کد خبر: ۷۲۷۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲ 23 March 2019
مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از تلاش تیم بازرسی ونظارت کشیک نوروزی اورژانس برای احیای جان کودک ۶ ساله درمرکز درمانی سرفاریاب چرام خبرداد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و‌بویراحمد ،  جلال پوران فردرییس  اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در ساعت ۱۰ و ۱۵دقیقه روز گذشته از روستای طسوج تماسی با مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ دهدشت مبنی بر تشنج کودک ۶ ساله‌ای با سابقه دیابت گزارش شد، افزود: بلافاصله آمبولانس سرفاریاب به محل حادثه اعزام شد.
مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه این کودک از ماشین شخصی در مسیر جاده تحویل آمبولانس سرفاریاب شد افزود: با توجه به اینکه این کودک قبل از تحویل به آمبولانس دچار ایست قلبی شده بود سریعا احیای قلبی، ریوی توسط تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ شروع و کودک حین احیاء به مرکز جامعه سلامت سرفاریاب انتقال داده شد.
پوران فرد عنوان کرد: تیم کارشناسان کشیک نوروزی اورژانس (معاون فنی وعملیات، مسئول آموزش) و کارشناسان همراه در درمانگاه سرفاریاب با مواجه شدن با این بیمار بلافاصله نهایت تلاش خود را برای احیای این کودک ۶ ساله انجام دادند.
وی افزود: بلافاصله توسط معاون فنی و عملیات اورژانس ریتم بیمار آنالیز شد، اقدامات پیشرفته حفظ حیات از جمله لوله گذاری، دارو درمانی انجام گرفت و cpr حدود نیم ساعت ادامه داده شد، ولی متاسفانه احیاء بعلت صعب العبور بودن جاده و طولانی شدن زمان ایست قلبی کودک تا تحویل به آمبولانس و آسپیراسیون کودک ناموفق بود.
رئیس اورژانس ۱۱۵ استان با بیان اینکه هر چند تلاش و ایثار تیم کشیک نوروزی این مرکز جهت احیای این کودک ۶ ساله بی نتیجه ماند، اما جای تشکر و قدردانی دارد که این تیم نقش اصلی خود را که همان فرشتگان بی منت و نجات دهنده می‌باشند به نفع احسن انجام دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار