اگر به اعتقاد مدل ها بشود اعتماد کرد از 100 میل تا 200 میل و حتی در برخی نقاط  مقدار بیشتر از این سیستم می شود انتظار بارش داشت .  
کد خبر: ۷۲۸۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷ 24 March 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، از چند روز پیش گزارشات هواشناسی از احتمال وقوع بارش های سنگین در روزهای اول سال ۹۸ خبر می داد البته در این خصوص اعلام می شد که با توجه به وضعیت فصل احتمال تغییرات آنی در الگوها وجود دارد اما امروز آخرین اطلاعیه صادر شد تا اینگونه به نظر آید که شاید عده ای برای اولین بار نوعی جدید از بارش های سنگین در بازه زمانی اندک را شاهد باشند!
این روزها به مدد شبکه های اجتماعی اطلاعات به لحظه و به صورت آنی در اختیار کاربران و عموم قرار می گیرد . در خصوص گزارشات هواشناسی هم کانال های مختلف به اشتراک گذاری آخرین دریافتی های خود می پردازند. یکی از کانال های اطلاع رسانی استان در گزارشی نوشت:
اطلاعیـــه و اخطاریــه نهایی
همان گونه که در گزارش های بلند مدت قبلی به جولان سیستم های قدرتمند و سیل های مخرب در فروردین اشاره شد ، همچنان مدل ها بر این اعتقاد پافشاری شدید دارند ، از نیمه شب امشب تا روز سه شنبه با نفوذ اولین سیستم گردن کلفت سال 98 شاهد حجم بسیار زیادی از بارش ها در مدت 48 ساعت خواهیم بود ، اگر به اعتقاد مدل ها بشود اعتماد کرد از 100 میل تا 200 میل و حتی در برخی نقاط  مقدار بیشتر از این سیستم می شود انتظار بارش داشت .
 
 اخطاریه نهایی صادر شد / منتظر عذاب الهی باشیم یا نعمت؟! / آنچه که در ۴ ساعت خواهیم دید!

در ادامه این گزارش آمده است : با این اعتقاد و پا فشاری مدل ها و دریافت این مقدار از بارش در 48 ساعت خطر سیل مخرب در برخی نقاط حتمی می باشد ، رگبار های شدید و احتمال تگرگ سنگین نیز در برخی نقاط وجود دارد .
این گزارش در ادامه اینگونه اخطار می دهد که عشایر و ساکنان روستاها هوشیار باشند چرا که با این اوصاف احتمال بالا آمدن آب زیاد است ، از امشب تا پایان سه شنبه از سفر نوروزی و اتراق در هوای باز جدا اجتناب کنید ، شاید گزارش ها و اخطار های مکرر در خصوص این سیستم برای بعضی عزیزان مقداری اغراق آمیز به نظر برسد ولی باور کنید ما آنچه که مدل ها که منبع گزارش ها هستند  بیان میکنند را به جهت احتیاط و امادگی گزارش میکنیم ، و آنچه که بیان شد اعتقاد منابع گزارش ها هستند که مدت زیادی می باشد روی آن تاکید دارند ، لذا اخطار ها و گزارش ها به جهت حوادث احتمالی و آمادگی مقابله با آن الزامی می باشد .
 
اخطاریه نهایی صادر شد / منتظر عذاب الهی باشیم یا نعمت؟! / آنچه که در ۴ ساعت خواهیم دید!

آنچه که در ۴ ساعت خواهیم دید!
اتفاقات ناشی از وقوع بارش های سنگین و جاری شدن سیل سهمگین در مناطق شمالی کشور ، ذهنیت عموم را در کهگیلویه و ویراحمد و بسیاری از استان های جنوب غربی به سمت در پیش بودن یک موقعیت خطرناک هدایت کرده است که در این خصوص نشست شورای هماهنگی ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز یکشنبه، چهارم فروردین ماه۹۸ به ریاست عزیز فیلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار برگزار شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست از پیش‌بینی بارش‌های بهاری سیل‌آسا بر اساس نقشه‌های هواشناسی خبر داد و گفت: امکان دارد که ظرف ۴ساعت در استان ۱۵۰ میلی‌متر بارندگی داشته باشیم که در نوع خود خطرناک است.
همچنین محمد حسین نصیری راد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد در خصوص بارش باران و برف از امروز یکشنبه تا بامداد روز چهارشنبه و هشدارهای هواشناسی گفت: ۱۵۸ نیروی راهداری در دو کشیک با ۱۵۰ دستگاه ماشین‌‌آلات سبک و سنگین و ۲۳ راهدارخانه ثابت و سیار آماده مقابله با بحران ناشی از بارش باران و برف می‌شوند و تلاش می‌کنند ضمن اینکه مشکلی برای مردم و مسافران ایجاد نشود ترافیک در سطخ استان روان باشد.
نصیری‌راد به مردم توصیه کرد قبل از سفر از طریق شماره ۱۴۱ از وضعیت ترافیک و هوا اطلاع پیدا کنند.
کارشناس هواشناسی هم با بیان این که در مناطق کوهستانی احتمال بارش برف وجود دارد از مردم به خصوص آن دسته از کسانی که در حاشیه رودخانه‌ها زندگی می‌کنند درخواست کرد تا در مسیر سیل قرار نگیرند و مراقب باشند.
یکی از ۵ استانی که در معرض بارندگی‌های پیش‌بینی شده قرار دارد کهگیلویه و بویراحمد است که تا اینجای کار و در فصل زراعی کنونی استان دو برابر سال گذشته بارندگی داشته و بارش‌ها به ۶۷۶ میلیمتر رسیده است.
طبق پیش‌بینی صورت گرفته با ورود سامانه بارشی از امروز بارندگی شدیدی در استان شاهد خواهیم بود.
 
اخطاریه نهایی صادر شد / منتظر عذاب الهی باشیم یا نعمت؟! / آنچه که در ۴ ساعت خواهیم دید!

منتظر عذاب الهی باشیم یا نعمت ؟!
نکته دیگری که در چنین مواقعی معمولا در شبکه های اجتماعی به آن اشاره می شود ارتباط دادن اینگونه آیات خداوند به بحث عذاب و غضب یا نعمت و رحمت است که در هر صورت ، باید گفت چنین رخدادهایی ذات طبیعت است که عده ای آن را یک رخداد طبیعی و معمول می دانند و عده ای هم آن را در زمره عذاب یا رحمت خداوند می بینند ، همانگونه که در بخشی از پیام رهبری به مردم گلستان پس از حادثه سیل اخیر آمده است «خداوند متعال به مردم عزیز ما به‌ویژه کسانی که در معرض این امتحانات دشوار قرار دارند صبر دهد و با لطف خود سختی‌ها را جبران فرماید.»
به هر جهت  باران  احتمالی پیش رو را از هر دیدگاهی که ببینیم ، نمی تواند سهل انگاری مسئولین را توجیه کند. ضمن اینکه با وجود همه اخطاریه هایی که در شبکه های اجتماعی و رسانه ها داده شده است اما گزارشات مخاطبان تابناک از حضور برخی گردشگران و برپایی چادرهای اقامتی در مسیل ها ، بستر رودخانه ها و برخی مناطق باز و خطرناک حکایت دارد که با توجه عدم آنتن دهی و نبود دسترسی به شبکه های اجتماعی هنوز مشاهده نشده است که فرمانداران و مدیران بحران شهرستانی به صورت میدانی گردشگران را از وضعیت اضطرار پیش رو آگاه کنند!
 
توضیح : تصاویر مندرج در متن خبر آخرین تصاویر ماهواره ای منتشر شده توسط منابع هواشناسی استانی و کشوری است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یاسیچ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
هر چه باشد رحمت خداوندی است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار