کد خبر: ۷۳۰۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴ 02 April 2019
وزیر آموزش و پرورش گفت: در استان‌های لرستان و کهگیلویه و بویراحمد، مدارس بسیاری آسیب دیده یا در معرض خطر قرار گرفته‌اند که در حال حاضر گزارش دقیقی از وضعیت این مدارس آسیب‌دیده نداریم.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش که در شهر آق قلا از توابع گلستان و در جمع خبرنگاران حضور یافته بود در خصوص آخرین تصمیمات وزارت آموزش و پرورش برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان در مدارس سیل زده توضیح داد: در روز شنبه هفدهم فروردین ماه مدارس سراسر کشور فعالیت شان را آغاز می‌کنند اما با توجه به بروز سیل در برخی استان‌ها و نقاط کشور، امکان ایاب و ذهاب برای دانش آموزان وجود ندارد، کانکس‌هایی در شهرستان‌های سیل زده برای شروع فعالیت کاری دانش آموزان در نظر گرفته شده است.
بطحایی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش آمادگی دارد از هفدهم فروردین ماه بدون وقفه فعالیت خودش را آغاز کند، گفت: در مناطقی که به دلیل بروز سیل دچار آبگرفتگی شده‌اند، کلاس‌ها و مدارس جایگزین در نزدیکترین محل به مدارس و آسیب دیده و محل سکونت سیل‌زدگان پیش‌بینی شده است.
وی به اقدامات آموزش و پرورش در مناطق سیل زده اشاره کرد و اظهار داشت: از آنجایی که حفظ جان دانش‌آموزان اولویت اصلی این وزارتخانه محسوب می‌شود، ما عجله‌ای برای راه‌اندازی مدارس آسیب دیده و یا حضور دانش آموزان سیل‌زده در این مدارس نداریم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در استان‌های لرستان و کهگیلویه و بویراحمد مدارس بسیاری آسیب دیده و یا در معرض خطر قرار گرفته‌اند که در حال حاضر گزارش دقیقی از وضعیت این مدارس آسیب‌دیده در اختیارمان نیست و امکانات این مناطق  برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان محدود است.
وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش برای تهیه لوازم تحریر،کتاب و  تجهیزات آموزشی در مناطق آسیب دیده، اقداماتی را انجام داده و همچنین منابع و اعتباراتی برای بازسازی و ایمن‌سازی مدارس در نظر گرفته است.
بطحایی گفت: امیدوارم که به محض اینکه سیل تمام شد و مردم امکان بازگشت به منازلشان را داشتند، بتوانیم به دانش‌آموزان در این مناطق ارائه خدمت مناسبی داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار