کد خبر: ۷۲۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴ 22 March 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،امام جمعه چرام در خطبه های این هفته شهر چرام گفت:ماه رجب ماه بزرگ خدا است و ماهى در حرمت و فضیلت به آن نمى‏ رسد و جنگیدن با کافران در این ماه حرام است و رجب ماه خدا است.

وی با اشاره به فرموده حضرت رسول صلى الله علیه و آله اظهار کرد:ماه رجب ماه استغفار امت من است پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خدا آمرزنده و مهربان است و رجب را “أصب” مى‏گویند زیرا که رحمت خدا در این ماه بر امت من بسیار ریخته مى‏شود پس بسیار بگوئید «أَسْتَغْفِرُ اللهَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَهَ».

افشار در ادامه عنوان کرد: اعمال مشترک ماه مبارک رجب دعایی را که از حضرت صادق علیه السلام روایت شده، مانند«خَابَ الْوَافِدُونَ عَلَى غَیْرِکَ وَ خَسِرَ الْمُتَعَرِّضُون و ذکر شریف لا اله الا الله و قرائت سوره توحید در این ماه وارد شده است.

خطیب جمعه چرام از جمله اعمال دیگر ماه رجب که دارای فضیلت بی شماری است خواندن دعای یا من ارجوه لکل خیر بعد از هر نماز واجب است، دانست و گفت:زیارت حضرت امام حسین (علیه السلام) در آغاز و در میان ماه نیز وارد شده است.

حجت الاسلام افشار در خطبه دوم بیان کرد: رهبر معظم انقلاب سال جدید را سال «رونق تولید» نام‌گذاری کردند و فرمودند کها مسال مسئله‌ی « تولید » مطرح است. 

وی افزود:ایشان می فرمایند که میخواهم مسئله‌ی تولید را به عنوان محور فعّالیّت قرار بدهم.  تولید اگر چنانچه به راه بیفتد، هم میتواند مشکلات معیشتی را حل کند، هم میتواند استغناء کشور از بیگانگان و دشمنان را تأمین کند، هم میتواند مشکل اشتغال را برطرف کند، هم حتّی میتواند مشکل ارزش پول ملّی را تا حدود زیادی برطرف کند.

خطیب جمعه چرام افزود:الزامات رونق تولید و عمل به شعار امسال جهت اعتلای  جمهوری اسلامی چیست؟

وی در ادامه عنوان کرد:امید به آینده ی بهتر ونگاه به داخل و باور" ما می توانیم " از ملزومات اولی شعار سال است.

امام جمعه چرام گفت:در اسفند ماه گذشته شاهد افتتاح بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان بدست متخصصین داخلی بودیم. ما میتوانیم باید به یک فرهنگ تبدیل شود.درک شرایط جنگ اقتصادی توسط تولید کننده و بازاریابی صادراتی و تقویت دیپلماسی اقتصاد نکته دوم عمل به شعار سال است.

وی افزود:ایران با پانزده کشور همسایه تست و تو این شاخصه بعد از چین ، در رتبه ی دوم دنیا قرار دارد 15 تا همسایه با بازاری که در کنار ما است  و اشتراکات_زبانی ، مذهبی و تاریخی چند هزار ساله، سرزمین هایی که یک روزی جزو خاک و سرزمین ایران بوده اند . با این ظرفیت عظیم وخدادادی یک عده ای دنبال راضی کردن آمریکا و اروپا هستند.

حجت الاسلام افشار افزود:این یعنی عدم توجه به شعار سال.البته ارتباط با اروپا اشکال ندارد اما اعتماد و وابستگی به آمریکا و اروپا  ذلت است.رهبر انقلاب فرمودند؛ ما اگر با 15 کشور همسایه خود ارتباط داشته باشیم و اگر از این ظرفیّتها استفاده بشود، اقتصاد ایران در میان بیش از دویست کشور جهان، بین دوازده کشور اوّل قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه عنوان کرد:دستگاه دیپلماسی و وزارت خارجه  باید ارتباط مناسب با کشورهای همسایه برقرار کند و زمینه ی صادرات تولید کنندگان داخلی را به کشورهای همسایه فراهم کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار