کد خبر: ۷۲۵۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷ 14 March 2019
توزیع میوه شب عید در کهگیلویه و بویراحمد از ۲۵ اسفندماه آغاز می‌شود.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: به منظور تامین میوه مورد نیاز مردم در شب عید و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و تنظیم بازار کار توزیع میوه از ۲۵ اسفند در سراسر استان آغاز می‌شود.
تاج الدینی با اشاره به اینکه با تمهیداتی که انجام گرفت میوه مورد نیاز مردم در ایام عید برای اولین بار از باغداران استان در فصل برداشت خریداری و ذخیره سازی شد افزود: ۳۰۰ تن پرتقال با کیفیت از نوع والنسیا و تو قرمز و ۳۰۰ تن سیب زرد و قرمز از باغداران استان خریداری و آماده توزیع است.
وی گفت: قیمت هر کیلو سیب درختی برای مصرف کننده ۵۰۰۰ و پرتقال ۶۰۰۰ تومان است.
تاج الدینی با بیان اینکه میوه ذخیره شده بین ۱۵ تا ۲۰ درصد زیر قمت بازار بین مردم توزیع می‌شود افزود: با توجه به گردشگرپذیر بودن استان در ایام نوروز، تمهیدات لازم برای تامین کالا‌های مورد نیاز گردشگران و مسافران نوروزی از جمله میوه اندیشیده شده و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
مدیر کل تعاون روستایی استان هم گفت: کار خرید میوه سیب درختی از مهرماه و کار خرید انواع پرتقال از باغداران استان هم از بهمن ماه انجام و در سردخانه یاسوج ذخیره سازی شد.
محمدی افزود: ۷۰ مرکز خرید برای توزیع میوه شب عید در سراسر استان پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه توزیع میوه شب عید از ۲۵ اسفند شروع و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد افزود: در صورت معرفی عاملان دارای صلاحیت از سوی بخشداران مراکز خرید و توزیع میوه شب عید در مراکز بخش‌ها و دهستان‌ها نیز راه اندازی می‌شود.
مدیر کل تعاون روستایی استان اضافه کرد: عاملان توزیع به جز فروش میوه شب عید اجازه ندارند میوه‌ها و کالای دیگری در این غرفه‌ها عرضه کنند و درصورت مشاهده، مجوز فروش آن‌ها لغو می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار