کد خبر: ۷۳۲۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶ 07 April 2019
رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۳۵هزار و ۸۶۵ مورد بیمار در اتفاقات بیمارستان و اورژانس ۱۱۵استان تا پایان طرح نوروزی خدمات رسانی شدند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اورنگ ایلامی رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،گفت :طرح سلامت نوروزی سال ۹۸مطابق سالهای گذشته با دستورالعمل وزارت بهداشت و درمان از۲۵ اسفند تا پایان روزی فروردین ادامه داشت که در مجموع در سطح استان۳۵۸۶۵مورد توسط اتفاقات بیمارستانی و فوریتهای پزشکی خدمات رسانی شده اند که از این تعداد۲۴۴۲ ماموریت توسط اورژانس ۱۱۵ انجام گرفته که ۴۶۲ ماموریت مربوط به ترافیک جاده ای و ۱۹۸۰ مورد به سایر حوادث ازجمله سقوط و بیماریهای دیگر می‌باشد.
وی با اشاره به اینکه تا پایان طرح نوروزی دوهزار۴۴۲موردماموریت اورژانسی توسط اکیپ‌های اورژانس در سراسر استان انجام گرفته است افزود:  این ماموریت ها نسبت به مشابه سال قبل ۶ درصد کاهش داشته است .
ایلامی نیز ادامه داد: در ماموریتهای انجام شده دراستان حوادث جاده ای ۴۶۲ موردماموریت با ۸۷۱ مصدوم و ۹ فوتی را به خود اختصاص داده است که تصادفات کاهش۱۵ درصدی و مصدومان کاهش۱۰ درصدی را داشته اند در صورتی که فوتی ها نسبت به مشابه نوروز ۹۷ افزایش ۵۶ درصدی داشته است.
وی با اشاره به راه اندازی ۱۰ چادر سلامت در سطح استان در میادین شلوغ و تفریحی و پرتردد جاده‌ها استان افزود: تعداد۴۳۷۳ مورد به چادرهای سلامت در سطح استان مراجعه داشتند که نسبت به پارسال ۳۳درصد افزایش داشته است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد از انجام ۴۶۲ماموریت تصادفی با ۸۷۱مصدوم و افزایش ۵۶درصدی فوتی های تصادفی تا پایان طرح نوروزی خبرداد.
ایلامی با اشاره به افزایش ۶۲درصدی مسمومیت‌های منواکسیدکربن افزود : در طول این مدت ۸۲ مورد مسمومیت گزارش شده است ۱ نفر فوت و ۳ نفر از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.
وی نیز اشاره ای به بیماران قلبی در طی این مدت کرد و افزود: ۱۳۸مورد خدمات رسانی شده است که نسبت به مشابه نوروز قبل ۱درصد افزایش داشته است
ایلامی  افزود: اورژانس هوایی در استان۲۵ ماموریت انجام داد که در مجموع ۱۲ درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است
وی نیز با بیان اینکه در اورژانس بیمارستان از مجموع۳۳۴۲۳ مراجعه کننده سه هزار و ۴۶۳نفر بستری شدند افزود مابقی بصورت سرپایی مداوا و از اتفاقات بیمارستان مرخص شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار