در بازدید استاندار از نقاط بحرانی بویراحمد بیان شد:
استاندار کهگیلویه و بویراحمد : مسئولان و متولیان امر و حتی دهیار این روستا باید اکنون در مقابل بروز این بحران پاسخگو باشند که چگونه اقدام به صدور مجوز ساخت و ساز در این محل به آنها داده شده است.
کد خبر: ۷۳۰۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰ 01 April 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، محور اصلی یاسوج - شیراز که از هفته گذشته با وقوع سیل و ریزش کوه و همچنین تخریب بخشی از جاده مسدود شده بود با تلاش راهداران و مدیریت منسجم بحران و سایر عوامل امدادی در آستانه بازگشایی موقت قرار گرفته است.

البته مجموعه پلیس راه و راهداری همچنان به دلیل شرایط جوی و امکان ریزش مجدد کوه همچنان و تا رفع کامل خطر اجازه عبور خودروها را از این مسیر نمی دهند.
مسئولان و متولیان امر حداقل زمان بازگشایی این محور را در خوشبینانه ترین حالت حدود چهار هفته اعلام کرده بودند که حتی قرار بود جاده دسترسی در کنار این محور احداث شود اما با تلاش شبانه روزی و جهادگونه این مهم محقق شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی موقت این محور اصلی را نتیجه همراهی، همدلی و تلاش جهادگونه عوامل و مجموعه راهداری ، حمایت و همراهی دولت و مجوعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور دانست.
علی محمد احمدی امروز دوشنبه در سلسله بازدیدهای میدانی از مناطق سیل زده به ویژه این محور مسدود شده، یادآور شد: در صورت شرایط مساعد جوی جاده یاسوج - شیراز از فردا (سه شنبه) به طور موقت زیر بار ترافیک خواهد رفت.
وی تصریح کرد: البته شهروندان و مردم نیز باید همکاری و همراهی لازم را با مجموعه پلیس راه و راهداری در زمینه رعایت مسائل ایمنی در این محور انجام دهند.
احمدی گفت: با توجه به گرم شدن هوا و ذوب شدن برف ها امکان ریزش کوه و سنگ از بالادست جاده حتی با مساعد شدن شرایط جوی طی روزهای آینده همچنان وجود دارد.
احمدی همچنین امروز از چند نقطه بحرانی با احتمال وقوع سیلاب از جمله پل های سوم و چهارم بشار یاسوج، منازل حاشیه رودخانه و مناطق ساحلی بشار، تنگ مهریان و برخی طرح های مهم و سرمایه گذاری در مناطق حاشیه رودخانه ها بازدید کرد.
وی با بیان اینکه دولت با تمام توان همراه مردم و مناطق سیل زده است، گفت: وقوع سیلاب های اخیر در کشور به ویژه در بخش هایی از استان و شهرستان بویراحمد نتیجه دخالت ها و تخریب های زیست محیطی و رعایت نکردن اصول فنی و قانون گریزی ها است.
دانلود

احمدی به سکونت و ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه رودخانه ها اشاره کرد و گفت: یک روستا (پریکدان) در منطقه تنگ سرخ یاسوج نه در حاشیه رودخانه که در خود محل عبور آبهای سطحی و رودخانه اقدام به ساخت و ساز کرده اند.
وی تصریح کرد: مسئولان و متولیان امر و حتی دهیار این روستا باید اکنون در مقابل بروز این بحران پاسخگو باشند که چگونه اقدام به صدور مجوز ساخت و ساز در این محل به آنها داده شده است.
وی خواستار عبرت گرفتن مردم و مسئولان امر از بروز سیل های اخیر و رعایت مسائل فنی ،ایمنی و قانون برای کاهش خسارات در زمان وقوع چنین بحران هایی شد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه ارزیابی میزان خسارات سیل در حوزه های مختلف همچنان ادامه دارد، گفت: البته بر اساس برآورد اولیه، سیل هفته گذشته بیش از 10 هزار میلیارد ریال به بخش های مختلف عمرانی و اقتصادی این استان خسارت وارد کرده است.
با ورود سامانه بارشی جدید که از 2 روز گذشته وارد کشور شده، استان کهگیلویه وبویراحمد را نیز تحت تاثیر خود قرار داده و میزان بارش ها در برخی مناطق سبب طغیان رودخانه ها، آبگرفتگی معابر و وقوع سیل شده است.
بر اساس اعلام کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد میزان بارش در شبانه روز گذشته در برخی مناطق بیش از 70 میلی متر و تا پیش از ظهر امروز ثبت شده است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار