کد خبر: ۷۳۱۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷ 06 April 2019
 فرماندار بویراحمد با اشاره به ساخت و سازها در حریم و بستر رودخانه گفت: عمده باغات تفریحی تنگ مهریان که به حریم و بستر رودخانه دست درازی کرده بودند در بارش‌های اخیر از بین رفت.
بسیاری باغات تفریحی در حریم و بستر رودخانه مهریان در بارش‌های اخیر از بین رفت

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، شاهرخ کناری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری بیشترین بارندگی را در استان داشتیم گفت: شرایط بارش در شهرستان بویراحمد بی‌نظیر و به اذن هواشناسی چنین بارشی نداشتیم اما بارش‌های بالای 1300 و 1400 میلی متر در شهرستان بویراحمد و مناطق لوداب و دشتروم به خوبی مدیریت شد.

فرماندار بویراحمد بیان کرد: مهمترین مشکلی که در بارندگی‌های اخیر وجود داشت ساخت و سازهایی بود که عمدتا در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها انجام شده است که دیدیم سیلاب از مردم که در حاشیه روخانه‌ها ساخت و ساز کرده بودند و مسوولانی که مجوز ساخت و ساز داده بودند انتقام گرفت.

وی با اشاره به اینکه هر جایی که به حریم روخانه تجاوز شده، دچار خسارت شدیم، گفت: دستگاه‌های متولی مانند آب منطقه‌ای وظیفه حفاظت و حراست از رودخانه را داشته و باید از آنها صیانت کند اما آب منطقه‌ای از حریم و بستر رودخانه که محافظت نکرد هیچ بلکه باعث شده حریم و بستر از بین برود.

این مسوول بیان کرد: باید جلساتی در راستای واکاوی چنین مشکلاتی برگزار شود و دستگاه‌های متولی توجیه شوند که نباید در حریم و بستر رودخانه مجوز ساخت و ساز داده شود که امیدواریم حوادث اخیر درس عبرتی برای مردم و خصوصا مسوولان شده باشد.

کناری با اشاره به اینکه یک مورد پرونده قضایی در خصوص تذکر به ساخت و سازها در حریم رودخانه‌ها تشکیل شده است ، افزود: بارش‌های شدید اخیر عمده طرح‌های باغات تفریحی تنگ مهریان که به حریم  و بستر رودخانه دست‌درازی کرده بودند را از بین رفت و ما خوشحالیم این اتفاق افتاد چرا که بارها تذکر دادیم اما بی‌اعتنایی کردند و حالا رودخانه مسیر خود را پیدا کرده است.

فرماندار بویراحمد با اشاره به خسارت یک هزار میلیاردی بارندگی‌ها به شهرستان بویراحمد گفت: بیشترین بارش‌های اخیر در شهرستان بویراحمد بوده اما تلفات کمی داشتیم و اگر توپوگرافی منطقه و استان اینگونه نبود خسارات استان و این شهرستان بیشتر از گلستان و لرستان بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار