متنوع، علمی وجذاب
بسته "گوناگون " عنوان بسته ای جذاب ومتنوع درسایت خبری تابناک ایلام است.دراین بسته ازخبرهای مختلف علمی وورزشی گرفته تا حوادث اجتماعی وتاریخی یافت می شود.سعی شده است درمحتوی این بسته مطالبی گذاشته شود که بیشتر مورد توجه مخاطبین بوده وجنبه علمی وکاربردی هم داشته باشند.دربسته گوناگون امروز این مطالب را را می خوانید:آنچه باید از تلویزیون‌های OLED بدانید /دیدنی های امروز /کولر هوشمند نیپی /والیبال ایران به کره باخت و رقیب استرالیا شد(+نمودار درختی مسابقات) /ویتامین هایی برای ترمیم عضلات /تاثیر خون افراد جوان در بهبود عملکرد مغز سالمندان /ارتباط غذای تند با افزایش طول عمر /قرص برنج، پادزهر ندارد
کد خبر: ۷۲۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹ 06 August 2015
سته "گوناگون " عنوان بسته ای جذاب ومتنوع درسایت خبری تابناک ایلام است.دراین بسته ازخبرهای مختلف علمی وورزشی گرفته تا حوادث اجتماعی وتاریخی یافت می شود.سعی شده است درمحتوی این بسته مطالبی گذاشته شود که بیشتر مورد توجه مخاطبین بوده وجنبه علمی وکاربردی هم داشته باشند.دربسته گوناگون امروز این مطالب را می خوانید:
آنچه باید از تلویزیون‌های OLED بدانید

عصرایران؛ محمد مهدی حیدرپور - زمانی که قصد خرید تلویزیون دارید احتمالا با واژه ها و اصطلاحات مختلفی درباره نمایشگر این دستگاه مواجه می شوید که یکی از جدیدترین آنها OLED است. هزینه استفاده از فناوری پنل OLED در تلویزیون ها به تدریج در حال کاهش است و قیمت های فعلی برای مصرف کنندگان مقرون به صرفه‌تر از گذشته شده اند.

آنچه باید از تلویزیون‌های OLED بدانید

به گزارش "گروه علم و فناوری" عصرایران، نمایشگرهای OLED می توانند زمینه ساز شکل گیری تغییرات گسترده ای در دنیای سرگرمی خانگی شوند اما این فناوری به واقع چیست؟ آیا از ارزش خرید بالایی برخوردار است؟ و مزایای یک تلویزیون OLED چیست؟ پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره تلویزیون های OLED کسب کنید.

حقایقی کوتاه

چه چیزی است؟ OLED یک نوع از فناوری LED مورد استفاده برای تلویزیون ها، تلفن های همراه و دوربین ها است.

چه جنبه فوق العاده ای دارد؟ فناوری OLED کیفیت تصویر بهتر، مصرف نیروی کمتر و زمان پاسخ‌دهی سریعتر نسبت به تلویزیون های LED سنتی را ارائه می کند.

چرا همه از آن استفاده نمی کنند؟ OLED فناوری گران قیمتی محسوب می شود و در حال حاضر شرکت های اندکی از آن در پنل های تلویزیون خود استفاده می کنند.

تفاوت بین OLED و LED در چیست؟

شاید LED و OLED مواردی مشابه به هم به نظر برسند اما فرآیندهایی کاملا متفاوت را ارائه می کنند. OLED مخفف دیود انتشار دهنده نور طبیعی است. طبیعی یا ارگانیک در آن به فیلم کربنی که داخل پنل پیش از شیشه نمایشگر قرار می گیرد، ارجاع داده می شود. پنل های OLED نور خود را زمانی منتشر می کنند که یک جریان الکتریکی از میان آنها عبور کند، در شرایطی که سلول ها در یک نمایشگر LCD نیازمند منبع نور خارجی مانند نور پس زمینه برای روشنایی خود هستند.

سالیان متمادی علامت پرسش درباره طول عمر پنل های OLED وجود داشت، در شرایطی که خطوط تولید به واسطه نرخ بالای خرابی به سوددهی نمی رسیدند. اما انجام پژوهش ها و ارائه نوآوری ها توسط شرکت هایی مانند ال جی و سامسونگ نه تنها تولید تلویزیون های OLED را ساده‌تر ساخته است، بلکه از قیمت مقرون به صرفه‌تری نیز برخوردار شده اند.

مزایای OLED چیست؟

دوستداران سینمای خانگی و گیمرها به واقع عاشق تلویزیون های OLED می شوند. تلویزیون های OLED نزدیک به یک هزار برابر سریع‌تر از پنل های LCD با نور پس زمینه LED استاندارد هستند و همچنین نسبت به پنل های پلاسما که تولید آنها متوقف شده است نیز با اختلاف زیادی برتری دارند.

تلویزیون های OLED به طور کامل عاری از تاری هستند، جزئیات بسیاری بیشتری نمایش می دهند، و نور خروجی در هر پیکسل به صورت جداگانه کنترل شده است و از این رو تضعیف نور موضعی در آنها امکان پذیر است.

ضخامت تلویزیون های OLED به چه میزان است؟

تلویزیون های OLED می توانند رنگ سیاه عمیق و رنگ سفید روشن را به نمایش بگذارند و همچنین دقت رنگ آنها بهبود یافته است. تمامی این موارد در دستگاهی شکل می گیرند که تنها چند میلیمتر ضخامت دارد و بسیار سبک‌تر از تلویزیون های استاندارد است.

راز ضخامت کم تلویزیون های OLED به زیرپیکسل هایی باز می گردد که از خود نور تولید می کنند و به عنوان مثال، به نور پس زمینه نیاز ندارند. در نتیجه، تلویزیون های OLED از نظر مصرف نیرو نیز بهره‌وری بالاتری دارند.

آیا تلویزیون های OLED سامسونگ و ال جی دقیقا مشابه هستند؟

سامسونگ و ال جی دو تولیدکننده مطرح در بازار تلویزیون هستند، اما سامسونگ از فناوری Super OLED استفاده می کند در شرایطی که ال جی در تلویزیون های OLED خود از پیکسل های 4 رنگ و یک پالاینده رنگ بهره می برد. ال جی یک پیکسل چهارم - رنگ سفید - را به ترکیب رنگ RGB (قرمز-سبز-آبی) سنتی اضافه کرده است که نیازمند یک فیلتر رنگ نیز است. سامسونگ ادعا می کند فناوری Super OLED که از فیلتر استفاده نمی کند نسبت به فناوری ال جی برتری دارد.

آینده OLED چگونه خواهد بود؟

تفاوت اصلی بین تلویزیون های OLED قدیمی و مدل های جدیدتر این است که نسخه های جدیدتر از وضوح 4K UHD نسبت به فول اچ‌دی 1080p پشتیبانی می کنند.

جای شگفتی نیست که در آینده شرکت های بیشتری تولید تلویزیون های OLED را آغاز کنند. سونی و سامسونگ این مسیر را آغاز کردند اما تا زمانی که ال جی وارد میدان نشده بود، تلویزیون های OLED چندان مورد توجه قرار نمی گرفتند. انتظار می رود در نمایشگاه CES 2016 حداقل شاهد دو سری جدید از تلویزیون های OLED ال جی و همچنین مدل های جدید تلویزیون های SUHD سامسونگ و تلویزیون های 4K UHD سونی باشیم.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

دیدنی های امروز

حمام در سیلاب شهر کلکته هند
حمام در سیلاب شهر کلکته هند
یک دختر بچه اهل جمهوری چک پس از خوردن مقدار زیادی زغال اخته از جنگل
یک دختر بچه اهل جمهوری چک پس از خوردن مقدار زیادی زغال اخته از جنگل
تظاهرات جدایی طلبان کاتالان در شهر بارسلونا اسپانیا
تظاهرات جدایی طلبان کاتالان در شهر بارسلونا اسپانیا
سیل در فلوریدا آمریکا
سیل در فلوریدا آمریکا
افتتاح نخستین ساحل اختصاصی زنان در منطقه گروزنی - چچن روسیه
افتتاح نخستین ساحل اختصاصی زنان در منطقه گروزنی - چچن روسیه
آتش زدن آدمک نارندرا مودی نخست وزیر هند از سوی زنان معترض در شهر دهلی نو
آتش زدن آدمک نارندرا مودی نخست وزیر هند از سوی زنان معترض در شهر دهلی نو
تمرینات آمادگی جسمی نیروهای ارتش چین – شنزن
تمرینات آمادگی جسمی نیروهای ارتش چین – شنزن
کودکان چینی در حال تمرین و آموزش باله در یک مدرسه باله در شهر بوژو
کودکان چینی در حال تمرین و آموزش باله در یک مدرسه باله در شهر بوژو
عرضه یک مجسمه بسیار بزرگ برنزی از دایناسور در حراج کریستی – لندن
عرضه یک مجسمه بسیار بزرگ برنزی از دایناسور در حراج کریستی – لندن
کشف یک قطعه جدید از هواپیمای مفقود شده مالزی در سواحل جزیره ریونیون
کشف یک قطعه جدید از هواپیمای مفقود شده مالزی در سواحل جزیره ریونیون
مهاجران و پناهجویان آفریقایی نجات یافته از دریا – ایتالیا
مهاجران و پناهجویان آفریقایی نجات یافته از دریا – ایتالیا
مسابقات جهانی شنا و شیرجه در کازان روسیه
مسابقات جهانی شنا و شیرجه در کازان روسیه
بدون شرح
بدون شرح

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
کولر هوشمند نیپی

عصرایران؛ محمد مهدی حیدرپور - دستگاه های خنک کننده مختلف و جدیدی در بازار موجود هستند که عملکردی فراتر از خنک نگه داشتن نوشیدنی های شما را ارائه می کنند، اما کولر هوشمند نیپی همه چیز را به سطحی کاملا جدید ارتقا می دهد.

کولر هوشمند نیپی

به گزارش "گروه علم و فناوری" عصرایران، کولر هوشمند نیپی می تواند یخ را به مدت شش روز در خود نگهداری کند، دارای چهار نگهدارنده فنجان در فضای داخلی خود است و برای حمل و نقل راحت به چرخ مجهز شده است. تا اینجا همه چیز استاندارد به نظر می رسد، اما نیپی افزون بر آن چه گفته شد به شارژر پنل خورشیدی، چراغ های LED داخلی، چند درگاه یواس‌بی داخلی، سیستم روشنایی LED خارجی، و چند درگاه یواس‌بی خارجی نیز مجهز شده است.

کولر هوشمند نیپی

در حقیقت، پنل خورشیدی نیپی می تواند نیروی کافی برای شارژ یک تلفن هوشمند تنها در یک ساعت را فراهم کند. کولر هوشمند نیپی برای تامین مالی پروژه خود کمپینی در وب سایت کیک استارتر راه اندازی کرده است. این محصول برای نخستین خریداران تنها 195 دلار هزینه به همراه دارد. زمان پیش بینی شده برای عرضه نیپی فوریه 2016 است.

کولر هوشمند نیپی

کولر هوشمند نیپی

کولر هوشمند نیپی

کولر هوشمند نیپی

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
والیبال ایران به کره باخت و رقیب استرالیا شد
تیم ملی ب والیبال ایران با شکست مقابل کره جنوبی حریف تیم ملی استرالیا شد. از مرحله دو گروهی مسابقات قهرمانی آسیا که در تهران برگزار می شود تیم های ملی ایران و کره جنوبی به دیدار هم رفتند و تیم ملی ایران در شرایطی که می توانست حداقل 2 ست از این بازی به دست بیاورد 3-1 شکست خورد. 

 در آخرین دیدار مرحله دوم مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از ساعت 20:25 تیم های ملی والیبال ب ایران و کره جنوبی در سالن 12 هزار نفری آزادی به مصاف یکدیگر رفتند تا برنده این مسابقه سر گروه E شود که در پایان این مسابقه 3 بر یک به سود کره ای ها پایان یافت.
شاگردان پیمان اکبری ست اول این مسابقه را طوفانی آغاز کردند و با 8 اختلاف امتیاز و با نتیجه 25 بر 17 به پیروزی رسیدند. ملی پوشان ست دوم را خوب شروع کردند اما امتیازهای این ست پایاپای پیش رفت تا در پایان شاگردان یونهکوان سرمربی کره جنوبی 28 بر 26 پیروز میدان بودند.
تلاش والیبالیست های ایرانی در ست سوم بی نتیجه بود و این ست نیز 25 بر 20 به نام کره ثبت شد. با وجود آنکه تیم ب ایران از حریف عقب بود تمام تلاش خود را برای جبران اختلاف امتیاز کرد اما در نهایت سه چهارم را نیز 25 بر 23 به حریف واگذار کرد تا سه بر یک مغلوب شده باشد.
قضاوت این مسابقه برعهده تیم داوری شامل داور اول لو ونشنگ از چین و داور دوم ناتانون سواپاک از تایلند بود.
در این دیدار نصرالله سجادی معاون وزیر ورزش، محمود افشار دوست دبیرکل فدراسیون والیبال، پارک کی وون سرپرست تیم ملی والیبال کره جنوبی، محمد ترکاشوند کاپیتان سابق تیم ملی والیبال ایران در جایگاه ویژه حضور داشتند و از ملی پوشان ایران حمایت کردند.
همچنین حدود 1500 تماشاگر ایرانی در سالن حضور داشتند و پیش از مسابقه با طبل و شیپور از تیم ملی والیبال ب ایران حمایت کردند و در مقابل آنها 50 تماشگر کره ای در سالن حاضر بودند و با داشتن طبل های بزرگ یک لحظه آرام ننشستند.
مرحله یک چهارم نهایی جام هجدهم پنجشنبه آغاز می شود و تیم ملی والیبال کره جنوبی از ساعت 13 حریف ژاپن خواهد بود و تیم ملی والیبال ب ایران از ساعت 19 به مصاف تیم ملی والیبال استرالیا خواهد رفت.
فینال دوره گذشته مسابقات قهرمانی والیبال مردان آسیا بین تیم های ملی والیبال ایران و کره جنوبی برگزار شد که تیم ملی والیبال کشورمان با غلبه بر کره ای ها توانست برای دومین بار بر بام قهرمانی آسیا بایستد.
هجدهمین دوره از مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا از روز جمعه آغاز شده و تا 17 مرداد در تهران پیگیری خواهد شد.




-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ویتامین هایی برای ترمیم عضلات
درد‌های عضلانی به دلایل مختلف رخ می‌أهند و در هر سنی احتمال بروز آنها وجود دارد اما با راهکار‌هایی می‌توان درد ناشی از گرفتگی و کشیدگی عضلات را در یک بازه زمانی کوتاه تسکین داد.

کارشناسان در جدیدترین تحقیقات علل باورنکردنی اما اثرگذار برای بروز درد در ماهیچه‌های بدن شناسایی کرده‌اند.

گفتنی است، کارشناسان عدم دریافت به میزان کافی ویتامین D را از جمله علل بروز درد در ماهیچه‌ها می‌دانند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، درد ماهیچه‌ای معمول پس از ورزش رخ می‌دهد اما در صورتی که به صورت عادی و بدون انجام ورزش فرد دچار درد ماهیچه‌ای شد علت را باید در مواردی چون کمبود ویتامین D شناسایی کند. ویتامین D سبب تنظیم سرعت جریان خون در ماهیچه‌ها و تنظیم تعادل هورمون‌های بدن و آرام‌سازی عضلات می‌شود.

کمبود ویتامین D همچنین سبب عدم جذب کلسیم، نرمی استخوان‌ها و درد عضلات می‌شود.
فقر آهن نیز یکی دیگر از موارد منجر به دردهای عضلانی است. مواد‌عذایی چون ماهی، آجیل، تخم مرغ و پروتئین کم چرب می‌تواند سبب افزایش سطح آهن خون شود.

همچنین مصرف لوبیا، اسفناج و قارچ می‌تواند به عنوان یک منبع غذایی مفید برای رفع کمبود ویتامین D و فقر آهن بکار رود. ترشح هورمون‌های استرس نیز می‌تواند منجر به درد در عضلات شود.
 
برای رفع مشکل گرفتگی و درد عضلات ناشی از استرس علاوه بر تکنیک‌های آرام‌سازی عضلات، مصرف ویتامین‌های گروه B، منیزیم، و همینطور گیاه جنسینگ کشور چین می‌تواند اثر‌بخش باشد.

ماساژ عضلات یکی از راه‌های برطرف‌کردن درد عضلات است، ماساژ سبب کاهش تورم، افزایش حجم جریان خون، اکسیژن و رسیدن مواد‌مغذی به عضلات می‌شود.

استحمام با نمک دریا نیز از جمله راه‌های کاهش درد عضلات است، نمک سبب رفع سموم از بدن و تحریک بازیابی و ترمیم عضلات آسیب دیده می‌شود.

برخی مشکلات و بیماری‌های زمینه‌ای چون روماتیسم نیز می‌تواند سبب آسیب دیدگی عضلات شود، همچنین کم‌کاری غده تیروئید، بیماری فیبرو‌میالژی، خستگی مزمن ، بیماری‌های ویروسی و مصرف برخی داروها نیز می‌تواند سبب آسیب‌دیدگی عضلات شود. در این موارد پزشکان مشاوره با پزشک متخصص را برای رفع مشکلات توصیه اکید می‌کنند.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
تاثیر خون افراد جوان در بهبود عملکرد مغز سالمندان
مطالعات محققان مغز و اعصاب دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد نشان می دهد، خون افراد جوان حاوی ترکیباتی است که می تواند عملکرد مغز افراد مبتلا به آلزایمر را بهبود بخشد.

به گزارش رویترز، آزمایش های مدل حیوانی نشان می دهد که خون جوانان با برخی از اثرات پیری مقابله می کند و می تواند به بهبود یادگیری و حافظه کمک کند و منجر به تولید سلول های جدید مغزی شود. محققان در حال بررسی هستند که آیا این تاثیر در انسان نیز وجود دارد.

این احتمال وجود دارد که خون افراد جوان حاوی پروتئین هایی است که می تواند برخی از اندام ها از جمله مغز را جوان کند.

در این مطالعه، رگ های خونی دو موش پیر و جوان به هم متصل شدند تا تمام منبع خون دو حیوان مشترک شود. نتیجه نشان داد که عضلات و استخوان های آسیب دیده موش پیر نسبت به موش های پیر دیگری که این سیستم برایشان اجرا نشد، بهبود یافته بود.

در ادامه مشاهده شد که تعداد سلول های مغزی مرتبط با حافظه در موش پیر افزایش یافته است.

تحقیقات انجام شده در سال 2014 میلادی نشان داد که تزریق پلاسمای خون موش های جوان به موش پیر به مدت سه هفته، باعث افزایش یادگیری و حافظه می شود.

محققان احتمال می دهند که علاوه بر پروتئین ها، هورمون ها و عوامل رشد نیز در این ‏فرایند نقش دارند.

در ادامه تحقیقات، پژوهشگران یک پروتئین به نام CCL11 را که در موش های پیر بسیار شایع است، وارد بدن موش های جوان کردند. حافظه موش های جوانی که این پروتئین را دریافت کردند، ضعیف شد و تعداد سلول های مغزشان کاهش یافت.

مهمترین کاربرد این مطالعه در درمان آلزایمر و بیماری های دیگر سیستم اعصاب است.
نتایج این تحقیقات در نشریه JAMA Neurology منتشر شده است.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ارتباط غذای تند با افزایش طول عمر

پزشکان معتقدند مصرف همیشگی مواد خوراکی تند می‌تواند با کاهش خطر مرگ و میر زودهنگام مرتبط باشد.

به گزارش ایسنا، در این بررسی از نزدیک به 500 هزار نفر در چین این پرسش مطرح شد که چند وقت یکبار غذای تند مصرف می‌کنند. این افراد در شروع مطالعه بین 30 تا 79 سال سن داشتند و برای مدت زمان حدود هفت سال تحت نظر قرار گرفتند که در طول این مدت حدود 20 هزار نفر از آنان فوت کردند.

متخصصان دریافتند افرادی که در طول انجام مطالعه، یک یا دو روز در هفته غذای تند می‌خوردند، احتمال فوتشان طی این هفت سال، 10 درصد کمتر بوده‌ است. علاوه بر این، افرادی که در طول هفته سه یا چهار روز غذای تند و تیز مصرف کرده بودند احتمال فوتشان 14 درصد کاهش پیدا کرده‌ بود.

«لو کویی»، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگده سلامت عمومی هاروارد در ایالت ماساچوست گفت: نتایج بدست آمده از این مطالعه قطعی نیست و به همین دلیل نمی‌توان در مورد رابطه بین مصرف مواد غذایی تند و کاهش سطح مرگ و میر اظهارنظر نهایی کرد.

متخصصان به طور دقیق نمی‌دانند چرا مصرف این گونه مواد خوراکی با کاهش میزان مرگ و میر مرتبط است اما مطالعات پیشین روی سلول‌ها و حیوانات به چند مکانیزم محتمل اشاره دارد. به طور مثال بررسی‌های نشان داده که این نوع از مواد خوراکی میزان التهاب را کاهش داده، تجزیه چربی در بدن را تشدید می‌کند و ترکیب باکتری‌های معده را تغییر می‌دهد.

به گزارش لایوساینس، به گفته متخصصان در شرایط فعلی اظهارنظر قطعی در مورد تاثیرات مثبت غذاهای تند و ادویه‌دار بر سلامت انسان و کاهش مرگ و میر امکان‌پذیر نیست.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

قرص برنج، پادزهر ندارد
مشاور سم شناسی بالینی سازمان جهانی بهداشت گفت: هم اکنون قرص برنج یا 'فسفید آلومینیوم' در مجموع کشورهای جهان تنها در سه کشور آسیایی به راحتی در دسترس مردم قرار دارد.

دکتر مهدی بلالی این سه کشور را بنگلادش، هند و ایران ذکر و بیان کرد: این درحالی است که قرص برنج به دلیل مسمومیت بالا نباید در دسترس مردم قرار داشته باشد.

پزشک فوق تخصص مسمومیتها گفت: فسفید آلومینیوم یا قرص برنج سمی بسیار مهلک و کشنده است که پادزهر ندارد لذا مسمومیت با آن اغلب منجر به مرگ می شود.

وی افزود: در زمان جنگ به دلیل اینکه مردم برنج را در خانه هایشان انبار می کردند 'فسفید آلومینیوم' را برای جلوگیری از فساد در بخش انتهایی کیسه های برنج می گذاشتند مه از همان زمان به قرص برنج معروف شد.

دکتر بلالی ادامه داد: یک عدد قرص برنج برای دوره زمانی یک و دو سال کافی است تا از فساد مقدار زیادی برنج پیشگیری کند.

وی گفت: دسترسی به قرص برنج تنها باید در انحصار سیلوهای غلات، حبوبات و برنج باشد اما به رغم هشدارها برای محدود کردن دسترسی به قرص برنج، هم اکنون برنامه ریزی جامعی جهت کنترل اینگونه سموم در ایران نداریم.

مشاور سم شناسی بالینی سازمان جهانی بهداشت افزود: مواد سمی قرص برنج با شسته شدن تصعید می شود و با پخته شدن هیچ آثاری از آن باقی نمی ماند.

وی بیان کرد: در حالی که خوردن قرص برنج به دلیل سمیت بالای آن مرگ آور است اما این ماده سمی به راحتی در عطاریها و سایر مراکز به فروش می رسد.

دکتر بلالی گفت: از سوی دیگر در حالی طی سالهای اخیر برای دفع 'ساس' به ویژه در اماکن عمومی و اقامتی استفاده از قرص برنج شیوع یافته که این نیز اقدام بسیار خطرناک است.

آلومینیوم فسفید که از آن برای ضدعفونی و جلوگیری از آفت زدگی غلات استفاده می شود با نامهای تجاری مختلف همچون کوئیک فوس(Quickphos) و سلفوس'(Celphos) در ایران به نام قرص برنج مشهور است.

بلعیدن و یا حتی استشمام بوی قرص برنج ظرف مدت سه تا چهار ساعت سیستم تنفسی و قلب را دچار اختلال کرده و فرد را در روندی دردناک به تدریج به کام مرگ می کشد.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار