در روز‌هایی که حال محیط زیست کشورمان خوب به نظر نمی‌رسد و تصمیماتی مانند فروش گسترده مجوز شکار موجب شده تا عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست از نظر بسیاری زیر سؤال باشد، اخبار رسیده دورنمای تاریک تری برای محیط زیست کشورمان ترسیم می‌کند.
کد خبر: ۷۲۷۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۶ 20 March 2019

به گزارش تابناک قم، از جمله این اخبار، خبری است که حکایت از دستگیری یکی از معاونان محیط زیست استان قم دارد؛ اتفاقی که نه در این استان، که در پناهگاه حیات وحش موته در استان اصفهان رقم خورده و حکایت از بازداشت این مقام مسئول به همراه عده‌ای دیگر، حین گنج یابی دارد!

رویدادی عجیب که یک منبع آگاه در تشریح آن به «تابناک»، می‌گوید: یکی از معاونان محیط زیست قم همراه با گروهی از افراد و دستگاه فلزیاب، در حالی در پناهگاه حیات وحش موته بازداشت شده‌اند که این فرد برای اقدامش با یکی از مدیران ارشد اداره کل محیط زیست استان اصفهان هماهنگی انجام داده بود!

اظهارنظری که بر پایه آن می‌توان دریافت چگونه این گروه گنج یابی به هیچ مشکلی پا به پناهگاه حیات وحش موته گذارده‌اند، با این ملاحظه که ظاهرا مسأله مهمی را فراموش کرده‌اند؛ اینکه هماهنگی با مدیری صورت گرفته که به تازگی از سمتش برکنار شده است و احتمالا به همین دلیل، کار گروه گنج یاب به مشکل خورده و به دستگیری ایشان منجر شده است.

موضوعی که می‌توان از منظری دیگر نیز به آن نگاه کرد؛ اینکه دلیل برکناری مدیر محیط زیست استان اصفهان، کثرت انجام اموری از این دست بوده و موجب شده همه اتفاقات رقم خورده به واسطه هماهنگی با وی دچار مشکل شود و همکار وی در استان قم و گروه گنج یاب همراهش، به دام افتاده و بازداشت شوند!

رویدادی به شدت قابل تأمل و البته تأسف برانگیز که در حد کلیات مورد تأیید مسئولان نیز قرار گرفته است. این را می‌شود از سخنان قادریان، مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان دریافت که با تأیید خبر بازداشت یک گروه گنج‌یاب در پناهگاه حیات وحش موته می‌گوید: پرونده این تخلف در دادگاه میمیه در حال پیگیری است.

نکته جالب توجه در این میان، گذر زمان است که موجب شده متخلفان این پروند با قید وثیقه آزاد شوند و آقای معاون محیط زیست نیز به محل کار خود بازگردد، بی آنکه نقش آفرینی وی در چنین پرونده‌ای موجب شده باشد تصمیمی جدی در خصوص وی گرفته شود؛ تصمیمی از جنس برکناری یا رویدادی مشابه که ظاهرا در سپهر کاری مدیران ارشد سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان در خصوص تخلفات همکارانشان جایی ندارد!

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار