کد خبر: ۷۲۷۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰ 22 March 2019
بهار سحرانگیز منطقه گردشگری شلالدون در 120 کیلومتری شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد چون حریری سبز بر قامت دامنه های زاگرس ،این روزها هزاران گردشگر را به سوی خود کشانده است.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایرنا،اینجا پیشاز رسیدن بهار، طبیعت ردای سبزرنگ بر تن کرده و چکاوک ها، هزار دستان و قمریان، نغمه سرایی می کنند.
 
شلالدون، شاهکار شگفت انگیز طبیعت

این سرزمین زیبا و دلنشین انسان ها را به مهرورزی و همدلی فرا می خواند.
در این روزها گردنه شلالدون در مسیر جاده ارتباطی اهواز- شیزار و کهگیلویه و بویراحمد به بنادر جنوب کشور با مناظر بدیع و دلفریبش استراحتگاه هزاران مسافر خسته است.
در این طبیعت رویایی درختان بادام درسینه کش تپه ها لباسی از شکوفه های سفید شادی برتن کرده است و به زبان بی زبانی به مهمانان خود خوش آمد می گوید.
اینجا تا چشم کار می کند سبزه و سبزه زار زمین و کوهسار است و انگارخالق هستی در این طبیعت خیال انگیر فرش زمردین گسترانیده تا جلوه ای از بهشت برین را به بندگانش هدیه دهد.
وضعیت بارندگی مطلوب سال زراعی جاری بر رونق بهار و چشم اندازهای گردنه شلالدون افزوده است.
صادق ماندنی زاده،رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری باشت گفت: منبع ذخیره آب 200 متر مکعبی، سرویس بهداشتی،سکوهای آبخوری، نمازخانه، روشنایی، آلاچیق و سکوهای نشیمن از جمله زیرساخت های ایجاد شده برای رفاه گردشگران در منطقه شلالدون است. 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: گردنه شلالدون با چهار هزار و 500 گردشگری با استقبال فراوانی از طبیعت گردان در این استان در نخستین روز فروردین رو به رو شد.
محمود باقری افزود: 52 هزار و 787 نفر از جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در روز اول فروردین بازدید کردند.
وی بیان کرد: روز گذشته 6 هزار نفر به حرم بی بی حکیمه (س) مشرف شدند. 
باقری اظهار داشت: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون86 هزار 810 نفر در مدارس ، هتل ها، پارک ها، کمپ های گردشگری و سایر اماکن اقامتی کهگیلویه و بویراحمد اسکان داده شدند.
وی آمار بازدید از مناطق گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از روز 28 اسفند تا امروز را بیش از 93 هزار و 10 نفر ذکر کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد افزود: برای آشنایی گردشگران با آئین های سنتی مردم جشن های نوروزی برای تعطیلات امسال در مناطق مختلف این استان پیش بینی شده است.
او برگزاری نمایشگاه سوغات محلی و صنایع دستی در مبادی ورودی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در تعطیلات نوروز امسال ذکر کرد.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی 720هزار نفر در جنوب غربی ایران واقع شده و با استان های فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و بوشهر همسایه است.
این استان با داشتن 280 تفرجگاه طبیعی، 300 بقعه متبرکه، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای استقبال از مسافران نوروزی است.
حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلالدان، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر از جمله جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار