دو نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس در خصوص سیل اخیر به ایراد سخن پرداختند.
کد خبر: ۷۳۲۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱ 07 April 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دو نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس در خصوص سیل اخیر به ایراد سخن پرداختند.
دنبال مقصر نباشیم
نماینده مردم کهگیلویه در مجلس گفت: امروز نباید دنبال مقصر بگردیم و باید برای مدیریت بحران کشور فکری کرده و دولت و مجلس در کنار نیروهای مسلح قرار گرفته تا بتوانیم از بحران فعلی عبور کنیم.

عدل هاشمی پور نماینده مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی در نطق خود در صحن علنی از نیروهای مسلح به واسطه حضورشان همانند گذشته در تمام بحران‌ها قدردانی می کنم چرا که این حضور به موقع در پی لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب و مردم برای کمک به مردم بوده است.
 
سخنان دو نماینده کهگیلویه و بویراحمد در مجلس

وی افزود: آقای روحانی رئیس‌جمهور، وزرا، هیأت دولت، نمایندگان مجلس و هیئت رئیسه، ملت ایران مشکلات معیشتی و اقتصادی و بیکاری جوانان را در سال‌های گذشته داشت که البته همه مشکلات را نمی‌توان به بیرون از مرزها دانست چرا که رفتار و دشمنی و مخالفت‌های عجیب و غریب آنها برای ما تجربه شده است.

هاشمی پور تصریح کرد: امروز که مردم همانند دوران دفاع و جنگ تحمیلی آواره شده و کشاورزی و دامداری آنها از بین رفته و جاده های ارتباطی شان قطع شده و مردم محتاج و نیازمند آذوقه و امکانات اولیه هستند پیشنهاداتی دارم.

وی افزود: باید مردم سیل زده را در جای مناسب اسکان داده و برای حفاظت از اموال سیل‌زدگان امنیت آنها را مورد توجه قرار داد ضمن اینکه کارشناسی دقیقی از خسارت تأخیر صورت گیرد و اطلاع رسانی دقیق و به موقعی برای کمک مردم از سویی رسانه ها صورت گیرد.

هاشمی پور گفت: سیل اخیر 2 هزار میلیارد تومان به استان کهگیلویه و بویراحمد خسارت وارد کرده است ضمن این که عشایر و دامداران استان و جاده های ارتباطی آنها به طور کامل قطع شده است.

وی گفت: از استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیریت بحران و ادارات کل اجرایی و هلال احمر و تقدیر می‌کنم که هر آنچه در توان داشتند در طبق اخلاص گذاشتند.

هاشمی پور افزود: امروز نباید دنبال مقصر بگردیم و باید برای مدیریت بحران کشور فکری کرده و دولت و مجلس در کنار نیروهای مسلح قرار گرفته تا بتوانیم از بحران فعلی عبور کنیم.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس گفت: سیل بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به مردم  و تأسیسات عمومی و زیربنایی کهگیلویه و بویراحمد وارد کرد و متأسفانه ۳ نفر جان خود را از دست دادند اما با این وجود هیچ مسئولی از استان بازدید و با مردم همدردی نکرد.
یک روستا در زیلایی محو شد
غلام محمد زارعی در نشست علنی امروز(یکشنبه 18 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ابعاد سیل اخیر در مناطق مختلف کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد ضمن ابراز همدردی با مردم آسیب دیده درگیر سیل به ویژه این استان گفت‌: باید از مسئولان و همکاری همه جانبه مردم بزرگ ایران در سراسر کشور در مقابله با سیل قدردانی کرد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل قرار گرفتن در دامنه زاگرس مرکزی یکی از استان‌های پربارش کشور بوده است، افزود: در سال زراعی جدید 1200 میلیمتر بارندگی به ویژه در حوزه شمالی استان اتفاق افتاد؛ بر اساس گزارش هواشناسی بیشترین بارش‌های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد و لرستان بوده است به طوری که یاسوج جزو 4 شهر پربارش دنیا اعلام شده و این میزان بارندگی در 50 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.
 
سخنان دو نماینده کهگیلویه و بویراحمد در مجلس
 
وی ادامه داد: به همین دلیل سیل بالغ بر 1200 میلیارد تومان خسارت به مردم  و تأسیسات عمومی و زیربنایی وارد کرد و متأسفانه 3 نفر جان خود را از دست دادند با این وجود هیچ مسئولی از استان بازدید و با مردم همدردی نکرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه بیش از 510 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی، باغات، اراضی، طرح‌های پرورش ماهی، دام و طیور خسارت وارد  و تمامی فعالیت‌ها تعطیل شد، تصریح کرد: مردم به شدت دچار مشکل شدند، همچنین در بخش راه حدود هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی روستایی آسیب دید و بیش از 700 پل دچار آسیب و 30 پل کاملاً تخریب شده است که مجموع خسارت در این بخش 200 میلیارد برآورد شده است که به همین دلیل بیش از60 روستا هنوز از راه ارتباطی برخوردار نیستند.

زارعی افزود: محور یاسوج – شیراز که از مهمترین محورهای کشور است بیش از 150میلیارد تومان خسارت دید و همچنین در بخش مسکن شهری و روستایی 1900 واحد مسکونی تخریب و یا دچار خسارت شد که میزان خسارت 68 میلیارد تومان بوده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه یک روستا در بخش زیلایی به طور کامل محو شده است، گفت: ساکنان روستا در حال حاضر بی‌خانمان هستند، در بخش عشایر نیز 80 میلیارد تومان خسارت وارد شد که امیدواریم پرداخت خسارات استان به صورت عادلانه انجام شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
باور کنید این دو تا بدبختو هیچ کس بهایی به حرفاشون نمیده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار