مدیر منابع طبیعی مهران:
مدیر منابع طبیعی مهران گفت: امسال سه هزار هکتار از عرصه‌های ملی مهران جنگل کاری شده است.
کد خبر: ۷۲۶۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵ 18 March 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ سعید طاهری اظهار داشت: یکی از کانون‌های داخلی گرد و غبار مناطق مرزی مهران است که به منظور کاهش ایجاد این توده‌های گرد و غبار سالانه هزاران اصله نهال در این مناطق کاشت می‌شود.

وی افزود: محیط زیست و طبیعت امانتی در دست ما برای نسل‌های آینده است، تلاش برای حفظ این امانت الهی زن و مرد نمی‌شناسد.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان مهران نیز همه در تلاش هستند تا با کاشت نهال زندگی را به نسل‌های آینده هدیه کنند، تصریح کرد: نیاز است که مردم مهران بتوانند در یک بسیج همگانی در راستای ترویج فرهنگ نهال کاری به مجموعه منابع طبیعی مدد کنند که بحث ریزگردها کنترل و این سنت حسنه نهادینه شود.

وی ادامه داد: آمارها حاکی از این است که برای مقابله با ریزگردها و افزایش سرانه جنگل کاری در شهرستان مهران در اول سال تاکنون بیش از سه هزار هکتار از عرصه‌های ملی این شهرستان نهال کاری شده است.

طاهری عنوان کرد: به منظور افزایش سرانه جنگل، مبارزه با گرد و غبار و نیز ریزگردها سالانه در سطح عرصه‌های ملی برنامه‌های جنگل کاری و بیابان زدایی را در سطح شهرستان اجرای می‌شود.

وی افزود: در سطح شهرستان برنامه‌ای وجود دارد که سال آینده نیز هفت هزار هکتار جنگل کاری را عملیاتی و اجرایی شود.

مدیر منابع طبیعی مهران گفت: تصریح کرد: به منظور مقابله با ریزگردها در شهرستان مهران از سال ۹۰ تاکنون بیش از ۲۵ هزار هکتار از اراضی بیابانی این شهرستان جنگل کاری شده است./ح

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار