مسئولان استانی و معتمدان امروز؛ پنجشنبه در سالن ورزشی ۹ دی سپاه پاسداران دهدشت برگزار شد.  
کد خبر: ۷۲۵۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵ 14 March 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، امام جمعه دهدشت در این مراسم اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدا نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.
حجت الاسلام سید نصیر حسینی با تاکید بر حفظ آرمان‌های شهدا در جامعه بیان کرد: شهدا به عنوان مشعل‌های فروزان چراغ راه ملت و دولت هستند.
وی با با بیان اینکه شهدا را باید با ولایت بشاسیم، تصریح کرد: امروز وظیفه ما در مقابل شهدا بسیار سنگین است.
فرمانده سپاه ناحیه کهگیلویه نیز در این مراسم اظهار داشت: شهدا درس بزرگ ولایت پذیری و ولایت مداری را به ما داده‌اند و ما باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم.
سید حمزه محقق زاده با تقدیر از حضور پرشور مردم در یادواره شهدا تصریح کرد: باید درس‌های زیادی از شهدا فرا بگیریم و راه شهدا در ولایت پذیری و استکبار ستیزی محقق خواهد شد.
وی افزود: ایران اسلامی امنیت خود را مرهون رشادت رزمندگان اسلام و شهدای گلگون کفن است که خالصانه و بی ادعا جان خود را برای برقراری امنیت در کشور فدا کردند.

فرمانده اسبق نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که سخنران اصلی یادواره بود، در سخنانی اظهارداشت: ایران در سال های گذشته برای دفاع از جمهوری اسلامی در برابر مستکبران جهانی در کشور سوریه و حوزه مدیترانه نیروی مستشاری فرستاد.

 وی افزود: نظام اسلامی از مرحله تثبیت موقعیت خود عبور کرده و ما امروز برای ارتقای این جایگاه در حال نقش آفرینی در حوزه مدیترانه هستیم.

سردار محمد جعفر اسدی ابراز کرد: ایران اسلامی در جنگ هشت ساله دوست و دشمن خود را شناخت و هدف از حضور نیروی‌های مستشاری در کشور سوریه و حوزه مدیترانه شناسایی بهتر و موجودیت انقلاب است.
وی عنوان کرد: محور مقاومت قدردان حزب الله لبنان است و حضور نیروهای مستشاری در سوریه و لبنان دفاع از مرزهای ایران است.
اسدی تاکید کرد: اگر نیروهای مستشاری در این کشورها از حریم ولایت دفاع نمی‌کردند آسیب‌های جدی به مرزهای ایران می‌رسید و امروز ما شاهد انفجار در شهرهای خودمان بودیم.
وی در پایان صحبت های خود گفت: عزت و سربلندی ایران اسلامی مدیون جانفشانی های شهدای هشت سال دفاع مقدس است و چنین یادواره هایی باید ادامه داشته باشد.

در پایان گفتنی است که در این یادواره فرمانده سابق نیروی زمینی سپاه پاسداران انقالاب اسلامی، نماینده مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام موحد نماینده ادوار پیشین شهرستان های کهگیلویه و گچساران و بهبهان، فرمانده نیروی انتظامی استان، جانشین فرمانده سپاه فتح، شورای اداری شهرستان کهگیلویه و خانواده معظم شهداء، جانبازان و ایثارگران در این یادواره حضور داشتند.

 

گزارش و تنظیم: سید مصطفی گنجی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار