نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی؛
عدل هاشمی‌پور امروز در بازدید از کاروانسرای تخریب شده دهدشت به شدت از نحوه بازسازی این اثر تاریخی در گذشته انتقاد کرد و افزود: مسئولان استانی وشهرستانی تا انتخاب مشاور با تجربه و همچنین انجام مطالعات دقیق از مرمت و دوباره کاری خودداری کنند.  
کد خبر: ۷۲۵۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷ 14 March 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ردیف بودجه برای بافت تاریخی دهدشت خبر داد و افزود: ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای این مجموعه تأمین شد.

وی افزود: باید هرگونه مرمت و بازسازی بافت تاریخی تا انتخاب مشاور و انجام کار مطالعاتی دقیق متوقف شود.

عدل هاشمی پور با اشاره به ریزش بخشی از کاروانسرای تاریخی تصریح کرد: بلافاصله پس از دریافت خبر ریزش بخشی از کاروانسرای تاریخی دهدشت با رایزنی با معاونت رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور موضوع را مطرح و درخواست همکاری و مساعدت لازم ارائه شد.

وی عنوان کرد: طی تماس تلفنی با رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور خواستار انتخاب مشاور جهت تدوین طرح جامع برای مجموعه آثار باستانی دهدشت شدم.

نماینده مردم کهگیلویه بزرگ ابراز داشت: ارزیابی، مطالعات دقیق و کارشناسی شده جهت مرمت و بازسازی این آثار به جای مانده از دوران صفوی، ضرورتی اجتناب ناپذیر است که فقط با انتخاب مشاور و تأمین اعتبار لازم ممکن خواهد شد.

وی در مجلس ضمن قدردانی از همکاری و همراهی تاجگردون، از لحاظ ردیف بودجه به بافت تاریخی شهر دهدشت و تأمین ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای آن خبر داد و اظهار داشت: این آثار ارزشمند تاریخی جهت باز سازی، حفظ و تمهیدات لازم برای جذب گردشگر و درآمد زایی، نیازمند داشتن ردیف بودجه و تأمین اعتبار لازم بود که خوشبختانه با سماجت و پیگیری انجام شد.

هاشمی‌پور از مدیر میراث شهرستان و همچنین مسئول بافت تاریخی دهدشت درخواست کرد تا تعیین تکلیف موضوع و پرهیز از دوباره کاری، از هرگونه تعمیر و مرمت خودداری نمایند.
وی افزود: روز شنبه هفته آینده نشستی به منظور  بررسی موضوع در سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار می‌شود.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار