کد خبر: ۷۳۱۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶ 06 April 2019
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کشاورزان این استان برای مقابله هر چه بهتر با انواع آفت ها آمادگی لازم را داشته باشند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، الیاس تاج الدینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دلیل نزدیک بودن فصل برداشت برخی محصولات کشاورزی و آغاز شکوفه دهی درختان در کهگیلویه و بویراحمد رعایت نکات علمی برای مقابله اصولی تر با آفت ‌ها از سوی کشاورزان این استان ضروری است.
وی افزود: با توجه به مشاهده آفت زنگ زرد گندم در برخی نقاط کهگیلویه و بویراحمد باید کشاورزان این استان به طور مستمر از مزارع خود بازدید و در صورت مشاهده این آفت با سموم مناسب با آن مقابله کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کشاورزان روستاهای فیروزآباد، نقاره خانه و چیتاب بویراحمد برای کنترل آفت مینوز غلات در مزارع گندم و جو و کشاورزان مناطق سررود شمالی و جنوبی و روستاهای کالوس، فیروزآباد، مختار، چیتاب و نقاره خانه بویراحمد نیز برای مقابله با علف‌ های هرز باید با سموم مناسب اقدام کنند.
تاج الدینی عنوان کرد: باغداران شهر سی‌ سخت مرکز شهرستان دنا برای مقابله با آفت‌ ها و درختان میوه دانه دار با روغن ولک روغن پاشی کنند.
وی ابراز داشت: کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد می ‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه یا مراکز خدمات و کلینیک ‌های گیاه پزشکی این استان مراجعه کنند.
کهگیلویه و بویراحمد حدود 270 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و تعداد بهره برداران بخش کشاورزی این استان نیز حدود 50 هزار نفر است.
سالانه حدود 910 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار