رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کهگیلویه مطرح کرد؛
مراسم اعتکاف امسال در بیش از ۲۰ مسجد شهرستان کهگیلویه پذیرای معتکفان است.  
کد خبر: ۷۲۵۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰ 14 March 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کهگیلویه در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: اعتکاف، از جمله عبادت های مستحبی است که در آن، فرد برای مدتی مشخص (دست کم سه روز) در مسجد می ماند و روزه می گیرد.
وی افزود: ارکان این عبادت، اقامت در مسجد و روزه است و هیچ عبادت یا عمل خاص دیگری برای آن تعیین نشده است، با این حال، معتکفان بیشتر وقت خود را صرف انجام اعمال عبادی می کنند.
حجت الاسلام عبدالله نعمتی ابراز داشت: اعتکاف زمان مخصوصی ندارد، ولی در روایات بهترین زمان برای اعتکاف ماه رمضان، به ویژه دهه سوم آن بیان شده است. در ایران، از سال های نخست دهه هشتاد شمسی، گرایش به اعتکاف در ماه رجب گسترش یافته و اکنون در ایام البیض (۱۳،۱۴ و ۱۵) این ماه در اکثر شهرها و مساجد بزرگ این کشور مراسم برگزار می شود.
وی عنوان کرد: اعتکاف در شرع، التزام به توقف و درنگ در مسجد به قصد قربت است و تعریف جامع آن اقامت کردن برای حداقل ۳ روز در مسجد به قصد عبادت با مراعات شرایط لازم است.
نعمتی تصریح کرد: اعتکاف در دهه آخر ماه رمضان، با آماده سازی انسان برای درک لیلة القدر و بهره برداری از فیض این شب گران قدر، بی ارتباط نیست. در کشور ما اکنون اعتکاف در سه روز از ماه رجب بیش از اعتکاف در دهه پایانی ماه رمضان رواج دارد.
وی افزود: اعتکاف بر دو نوع است، اعتکاف واجب که در این صورت شخص باید حتمأ روزه دار باشد، البته روزه داشتن شرط لازم هر اعتکافی است.
وی ادامه داد: اعتکاف مستحب آن است که فرد بدون نذر یا عهد و قسم خود اقدام به این عمل بکند که در این صورت اگر تا سحر روز سوم در اعتکاف باشد، ادامه دادن آن تا آخر روز سوم واجب است و در صورت ترک آن، بر شخص واجب است که بعدأ به جای آن معتکف شود.
نعمتی تصریح کرد: امسال نیز همانند سالهای گذشته مراسم اعتکاف در بیش از ۲۰ مسجد شهرستان کهگیلویه برگزار می شود.
وی گفت: اعتکاف امسال از غروب روز سه شنبه ۲۸ اسفندماه تا غروب جمعه ۲ فروردین سال ۹۸ به مدت ۳ شب برگزار می شود.
نعمتی در پایان صحبت های خود گفت: استفاده از عطریات و گیاهان خوشبو، خرید و فروش، استفاده شهوانی از جنس مخالف از جمله احکام اعتکاف است و بر معتکف نیز حرام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار